18 Reacties
5 maanden geleden
Herkenbaar. Misschien niet in elk details maar heb al meerdere draadjes hier voorbij zien komen over dit rond 20/21 maanden dus denk dat t wel echt ontwikkeling is. Ik geloof erin dat hij ons nodig heeft op het moment dat het even niet lukt met slapen.
Ik kan me voorstellen dat het met een zwangere buik best pittig is dan. Misschien toch verdelen dat papa de ene dag doet en mama de andere dag? En dan echt voet bij stuk houden? Weet t ook niet maar geloof wel dat dit ook weer over gaat. Ze zijn zich even weer meer bewust van alles en dus van dat iemand weer weg gaat en dan is de nacht toch best spannend om alleen in te gaan.
5 maanden geleden
Hier precies hetzelfde wat je omschrijft. De strijd vnv nog steeds niet gewonnen dus ik hoop dat ze snel gaat slapen.
Zelf iets meer dan 5 maand zwanger dus zit er ook steeds meer aan te denken dat dit er wellicht ook mee te maken heeft?
Wij gaan nu week 3 in van het niet naar bed willen in de avond.
5 maanden geleden
Wij hebben het ook, alleen mijn zoontje ligt wel rustig. Doet er een half uur over om in slaap te vallen. Afgelopen paar dagen weer een piek met verlatingsangst ‘s avonds, dat is dan wel echt drama.
Wat misschien wel kan helpen bij jullie is middagdutje beperken tot 1,5-2 uur maximaal. En dan van 12.30/13.00-14.30/15.00 uur. Kan zijn dat jullie kindje overdag teveel slaapt, waardoor ze ‘s avonds denkt is feest🙈
5 maanden geleden
Reactie op s0phie91
Wij hebben het ook, alleen mijn zoontje ligt wel rustig. Doet er een half u ...
Ik denk niet dat de middagdut te lang is aangezien ze dan wel happy is… en als we haar vroeger wakker maken is ze de hele namiddag hangerig.
Vandaag slaapt ze deze middag bij de oma en daar was het nu ook drama ( terwijl de middagdut thuis altijd vlot gaat)… ik denk dat het echt de verlatingsangst is en ontwikkelingssprong die slapen even moeilijk maakt…
We zullen erdoor moeten 🤷♀️
5 maanden geleden
Reactie op Cait3
Hoop niet dat dit echt 6 weken duurt! Hebben we nog wel wat weken te gaan😱 ...
Ja idd… ik zie er ook tegenop als dit zo lang gaat duren 😔
Ofwel heeft de zwangerschap er toch iets mee te maken?
Mijn man zei al als het volgende week niet beter is gaan we toch eens naar de pediater moeten gaan 😜
Niet dat ze er veel aan kan doen maar je weet nooit of ze tips heeft 🤔
5 maanden geleden
Ik heb er ook last van met m’n dreumes. Heb nu de bedtijd verplaatst… ja ze gaat nu rond 20:00/20:15 in bad en dan tussen 20:30 - 21:00naar bed. Ze gaat dan binnen 10 min slapen. Voorheen ging ze om 18:30 en was ik ook bezig tot 21:00 ofzo… daarnaast heeft ze ook last van groeipijn in dr benen dus dat houdt haar soms wakker. Ze slaapt sinds 2/3 weken ook niet meer met een slaapzak en dat is ook al een hele verbetering. Achja… het is een fase en hopelijk trekt het tzt bij. Ondanks dat ze later naar bed gaat, komt ze de dag goed door
5 maanden geleden
Hier ongeveer 4 weken exact hetzelfde gehad. Niet willen slapen, alles uit bed gooien, boekjes willen lezen, knuffelen etc. Elke avond alles geprobeerd en steeds pas slapen om 21 uur om vervolgens 5.30 weer wakker te zijn. Wij zijn 5 dagen geleden begonnen met slaaptraining (graduele uitdoving, volgens deze richtlijn https://www.jgzrichtlijnen.nl/index.cfm?act=richtlijnen2.print&richtlijn=40&rlpag=1917). Nu binnen 5 dagen slaapt hij weer zonder problemen rond 19 uur én in de ochtend langer
5 maanden geleden
Toeval of niet… deze avond ging het uitzonderlijk vlot met maar 2 keer terug moeten gaan en maar 1u bezig geweest met haar… nog toch al meer dan 30 min stil dus ik vermoed al in slaap gevallen… wie weet komt de sprong na 3 vermoeiende weken aan het einde 😄🤞
Hopelijk gaat het vanaf nu elke avond iets vlotter 😉
En ik duim vollop mee dat dit voor de andere mama’s ook het geval is…
5 maanden geleden
Hier ook heeel erg gehad, denk ook zo'n 5 weken? Middagdut ging langer goed, was kort dat die ook moeilijk ging. Nu weer zonder problemen en zegt ze zelfs savonds rond 19u 'slapen bed'. Hopelijk komt het bij jullie ook snel weer. Zelf ook 6 maanden zwanger...
5 maanden geleden
Hier nu net 2 avonden weer terug naar normaal. Maar dat heeft ook wel even geduurd 😅
5 maanden geleden
En hoe is het bij jullie met het slapen ‘s avonds? Hier is het terug zoals vroeger, ze gaat wel wat later slapen (19u30) en we pakken toch zeker 30 min tijd voor het ritueel maar meestal slaapt ze snel in nu 😓 het sprongetje is hier dus echt voorbij. Ook het afzetten aan de crèche loopt terug vlot en zonder tranen, ze wil terug meer papa hebben voor spelen, eten en slapen…
5 maanden geleden
Hier is het ook ellende momenteel. We zijn op dit moment op vakantie bij mijn ouders en nu wil hij absoluut niet door mij in bed gelegd worden, dan breekt echt de hel los. Bij mijn moeder gaat ie braaf liggen en huilt helemaal niet. 😳 En hij is elke nacht wakker, vaak lang ook. Ik word er echt moedeloos van.