9 Reacties

één jaar geleden

Hier is het per dag zoeken. Soms werkt het in haar mond stoppen met vingers, vork of lepel. Soms werkt het alleen om het haar zelf te laten proberen. Dus eigen regie. En zo proberen we maar steeds weer wat😅 regelmatig een enorm grote bende rondom haar stoel, maar dan gaat er ongemerkt toch meer naar binnen. Gister hadden we nasi met ei. Er gingen een aantal hapjes met de lepel in, zeg de helft. Daarna was het klaar. Niks meer. Tot ze zelf mocht prutsen. Dus ik legde steeds een 'hapje' voor haar neus, zij at het op met haar handjes. En ja dan ligt er ook een berg naast, maar het ging toch weer naar binnen.

één jaar geleden

Elke dag weer anders inderdaad haha. Ik zit met hetzelfde. Wat ik wel merk is wanneer hij een eigen lepel of vork vast heeft (met of zonder eten), dat ik tussendoor hem best wat eten kan geven in zijn mond. En ik geef hem een beetje half half (vast eten en gepureerd) maar wel per dag verschillend. Kortom, ik ben aan het rommelen 😂. Appel moet mijn kindje niet zo graag. Maar gisteren had ik een appel rond slingeren en daar hapte hij ineens wel stukjes vanaf. Okey 🤭.

één jaar geleden

Hier eet ze ook echt nog niet volledig mee hoor. En het wisselt vooral heel erg per dag. De ene dag is het eten niet aan te slepen, en de andere dag huilen en alles op de grond. Wat hier vaak helpt: - Zelluf doen is altijd beter. Dus zelf stukken laten pakken, of op een vork prikken zodat ze die zelf in de mond doet. - Hier wil ze vaak eten wat wij eten. Zodra ze door heeft dat zij iets anders op haar bord heeft dan wij, wil ze niet meer. Ik ga vaak zelf ook mee eten van haar bordje (hapje voor mama, hapje voor...), dan wil het wel. - Variatie, vaak begint ze aan alles wel met een beetje. En alles bij elkaar is het een maaltijd. Begin dan met het moeilijkste en eindig met iets dat altijd goed erin gaat.

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Hier is het per dag zoeken. Soms werkt het in haar mond stoppen met vingers ...
Oke inderdaad krijgen ze toch wat binnen, maar geef je daarlangs dan nog gepureerd? Omdat ze anders niet genoeg binnen krijgt of dat niet?

één jaar geleden

Oke inderdaad krijgen ze toch wat binnen, maar geef je daarlangs dan nog ge ...
Ik pureer eigenlijk niet meer. We moeten van de logopedist kauwmomenten hebben om te oefenen. Wel geef ik nog steeds opvolgmelk omdat daar net even wat meer vitaminen inzitten dan in gewone melk. Dus tekort komt ze niet zo snel 😅

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Ik pureer eigenlijk niet meer. We moeten van de logopedist kauwmomenten heb ...
Dus als ze niks eet dan is het gewoon opvolg melk? Want mijn zoontje eet echt geen hap van het avond eten vaak teminste niet..

één jaar geleden

Dus als ze niks eet dan is het gewoon opvolg melk? Want mijn zoontje eet ec ...
Ja dan is het hier een toetje en om half 8 een fles bij naar bed gaan. Ik hou wel zo veel mogelijk aan van 'ik bepaal wat ze eten, zij bepaald hoeveel ze er van eet'. Maar volg ook vooral je gevoel en wat bij jullie en je kindje past. Het is geen zwart/wit verhaal. Elk kindje zijn eigen manier.

één jaar geleden

Wij geven niet iets anders als ze het avondeten niet wil (zoals boterham, appelmoes, etc.). Wel nog altijd een fles een uur na het eten, dan moet ze daar dus op wachten. Het avondeten bevat altijd meerdere opties (aardappel, groente, vlees, etc., en wij doen meestal een combinatievan iets gepureerd en iets om zelf te pakken). Ze mag zelf kiezen waar ze (veel) van eet, maar als ze het zogenaamd allemaal niet lust, ga ik dat niet belonen met wat lekkers als alternatief. Kinderen hongeren zichzelf heus niet uit:)

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Wij geven niet iets anders als ze het avondeten niet wil (zoals boterham, ...
Ja dat doe ik nu dus inderdaad fout als hij het niet lust denk ik dan maar een appelmoes bijvoorbeeld… maar ja dat kan inderdaad dan belonen zijn.. hoe jij het doet is wel een slimme manier dat ga ik dan maar is proberen