68 Reacties

één jaar geleden

Ja, heel herkenbaar! Hier ook al sinds de kleine 6 a 7 maanden is al weer kriebels. Ik ben alleen wel nog bezig met school en de combinatie van een baby met een opleiding is echt niet aan te reden. Ik heb echt zo veel minder van mijn zwangerschap en de vroege baby tijd kunnen genieten om dat ik te veel bezig was met weer naar school gaan en weer aan het werk gaan zodat ik niet te veel zou missen. Uiteindelijk ben ik toch een half jaar terug gezet, ondanks dat ik maar 10 weken gemist had

één jaar geleden

Ja zeker, alleen dan in mijn geval een derde. Alleen mijn vriend weet niet of hij een derde wilt. Het klinkt misschien overdreven maar iedere dag heb ik er een zwaar gevoel over omdat ik mijn vriend absoluut niet wil dwingen maar mijn gevoel zo enorm sterk is, dat ik niet weet wat ik ermee aan moet. Ben benieuwd 🥹.

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Ja zeker, alleen dan in mijn geval een derde. Alleen mijn vriend weet niet ...
Oei inderdaad, ik snap je! Ik heb daar gelukkig geen last van mijn vriend wilt ook al graag. Maar jeetje wat kun je daar het beste mee doen inderdaad, ik zou het toch wel eens voorzichtig aangeven als ik jou was dat de wens echt heel sterk is!

één jaar geleden

Reactie op irisenjeroen

Oei inderdaad, ik snap je! Ik heb daar gelukkig geen last van mijn vriend w ...
Heb het al een aantal keer aangegeven, echt goede gesprekken over gevoerd maar hij wilt zich uiteraard niet gedwongen voelen om nog een kindje te nemen. Hij denk er wel over na zegt hij. De deur staat nog op een kier. Hij wilt de zolder verbouwing afwachten en daarna kijken hoe hij erin staat. Maar het is zo zo ontzettend moeilijk om geduldig te zijn als je niet weet wat het antwoord gaat worden 😅. Ondertussen krijgen mijn vriendinnen allemaal kindjes en dat maakt me jaloers, wat ik absoluut niet wil zijn want het is bij hun allemaal het eerste kindje en ik heb er “al” 2.

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Heb het al een aantal keer aangegeven, echt goede gesprekken over gevoerd m ...
Ja precies snap ik heel goed! Maar misschien toch wel uitleggen en zeggen dat hij zich niet gedwongen moet voelen, maar dat je het wel zó graag wilt dat je niet zo goed weet wat je dan moet doen als hij het niet wilt. Zou dat schelen?

één jaar geleden

Oh ja ik voel dit zo erg ook al een paar maanden. En dat terwijl ik echt een mega mega zware HG zwangerschap heb gehad en zei dat ik nooit meer zwanger wilde zijn. Maar mijn baby (bijna geen baby meer) is zo lief en leuk en ik zou dus wel echt graag een broertje of zusje willen 🫶

één jaar geleden

Reactie op Mana1991

Oh ja ik voel dit zo erg ook al een paar maanden. En dat terwijl ik echt ee ...
Oh wauw! Dat is knap dan! Mooi dat je het alsnog wilt!

één jaar geleden

Zojuist heb ik alle te klein geworden kleertjes in een bak op zolder opgeborgen. Het geboortpakje maat 50. Eerste slaapzakje, mutsje... huil huil. Nu voel ik wel heel sterk dat ik hoop die bak ooit nog open te mogen trekken voor nummer 2. En tegelijk denk ik dagelijk tig keer WAAROM wil ik er hier nog 1 van 😜 (lees: als er weer eten tegen muur gaat, je om 3 uur 's nachts loopt te wiegen, etc.) Manlief wil ook zeker een 2e, maar hij laat het aan mij wanneer ik me daar fysiek klaar voor voel.

één jaar geleden

Reactie op irisenjeroen

Ja precies snap ik heel goed! Maar misschien toch wel uitleggen en zeggen d ...
Dat gesprek heb ik toevallig vorig weekend gehad met hem. Maar hij weet gewoon niet zo goed wat hij dan moet antwoorden hoe het dan verder moet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je door een wens voor nog een kindje bijv de relatie niet voortzet want we hebben 2 geweldige dochters samen en we houden nog veel van elkaar. Dat zou ik een te heftige beslissing vinden 🙈. Mocht het er geen 3e komen zal dat misschien op den duur ook minder erg aanvoelen, geen idee. Ik duim gewoon dat het uiteindelijk goed komt in mijn voordeel 🤪. Ik hoop voor jou dat jouw wens snel mag uitkomen, het is namelijk geweldig om je kleintje een grote broer te zien worden 🥰.

