45 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Bedankt voor je reactie!
De vader is er wisselend over omdat we uit elkaar ...
Hoi Romy! Een vriendinnetje van mij heeft ook van alles geprobeerd, ook EMDR en trauma therapie etc. Nu sinds 7 maanden gebruikt ze antidepressiva en voor haar werkt het zo onwijs goed! Ze is weer langzaam aan het afbouwen maar het ziet er naar uit dat dit voor haar wel echt heeft geholpen. Zij heeft het ook jaren uitgesteld. Je moet uiteraard doen waar je je goed bij voelt, maar ik wilde even delen dat er ook success verhalen zijn.
Zij had overigens in het begin wel redelijk wat bijwerkingen maar die trokken na een tal weken weer weg.
Heel veel geluk gewenst!
2 jaar geleden
Heey Romy!
Wat een lieve sterke vrouw ben jij. Vind het als allereerste uiteraard erg vervelend voor je dat jullie relatie uit is gegaan. Maar wat ik lees ook van je eerdere berichten, is dit voor je kinderen het allerbeste. En dat zegt heel veel wat voor vrouw jij bent.♥️ Jij kunt dit en gaat t helemaal rocken als mama. 💪
Van harte gefeliciteerd met je 2e zwangerschap 🥰. Ik hoop voor je dat de zwangerschap fijn verloopt.
Heb niet helemaal zelfde situatie, maar met mijn 1e zoon hebben de vader van Justin en ik co-ouderschap, en dat gaat hartstikke goed gelukkig
2 jaar geleden
Hoi allemaal..
Kleine update..
Op de echo kwam uit dat ik nog maar heel pril zwanger ben, 3 weken. Toen dacht ik, als de embryo nog niet te zien is dan kan ik t afbreken voor mn gevoel en raakt het me niet zo erg als wanneer het wat groter is. Nu heb ik een doorverwijzing maar ik zat hier helemaal naast. Over een week staat de afspraak bij de gynaecoloog om t af te breken en dit is puur uit gemakszucht omdat het me heel zwaar en stressvol lijkt gezien de situatie en ik ben gewoon heel angstig dat ik er niet goed aan zou doen.
Maar nu zit ik hier op de bank, huilend, krijg geen hap door mn keel en ik weet niet of dit beginnende rouwverwerking is of dat ik de verkeerde keuze maak :(
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoi allemaal..
Kleine update..
Op de echo kwam uit dat ik nog maar heel pr ...
Heel lastig, maar het feit dat je er nu al zo 'ziek' van bent zegt denk ik genoeg. Alleen jij kunt dit besluit nemen. Ik hoop dat je je niet over hebt laten halen. Je/jullie wilden zo graag een broertje of zusje voor jullie zoontje. Probeer een beetje vooruit te kijken. Je staat er nooit helemaal alleen voor!
2 jaar geleden
Heel lastig, maar het feit dat je er nu al zo 'ziek' van bent zegt denk ik ...
Bedankt voor je reactie… ik had mijn keuze eigenlijk al gemaakt tot ik de echo zag. Ik dacht namelijk al 7 weken te zijn. Toen voelde ik eerst teleurstelling en daarna opluchting met de gedachte dat ik t dan snel snel snel nog kon afbreken moreel gezien. En ja het is wel moeilijker omdat mn ex er niet achter staat en dat geeft ook weer angst. Maar dat ik nu zo verdrietig bent zegt ook weer wat… wat onwijs moeilijk…
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoi allemaal..
Kleine update..
Op de echo kwam uit dat ik nog maar heel pr ...
Op mijn 19e hb ik ook een abortus ondergaan ( was toen ongepland zwanger van mn huidige vriend nog) het was een extreem moeilijke keuze maar ik kon mijn kindje toen niet het juiste bieden wat hij/zij nodig heeft. Ook was ik mentaal niet op een goede plek. De enige tip die ik je kan geven is probeer voorruit te plannen, en praktisch te kijken. Maar ook emotioneel. Is het haalbaar voor jou mentaal? Of fysiek? Heb je een huis etc? En iedereen zal wat zeggen en er wat van vinden maar jou keuze welke dan ook is het belangrijkste.
2 jaar geleden
Ik wil je heel veel succes wensen met het maken van de keuze.
Maar ik heb ook een vraag, waren jullie eerst niet heel bewust bezig voor een tweede kindje?
Jullie waren er beide bij en dan wil je dus nu de baby die je eerst graag wilde weg doen? Ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Als ik en mijn man uit elkaar zouden gaan en ik zou zwanger zijn, hij zou willen dat ik het weg wilde halen zou dat mijn keuze persoonlijk niet beïnvloeden.
Jullie waren beide bij de (onveilige) seks.
Maar goed ik bedoel dit niet veroordelend, iedereen is een baas over eigen buik uiteraard.
2 jaar geleden
Hey Romy
Alvast een heel dikke virtuele knuffel ❤ die kan je denk ik wel gebruiken.
Afgelopen tijd moet een hele emotionele rollercoaster zijn geweest voor je, echt niet abnormaal dat je hier om moet huilen. Ik zou zeggen, huil alles even goed eruit. Zal wat ontlading zijn ook vermoed ik nadat je een "keuze" hebt gemaakt. Je bent een enorm sterke mama maar ik hoop toch dat je iemand hebt die jou eens goed kan vastnemen, je hoeft dit niet alleen te verwerken/dragen.
Wij denken aan je 😘
2 jaar geleden
Hoi lieve Romy,
wat een ontzettend lastige keuze, ik persoonlijk zou je toch willen motiveren het kindje te houden want of het 3 of 7 weken is, het is echt een kindje en het broertje of zusje van je lieve zoontje en ik weet zeker dat je het aan zal kunnen en je uiteindelijk super gelukkig bent, vooral als je je twee kleintjes samen ziet spelen straks! 🤗
2 jaar geleden
Hoi allemaal,
Heb met de dokter gepraat over het behouden van een zwangerschap in samen gang met antidepressiva. De dokter raad het enorm af. Afgelopen jaren zijn er al meer meldingen binnenkomen van kindjes met hart problemen door anti depressieva. Om die reden breek ik de zwangerschap af omdat ik voor mezelf moet kiezen, vind ik. Mn zoontje zal in de toekomst een broertje of zusje krijgen…
Hoe verdrietig ik dat ook vind :( wil ook niet het risico nemen dat het kindje iets overhoud van de medicatie…. & de medicijnen nu nemen is wel belangrijk en kan hier niet 9 maanden mee wachten :(
Bedankt voor al jullie steun en aanmoediging… ♥️
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoi allemaal,
Heb met de dokter gepraat over het behouden van een zwangers ...
Wat een dappere keuze! Goed dat je ook aan jezelf denkt.
Heel veel sterkte de komende tijd, jij kan dit! 💖💖💖
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoi allemaal,
Wat een heftig besluit, maar zoals je zelf ook benoemt, je moet aan jezelf denken. Ook jouw zoontje heeft je nodig.
Sterkte en hopelijk ga je je snel beter voelen met de medicatie
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoi allemaal,
Knap dat je een beslissing neemt. Ik zelf gebruik ook anti depressiva. Er is een speciale pop poli voor in het ziekenhuis. Er wordt vaak verkeerde informatie door huisartsen gegeven dus ik hoop echt dat je door juiste arts informatie hebt gekregen.
Toch heel veel sterkte aankomende tijd en met alles.