19 Reacties

één jaar geleden

Ik had ook nooit last van stuwing en na het stoppen (langzaam afgebouwd) ook niet!

één jaar geleden

Hier ook nog borstvoeding en ook nooit verwacht zo lang te voeden. Hier nog wel zo'n 6 keer per dag ook, waarvan nog minimaal 2 in de nacht 🙃 Ik wil ook naar stoppen toe werken nu maar vind het ook rete spannend, bang om spijt te krijgen of dat ik m'n kindje te kort doe. Gek gevoel hé! In ieder geval denk ik dat het voor jou geen probleem zou moeten zijn om in de avond nog te voeden. Na zo'n lange tijd kan je productie wel wat hebben dus lijkt mij het dat je de avonden er nog wel even in moet kunnen houden hoor!

één jaar geleden

Hier ook nog ergens tussen de 2 en 5 of 6 voedingen per dag. Kleine man is bijna 11 maanden. Ik ben rond de 10 maanden gestopt met kolven voor de voorraad, want dat drinkt hij juist niet en wel poedermelk. En voor mijn productie is het wisselend. Ook afhankelijk hoeveel dagen en welke diensten ik werk. En als het stopt; ergens is dat goed zo. Van de andere kant zijn die momenten met zo'n klein mannetje in de avond en nacht ook nog wel zo ontzettend fijn.

één jaar geleden

Reactie op LiekeG

Hier ook nog ergens tussen de 2 en 5 of 6 voedingen per dag. Kleine man is ...
Meeste productie dips lijken trouwens te komen van de nachten die hij door slaapt.

één jaar geleden

Hier ook bv mama. Bij mijn zoon een jaar lang alles fulltime gekolfd omdat hij niet live wilde drinken. Nu met dochter het live drinken wel lukt een verademing eigenlijk dat het ook zo fijn kan. Kleine meid reageert op koemelk, dus het is ook wel handig om voorlopig door te gaan. Ik volg koemelk vrij dieet. Kleine een bekertje koemelk zoals jij aangeeft geven is nog geen optie. En ik geenf dan liever voorlopig m’n eigen melk dan plantaardige alternatieven. Dus we gaan hier nog lekker door zolang de kleine wil.

één jaar geleden

Hier ook al 11 maanden going strong 😀 Alleen ochtend en avond voeding dan. Heb steeds gezegd dat ik met 1 jaar wel wil stoppen, maar nu het dan bijna zover is, vind ik dat ook weer moeilijk. Het is zo dubbel!

één jaar geleden

Reactie op AL10

Hier ook nog borstvoeding en ook nooit verwacht zo lang te voeden. Hier nog ...
Heel herkenbaar, onze dochter is 11 maanden. Wil sowieso 1 jaar volhouden. Moeilijk om te stoppen, wil wel graag af van de nachtvoeding

één jaar geleden

Hier ook nog steeds bv aan het geven. Ben onlangs geminderd, ik geef alleen voor het slapen nog live voeding. De rest van de voedingen krijgt ze de fles. Ik merkte echt een dip in mijn productie en dacht echt dat het het einde betekende maar uiteindelijk moest mijn lichaam weer even schakelen vermoed ik. Nu gaat het weer helemaal goed en lijkt ze weer voldoende te krijgen. Lastig hè. Ik wilde ook minderen/stoppen maar toen ik eenmaal geminderd was, voelde het zo fout 🥹. Blij dat ik nu zo even door kan en wanneer we echt stoppen zien we wel 🙈..

één jaar geleden

Ik ben uiteindelijk helemaal gestopt. Ze heeft gister geen aandacht voor mn borsten gehad, dronk gewone melk, at super goed. Dat ik met mijn man besloot om savonds te kijken wat ze wilde. Wat yoghurt gegeven na het avond eten. We hebben haar avond routine gedaan en ipv de borst nog een klein slokje water gegeven op schoot en een verhaaltje gelezen. En ze is zo gaan slapen. En vanmorgen ging ook weer goed. Dus nu gaan we doorzetten. Ik vind het denk lastiger dan zij haha. Ze word al zo groot!