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Zojuist heb ik alle te klein geworden kleertjes in een bak op zolder opgebo ...
Haahha ik snap het helemaal. Die kleertjes hoop ik ook nog een keer aan te doen! En wanneer er weer eten over de grond en op de muur is wordt ik ook niet heeeel blij. Maar lief dat je man zo is!

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Dat gesprek heb ik toevallig vorig weekend gehad met hem. Maar hij weet gew ...
Oke ja dat is pittig! Dat is natuurlijk een keuze die alleen jij kan maken en voelen. Maar als je je altijd incompleet voelt is dat ook wel echt heel vervelend! Ik hoop dat het goed gaat voelen voor je anders en vooral natuurlijk dat je man bijdraait hihi. Ja dankjewel, we willen sowieso starten in oktober dat hebben we al die tijd al gezegd. Maar t duurt nog heel lang voor m’n gevoel, ook al is dat niet hahaha.

één jaar geleden

Oef, ik vind dit zo lastig om te antwoorden. Mijn zwangerschap was superfijn, zou ik zo nog 4x kunnen doen. Mijn bevalling vond ik echter enormmmm niet leuk en heb ik lichtelijk een trauma aan over gehouden. Ik zeg nu de hele tijd als het over een 2e kindje gaat: Mijn hart is vol, ons gezin is compleet. Onze baby is echt de liefste en doet het enorm goed. Ik weet nu dus niet of dat een keus is van mijzelf, of vanuit mijn angsten. Angst voor een horror zwangerschap, of nóg een enorm pittige bevalling, of een huilbaby, of een miskraam, of een gehandicapt kindje of...welke angst je ook maar kan bedenken. Aan de andere kant: ik zou ook enorm graag een fijne bevalling willen meemaken, dat is mij nu ontnomen. Het kán ook mooi zij, of is dat geromantiseerd. Is het niet fijn voor onze baby om een broertje of zusje te hebben, anders is ze zo alleen als wij er niet meer zijn. En zo zit ik de hele tijd in dubio... Wil IK echt geen 2e kindje of wil mijn angst dat niet... hoe weet je dit in hemelsnaam dames? 🌸

één jaar geleden

Jaaa! Wij zijn ook weer bezig voor de 2e. Hebben een makkelijke baby, maar ik zie wel op tegen het opnieuw zwanger zijn en die eerste heftige maanden. Maar nu weer grotere kleren aan t kopen en dan pas weer t besef die hij alweer zooveel gegroeid is..

één jaar geleden

Reactie op Kokkie94

Jaaa! Wij zijn ook weer bezig voor de 2e. Hebben een makkelijke baby, maar ...
Wauw wat gaaf! Hoe oud is jullie eerste nu?

één jaar geleden

Reactie op Mirremir

Oef, ik vind dit zo lastig om te antwoorden. Mijn zwangerschap was superfij ...
Jeetje inderdaad! Dat is heel lastig. Sowieso hoef je daar nu nog geen keuze over te maken. Al doe je er 4 jaar tussen, alles kan! Niks is gek. Ik denk zelf dat het je angsten zijn, wat ik snap! Ik heb zelf ook geen fijne bevalling gehad en tuurlijk is er dan alsnog een angst!! Ik hoop dat je eruit komt!

één jaar geleden

Reactie op irisenjeroen

Wauw wat gaaf! Hoe oud is jullie eerste nu?
Hij is nu 10 maanden. Maar je weet natuurlijk ook niet of/wanneer je zwanger wordt. Daarnaast klaar met hormonen slikken dus we zien t wel gewoon. Hoe oud is jullie kindje?

één jaar geleden

Reactie op Kokkie94

Hij is nu 10 maanden. Maar je weet natuurlijk ook niet of/wanneer je zwange ...
Ah snap ik helemaal! Wat leuk, ik geef je grooooot gelijk! Onze wordt 25september 1! En daarna gaan we op vakantie en dan na de vakantie willen we beginnen. Spannend !!

één jaar geleden

Kun je weer zwanger worden, als je kind nog borstvoeding drinkt

één jaar geleden

Ons zoontje wordt 1 op 12 september en wij zijn bezig voor een 2e. Vorige keer snel zwanger maar uiteraard geen garanties hoe snel het dit keer lukt dus we zien het wel :) Hebben geen haast en als het komt dan komt het

één jaar geleden

Reactie op Rishaya

Kun je weer zwanger worden, als je kind nog borstvoeding drinkt
Als je weer een cyclus hebt dan kan dat gewoon. Borstvoeding is geen anticonceptie. Het kan wel zijn dat je productie verminderd als je zwanger bent