2 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Vervelend hè...een beetje herkenbaar hier. Opeens wilde ons dochtertje veel minder eten, duwde ze alles weg en waren de eetmomentjes heel onrustig! Wat bij ons hielp is het haar zelf laten doen en kiezen. We hebben nu een rijtje van 3 a 4 bakjes/bordjes + een glaasje water/melk en mevrouw wijst nu heel duidelijk aan wat ze wil en ze vindt het fantastisch. Soms nog ff zoekende of ze het gevoerd wil krijgen, zelf wil pakken met haar handjes/bestek maar het gaat zó veel fijner nu. Het helpt ook als we altijd 1 ding erbij zetten waarvan we weten dat ze het lekker vindt. Ik denk overigens niet dat je zoontje het allemaal niet lust, maar dat er iets anders 'dwars' zit (bijvoorbeeld het zelf willen doen oid). Ennnn....het is altijd een fase hè 🙄🫣 Succes!!

één jaar geleden

Reactie op Mirremir

Hoi! Vervelend hè...een beetje herkenbaar hier. Opeens wilde ons dochtertje ...
Oke dat zou nog wel is goed kunnen! Dit is wel herkenbaar! Ik ga dan toch vaker het zelf laten doen dat kan het ook zijn. Fijn dat het toch herkenbaar is dan laat ik hem gewoon vaker zelf doen en kiezen. Want de boterhammetjes eet hij ook zelf en dat vind hij niet erg.