24 Reacties

10 maanden geleden

Is volgens mij een heel normale leeftijd voor de overstap? Hier ook 15 en wij willen toevallig morgen voor het eerst gaan proberen met 1 slaapje

10 maanden geleden

Mijn zoontje doet al paar maanden nog maar 1 slaapje overdag en dat gaat gewoon goed. Hij is nooit een goede slaper geweest dus als ik hem 2 dutjes zou laten doen zou die s nachts niet slapen

10 maanden geleden

Wij hebben hier regelmatig maar 1 slaapje overdag op het moment, soms 2 maar dat ligt er dan echt aan hoe die snachts geslapen heeft of met andere factoren. Als jouw kindje goed gaat op 1 slaapje waarom zou dat dan te weinig zijn? 🤷🏻‍♀️

10 maanden geleden

Hier doen we al een tijdje 1 slaapje en gaat hartstikke goed !. Bij de opvang wou hij al een hele tijd 1 slaapje, thuis deden we nog wel vaak 2. Tot hij het ging weigeren toen ook over naar 1 en wat ik zeg, het gaat hartstikke goed

10 maanden geleden

Hier wisselt het per week soms... nu al een paar dagen dat ze in de ochtend niet meer wil slapen, maar in de middag dan meer dan 2 uur slaapt.. ik vind het een lastige overgang. Maar in principe zouden ze tussen de 15 en 18 maanden overgaan lees ik overal

10 maanden geleden

Nee hoor, onze dochter was er met 14 maanden echt aan toe om maar 1 middag dut te doen. Dat was ietsjes eerder dan ‘gemiddeld’, maar niemand is gemiddeld denk ik dan maar;-). De meeste kindjes maken de overgang naar 1 slaapje tussen de 15 - 18 maanden.

10 maanden geleden

Mag ik vragen hoelaat jullie kindjes dan naar bed gaan overdag?

10 maanden geleden

Reactie op ABDD

Verschillend hier, als die rond een uur of 9 een keer wakker word gaat die tegen een uur of 13 naar bed. Sommige dagen moet die er vroeg mee uit, rond half 7 dus al. Dan gaat die tegen een uur of 11 wel echt naar bed, en dan heel soms moet die smiddags nog een dutje doen

10 maanden geleden

Reactie op ABDD

Onze dochter is tussen 6:30 en 7:00 wakker, om 07:00 halen we haar eruit. Ze gaat in de middag rond 12:30 naar bed en slaapt dan tussen de 2 en 2,5u. Om 19:00 brengen we haar naar bed in de avond.

10 maanden geleden

Onze dochter is tussen 6.30 en 8 wakker en gaat dan ergens tussen 12 en 13 uur naar bed en slaap vaak 2,5-3 uur in de middag. In de avond ligt ze tussen 18.30 en 19 uur in bed. Heel soms doet ze in de ochtend nog een dutje van 20 minuten maar dat wordt steeds minder. Ze is vaak tussen 5 en 6 wakker in de nacht, krijgt dan borstvoeding en gaat daarna weer slapen.

10 maanden geleden

Mijn zoon is bijna 15 maanden en ook sinds 1,5week over op 1 slaapje. Was altijd (!) 5:30/6u wakker. Nu al drie dagen om 7:15 en vanochtend zelfs 7:45 wakker 😱 Ook aantal dagen dat we hem wakker moeten maken in de middag omdat hij anders 2,5u/3u slaapt (12-15). Slaapt ‘s avonds rond 20u nu. Hele verschuiving in ritme. Maar voor nu dus langere middagdut en langere nacht. Geen idee of dit zo blijft maar wij staan echt versteld 😅

10 maanden geleden

15 mnd is vrij normaal. Wij hebben al zo'n 2 mnd geen ochtenddutje. Om echt te weten of hij het kan moet je het een week volhouden zeggen ze.

10 maanden geleden

Onze kindjes gingen vanaf 12 maanden al over naar 1 slaapje. Vond het veel te vroeg, maar ze sliepen anders ook niet goed.

10 maanden geleden

Reactie op ABDD

Ons doel: Van 12.30-14.30middagdutje. 18.30/18.45 het bed in.

10 maanden geleden

Zoontje is bijna 16 maanden en sinds 13 maanden al 1 slaapje. Hij slaapt dan tussen 2 of 3,5 uur in de middag.

10 maanden geleden

Hier all maanden 1 slaapje van 30min tot een uur, heel af en toe slaapt ze langer

10 maanden geleden

Vraagje, doen jullie bij 1 slaapje de lunch voor of na het slapen?

10 maanden geleden

Reactie op Pufje94

Lunch is voor het eten rond 12:00 en in het weekend vaak om 11:30, want dan ontbijten we heel licht en brunchen we uitgebreid. Dochter gaat dan tussen 12:30 en 13:00 op bed en slaapt dan tot 14:30/15:00 . Daar past de lunch dus goed voor en erna zou weer veel te laat zijn. Op het kdv lunchen ze ook altijd rond 11:30 dus dat matcht goed met het ritme thuis.

10 maanden geleden

Reactie op Pufje94

Rond 12 uur broodje en rond half 1 tot half 3 naar bed.

10 maanden geleden

15 maanden is helemaal geen gekke leeftijd voor 1 slaapje. Ik werk zelf op een kdv en de meeste kinderen gaan tussen de 12 en 14 maanden over naar 1 slaapje. Sommige wat eerder, sommige later. Ik zou eerder zeggen dat 2 slaapjes veel is voor een kind van 15 maanden dan andersom, maar ieder kind heeft hierin zijn eigen behoeftes. Kinderen die 1 slaapje doen, gaan na de lunch naar bed en slapen vanaf 12.30 ongeveer en dan variërend tussen de 45 minuten en 3 uur