16 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Cherryl__
Onze zoon krijgt ook nog steeds een fles voor het slapen gaan. Waarom wil j ...
Ze hoeft niet af van de melk maar ik wil wel dat ze van die fles afkomt. Ze is nu 20 maanden en vind het niet meer nodig. Dus vandaar minder melk nu om te proberen de fles af te bouwen.
6 maanden geleden
Reactie op Demyx2
Ze hoeft niet af van de melk maar ik wil wel dat ze van die fles afkomt. Ze ...
Ja sorry, ik verwoord het misschien verkeerd. Onze zoon krijg nog een fles warme volle melk voor het slapen gaan. En ik bedoel dat veel kinderen in mijn omgeving dat nog krijgen tot latere leeftijd.
Wat bedoel jij dan met "ze hoeft niet van de melk af, maar wel van de fles"? Dat ze gewoon een bekertje warme melk krijgt ofzo?
6 maanden geleden
Waarom vind jij het niet meer nodig? Zij heeft er kennelijk nog behoefte aan, dus ik begrijp de urgentie ermee te stoppen ook niet helemaal.
Mijn jongste wil het gewoon niet meer 's avonds, de oudste kreeg het geloof ik tot ze 2,5 ofzo was. Vaak ook met een beetje pap, omdat ze slecht at en ze al zo mager was dat ze het wel nodig had ook.
Ik zou in deze je dochter volgen als zij aangeeft daar nog behoefte aan te hebben.
6 maanden geleden
Reactie op Demyx2
Ja dat is dus het hele probleem. Ik zou willen dat een beker makkelijk gaat ...
Wij geven zelfs nog pap in de fles en hij vind het heerlijk, dus wij blijven er nog even mee door gaan, tot hij zelf aangeeft niet meer te willen. Hij eet en drinkt overdag gewoon goed en is een slank kind, dus ik maak me niet zo druk. Vind het ook wel een prettig moment om even de dag af te sluiten, warme fles in z'n kamertje.
6 maanden geleden
Hier ook nog een flesje voor het slapen (weliswaar daarna tanden poetsen en de rest van het bedritueel) maar ook nog in de middag. Dat is een kleintje. Ik ga er geen haast van maken. Verder drinkt hij goed uit alles wat je maar kunt bedenken. Hij zou zelfs een frisdrank fles aan z’n lippen zetten als hij de kans zou krijgen 🙈. Het flesje is ook vaak een rustmoment. Door het zuigen creëert het lichaam hogere activiteit van het parasympathisch zenuwstelsel en verlaging van de sympathische kant. Zoals ik het geleerd hebt tenminste. Dus dat helpt ook bij het tot rust komen voor het slapen. Maar ergens zal ons kind er ook vanaf gaan maar vooralsnog kijk ik het aan in de hoop dat hij t zelf regelt. Tot nu toe is dat veel dingen wel zo gelopen en hoeven we niet echt iets te forceren of afleren. Geen tips helaas. Hopelijk lukt het je. Misschien kijken of je het flesje kunt vervroegen in de hoop dat de connectie met het slapen minder wordt en hierdoor gemakkelijker wordt om te stoppen? Bijvoorbeeld na het avondeten geven en andere dingen in het bedritueel stoppen? Geen idee hoor. Ben wel benieuwd naar wat je gaat proberen. Wie weet kan ik dat later gebruiken als het nodig is.
6 maanden geleden
Mijn zoontje krijgt ook nog elke dag 2 keer warme melk uit een fles. Hij geniet er van en ik ook. Voel nog helemaal geen haast om te stoppen. Nog genoeg kinderen die op deze leeftijd ook nog aan de borst drinken en daarmee rustig worden en in slaap vallen. Misschien een idee om overdag te oefenen met een open beker? Dan zal ze dat sowieso ook beter kunnen, los van dat flesje in de avond denk ik :)
6 maanden geleden
Ik merkte dat steeds minder melk geven een hele boze reactie met zich mee bracht dus ik ben toen gewoon helemaal gestopt en het bedritueel gelijk iets anders gemaakt. Dat was toen al snel 'normaal' voor hem.
6 maanden geleden
Onze zoon van ruim 2,5 drinkt ook nog melk uit een flesje in de avond. Lekker even bij de tv, echt een rustmomentje. Samen met zijn broertje. Even lekker op de bank met z'n allen. Heerlijk!
6 maanden geleden
Reactie op Michelle0087
Ik merkte dat steeds minder melk geven een hele boze reactie met zich mee b ...
Oh!!! Helemaal weg? Wij geven nu elke keer 90 ml met de rest water.. maar misschien is helemaal weg een beter idee. Heb je tips?
6 maanden geleden
Reactie op 2Cultures1Baby
Oh!!! Helemaal weg? Wij geven nu elke keer 90 ml met de rest water.. maar m ...
Ja helemaal, eigenlijk al sinds dat hij 15 maanden is. Twee dagen was hij even om zich heen aan het kijken van 'waar is de fles' maar daarna niet meer. Geen tips eigenlijk, gewoon doen als je dat wil. Ik hanteer wel altijd een heel eenduidig slaapritueel. Naar boven, tanden poetsen (sommige dagen in bad), pyjama en slaapzak aan, samen gordijnen dicht doen, samen op de stoel een boekje lezen, op bed, liedje zingen, dan zijn muziekdoosje aan en loop ik weg. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een makkelijke slaper heb...
VRIEND
6 maanden geleden
Eerlijk gezegd heeft mijn oudste zoon tot hij 4 werd een fles warme melk gehad voor bedtijd 🙈 wel normale melk geen poedermelk meer hoor. Maar voor hem was dat zijn rust moment en werd er zen van. Toen hij naar school moest zijn we gestopt. De jongste is nu een jaar en 8 maanden en die wordt er ook zo zen van. Dus prima zo, rest vd dag drinkt ie niet meer uit een fles. Bedoel te zeggen, het is echt niet gek of raar, kids vinden het soms gewoon erg fijn.
Als je er zelf graag vanaf wil, zou ik niet afbouwen maar gewoon stoppen. Misschien een paar dagen lastig, maar daarna is het waarschijnlijk normaal voor hem dat hij hem niet meer krijgt.
6 maanden geleden
Onze dochter van 19 maanden krijgt ook nog een fles warme melk voor het slapen gaan. We waren hiermee gestopt, maar toen sliep ze een stuk slechter. Nu is het echt een onderdeel van haar avondroutine en ik vind het prima. De rest van de dag drinkt ze uit een gewone beker maar niet superveel. Nu krijgt ze in ieder geval nog wat vocht binnen en wordt ze niet met dorst wakker in de nacht. Als je echt wil stoppen hiermee, zou ik dat Cold Turkey doen en iets anders in de plaats aanbieden. Een momentje samen op de bank boekjes lezen bijvoorbeeld