242 Reacties
2 jaar geleden
Gisteren even een flinke error in mijn hoofd toen beide dames aan het huilen (lees: gillen) waren. Kon de draagzak ook nergens vinden. Zit je dan met een dreumes die niet mama’s schoot wilt delen met haar zusje die haar longen uit haar lijf gilt 🥲. De oudste was verdrietig want ze mocht niet alle pannen uitstallen in de keuken. Het is wat 😅.
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Ik heb de jongste in de draagzak als ze onrustig is of huilerig vd krampen ...
Dit doe ik ook. Gisteren geprobeerd m'n oudste naar bed te doen met de jongste in de draagzak. Dat werkt niet helemaal als je 'm eerst op de commode moet tillen en vervolgens in zn ledikant. Heb hem er soort van in gezwaaid🤭. Gelukkig vond ie dat zelf fantastisch.
2 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Dit doe ik ook. Gisteren geprobeerd m'n oudste naar bed te doen met de jong ...
Ja daar liep ik ook tegenaan, vooral omdat mijn oudste nooit wil liggen, dus die moet je echt liggend neerleggen en beetje tegenhouden als hij gelijk weer wil opstaan. Daar kwam ik niet helemaal bij dus uiteindelijk op zn billen gezet en toen zachtjes omgeduwd. Maar dat was natuurlijk weer een leuk spelletje dus geen succes 🤣.
2 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Ze zouden de vaders ook gewoon 10 weken verlof moeten geven, dat is de enig ...
Mijn vriend had nog zijn zomer vakantie tegoed dus totaal 4 weken vrij en thuis. Vorige keer ook zo gedaan maar zou ook echt niet weten hoe je het trekt als ze ‘maar’ 1 week thuis zijn om te helpen 🫣
2 jaar geleden
Reactie op Chpil
Ik ben aanstaande donderdag 2 weken alleen met de kleintjes.
De oudste is ...
Heel erg knap van je! Ik heb ook dagen er tussen zitten dat ik helemaal alleen ben. Het is echt aanpoten dan. En soms moet de 1 even iets langer wachten met aandacht dan de andere. Het is even niet anders. We doen ons best! En soms echt even tot 10 tellen. En go with the flow. 😉 meer kun je niet doen. Maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk.
Je kunt het! 😃
2 jaar geleden
Reactie op Chpil
Ik ben aanstaande donderdag 2 weken alleen met de kleintjes.
De oudste is ...
Dat heb ik hier elke ochtend, spits! Haha. Het is dan even zoeken en creatief zijn en kijken welke prioriteit heeft. Laatst dus baby in draagzak mijn oudste geholpen.
Of ik breng de baby alvast beneden, witte ruis aan en gauw de oudste helpen. Soms moet de één toch echt even wachten op de ander.
Blijf rustig, jij kunt dit ❤️
2 jaar geleden
Ons zoontje is 14 maanden en dochter nu 3 weken oud, gelukkig is de oudste super lief en makkelijk, maar vandaag ging ik voor het eerst in mijn eentje de avond shift doen… Terwijl ik mijn zoontje zijn hapje voerde gaf ik de baby de borst, daarna had zij een poepexplosie, en toen hij zijn flesje melk kreeg kotste ie al zijn eten weer uit 🤦♀️ Ging dus niet bepaald smooth allemaal 😂 hopelijk volgende keer wat beter
2 jaar geleden
Hier ook 21 maanden verschil met mijn eerste zoontje. Tot nu toe gaat alles goed, maar mijn zoontje kan zich dan ook zelf goed bezig houden met speelgoed.
‘S middags gaan ze tegelijk naar bed, dus mama even rust 😄
Aan het einde van de dag ga ik vaak even naar buiten om een rondje te wandelen.
De laatste avondfles doet mijn man, ik heb dan 3 kwartier voor huishouden en de was 😅 Dus overdag weinig omkijken naar buitenom ff stofzuigen bijv.
En voor de rest, go with the flow 😄
2 jaar geleden
Hier een zoon van 23 maand en een tweeling van 6 weken. Probeer hem er bij te betrekken. Helpen verschonen, doekjes aangeven. Helpen vasthouden. Hij vind helpen gelukkig leuk, maar zoekt ook extreem de grenzen op. Boefje is het. Soms echt pittig en heb ik het idee dat ik alleen aan het verschonen, voeden of knuffelen ben. Jongleren met aandacht.😅
2 jaar geleden
22 maanden verschil. En oh men wat is de oudste toch de grenzen aan het opzoeken😩 we zitten ook midden in het verhuizen maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen nu ik mijn aandacht moet verdelen.
2 jaar geleden
Reactie op Chpil
Worden jullie andere kindjes niet wakker in de nacht?
Ik heb de fles net o ...
Nee die van mij slaapt er doorheen. Alleen vanaf een uur of half 7 niet meer. Ze slaapt verder (gelukkig) lekker diep 😴
2 jaar geleden
Reactie op Chpil
Worden jullie andere kindjes niet wakker in de nacht?
Ik heb de fles net o ...
Ons oudste zoontje (wordt volgende maand 2) slaapt er soms doorheen, maar vaak ook niet. Hij wil dan hetzelfde wat zn broertje krijgt, dus we geven hem een klein flesje melk als ik de baby aan het voeden ben. Ook komt hij dan tegen me aanzitten.