76 Reacties
2 jaar geleden
Ja ik.. na eerste zwangerschap zowat niks af gegaan en nu na 2de zwangerschap nog even flink aantal kilos erbij.. wil 20 kilo afgevallen om op gewicht te komen..
2 jaar geleden
Hier nog één 😬 heb nog 13 kg teveel op m'n heupen, vergeleken met voor m'n zwangerschap. Ook ik ben niet afgevallen tijdens het borstvoeden en heb door bekkenklachten ook lang nauwelijks bewogen. Zitten deed al pijn😅 maar zoals Ellen zegt, 9 maanden op en 9 maanden af.. 🤞
Je geeft aan dat de rust wat meer terug begint te komen, ik denk dat dat een goed teken is en je vanzelf wat meer ruimte geeft om meer te bewegen. Het mooie weer gaat daar vast ook bij helpen.
Zelf ga ik sinds een aantal weken 1x pw naar de sportschool, de 2e keer schiet er telkens bij in.
Het wandelen buiten wil ook nog niet echt vlotten haha. Kan niet zo goed "doelloos" rondlopen, moet eigenlijk een doen hebben, zoals even een boodschapje doen.
Een topic waarin we elkaar motiveren lijkt me wel een mooi initiatief! En ondertussen mogen we niet vergeten dat ons lichaam een topprestatie heeft geleverd en dat het goed is om niet te streng te zijn voor onszelf😊
2 jaar geleden
Het was er af, maar door de onrust en slecht eten vloog het er weer aan 😟 ik was al gaan sporten, speciaal voor na de zwangerschap. Maar mijn bekkenbodem vond het niks en nu blijkt dat door de bevalling mijn heupen instabiel waren / scheef stonden 😫. Dat moet eerst recht en dan proberen we het opnieuw 🙄
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Het was er af, maar door de onrust en slecht eten vloog het er weer aan 😟 ...
Naar! Hopen dat het snel beter is. Ik voelde me na de bevalling zo goed, dat ik veel deed. En dat merk ik nu.. Eerst bekkenbodemfysiotherapie gehad en zij heeft ook mijn buikspieren bekeken en de ruimte tussen de spieren is nog te groot. Dus ook ik moet eerst iets aanpakken voor ik volgas kan gaan 🙁
2 jaar geleden
Reactie op ellenn91
Naar! Hopen dat het snel beter is. Ik voelde me na de bevalling zo goed, da ...
Hier hetzelfde, tijdens de zwangerschap al bekkenbodemfysio en na de bevalling weer opgepakt. Vlak voor ik begon met werken gestopt met fysio omdat het herstel goed op gang was. Inmiddels weer veel te veel last, terug bij de fysio en de ruimte tussen de buikspieren nog groter dan voor de bevalling. Voelt alsof ik weer terug bij af ben. Wil zo graag weer pijnloos kunnen bewegen, maar hoe?
2 jaar geleden
Reactie op kkeller
Zo een verdomde 2 kilo die er niet af lijkt te gaan 😂. 3 weken na de geboo ...
Hier precies hetzelfde!
2 jaar geleden
Reactie op Juudd
Hier hetzelfde, tijdens de zwangerschap al bekkenbodemfysio en na de bevall ...
Ik moet zeggen dat ik wel echt een top fysio heb die mij de beste oefeningen geeft, waardoor ik al veel verschil merk.. Hoop dat je je snel goed gaat voelen. Kost zoveel energie..
2 jaar geleden
Ja! Pfoeh ik was 20kg aangekomen tijdens de zwangerschap.. nu nog 5 kilo, maar ik was daarvoor al te zwaar dus ik wil er nog zeker 13kg af!! 😩💪🏻
2 jaar geleden
Voor de dames met ruimte tussen de buikspieren (diastatse) kijk of je een powermama trainer kan vinden. Die kan je leren om te sporten op een juiste manier. Of het sluit weer (grotendeels) of je weet je spieren zo te gebruiken dat het geen probleem oplevert.
Ik heb enorm veel aan mijn powermama trainster gehad 🥰
2 jaar geleden
Ik woog voor de zwangerschap 65 kg, broekmaat 34… met 38 weken moest ik gewogen worden bij de verloskundige, 97,5 kg… na de bevalling paste ik broekmaat 44. Nu sinds 1/2 maanden op mn voeding gaan letten en weer veel doen (wandelen, de deur uit, boodschappen doen). Nu in iedergeval al weer een broekmaat 42 die past. Maar ik hoop zo deze zomer weer een deel van mijn oude kleding aan te kunnen 🥺
2 jaar geleden
Reactie op Juudd
Hier hetzelfde, tijdens de zwangerschap al bekkenbodemfysio en na de bevall ...
Niet te hard van stapel lopen hoor! Goed dat je weer naar de fysio gaat.
Ik heb agv de bevalling bekkenklachten gekregen en de fysio vertelde mij absoluut te stoppen met de bepaalde oefening als het pijn doet.
Ik begon ook heel kneuterig met 5kg gewichtjes aan de sporttoestellen en 2kg voor de losse oefeningen 😆
Ik kan er nu redelijk om lachen maar voelde me er een tijd echt slecht door; voorheen was ik echt geen afgetraind iemand ofzo maar wel veel sterker. Dat ben ik door m'n bekkenklachten allemaal kwijtgeraakt (kon weken niet zitten door de pijn). Merk dat ik nog steeds moet opbouwen maar probeer ook echt te luisteren naar m'n lichaam. En dat betekent vaak wat eerder stoppen dan dat ik in m'n hoofd zou willen.
En dat terwijl ik sporten niet eens leuk vind.. dat zegt wat 😋
2 jaar geleden
Reactie op LesleyJaikey
Ik woog voor de zwangerschap 65 kg, broekmaat 34… met 38 weken moest ik gew ...
Moeilijk is dat hé! Maar niet vergeten dat je het al heel goed doet! Je probeert genoeg te bewegen en op je voeding te letten én ondertussen nog een fijne mama en partner te zijn. Petje af! Ik hoop voor je dat je inzet je ook verder loont ☺️
2 jaar geleden
Ik ben in januari begonnen met ww (voorheen weight watchers). 10 weken gedaan over - 10 kilo. Super makkelijk vol te houden (voor mij dan). Dus dikke tip!
2 jaar geleden
Reactie op Claudiia1991
Ik ben in januari begonnen met ww (voorheen weight watchers). 10 weken geda ...
Oehh hoe werkt dat ook alweer. Punten tellen toch? Krijg je dan niet dat jojo effect. Ik ben denk toch ook beetje opzoek naar iets waar ik me aan vast kan houden. Want het : gwn meer bewegen en gezonder eten. Dat doe ik dus niet🤣 moet een stok achter de deur hebben