één jaar geleden

Nou ik merk dat het aftellen is tot de laatste keer 😞 Een paar dagen geleden gestopt met de 19 uur voeding omdat ze meer aan het kletsen / spelen (lees: bijten) was dan drinken. Nu in principe alleen om 7 uur nog een voeding. Vanochtend kwam er geen toeschietreflex :( Is het nu opgedroogd? Zijn er dames die langere tijd nog 1 voeding per dag hebben gedaan?

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Nou ik merk dat het aftellen is tot de laatste keer 😞 Een paar dagen geled ...
Ik doe nu al een tijdje alleen maar 19.00 nog een voeding. Heb wel het idee dat het veeeeel minder is dan een “hele” voeding. Ze is veel sneller klaar met drinken en bijt daarna inderdaad.

één jaar geleden

Ik geef mijn dochter al een tijd 3 a 4 borstvoedingen per dag. In mijn ideale plaatje bouw ik af tot de ochtend en avondvoeding en gaan we daar mee door zolang het fijn blijft, maar dat gaat helaas niet lukken. Begin deze maand zijn mijn dochter en ik beide ziek geweest. Mijn productie is toen flink gedaald. Na iedere borstvoeding heb ik toen een klein flesje kunstmelk gegeven, want ze bleef hongerig. Hiernaast ook nog extra gekolfd maar dat deed helaas niks met de productie. Nu ben ik echt aan het afbouwen, wat erg snel gaat. Vorige week maandag gestart met naar 3 voedingen gaan, in het weekend naar 2. En nu wil mijn dochter alleen sochtends mijn linkerborst nog, de rechter niet. En op de andere momenten op de dag weigert ze sowieso. Gelukkig geen last van stuwing oid. Mijn emoties gaan alle kanten op. Aan de ene kant goed dat het nu klaar is (en benieuwd of mijn cyclus nu terug komt). Aan de andere kant ben ik toch erg verdrietig, want het was zo fijn. In dat opzicht ben ik "blij" dat ze zelf aangeeft dat ze geen interesse meer heeft. Het is/was een geweldige tijd. En ben super trots dat ik dit zo lang heb kunnen doen met haar ♥️

één jaar geleden

Nou… waar ik gisteren nog zei dat de voeding om 19.00 nog lukte maar minder leek, is het nu blijkbaar niks meer 😞. Ze beet net alleen maar in mijn tepels en ging huilen. Ik keek of er wat uit kwam en nee echt heeeel weinig, niet noemenswaardig. Ze wilde daarna meteen een fles en die dronk ze helemaal leeg. De waterkraan staat hier vol open nu ik haar op bed heb gelegd 😢. Zo blij, dankbaar en trots dat het net ietsjes langer dan een jaar heeft mogen duren maar man, wat valt dit toch weer zwaar 🥺.

één jaar geleden

Reactie op ruth91

Heel herkenbaar, onze dochter is 11 maanden. Wil sowieso 1 jaar volhouden. ...
Heel herkenbaar!!

één jaar geleden

Herkenbaar. Hier veel gestruggeld met onderproductie door geen noodzaak kunstvoeding in t begin maar hierdoor niet goed kunnen opbouwen. Kolvend kreeg ik er veel minder uit. Elke keer dacht ik, als ik nog …. Weken bv kan geven dan zou dat mooi zijn en ik geef nog steeds! Eind september wordt m’n zoontje 1 jaar en ik heb ook besloten te gaan afbouwen. Dit lukte aardig maar toen werd hij ziek en wilde niets anders dan de borst. Productie was duaal geminderd. Veeeeeel aan de borst gehad. Inmiddels aan de betere hand en weer opnieuw gestart met afbouwen. Dan ben ik toch wel weer blij hoor dat ik nog bv geef. Zou niet weten hoe ik dat anders had moeten doen. En oh zo gemakkelijk om te geven bij ziekte. Maar goed. Ik vind het ook een emotioneel dingetje. Als hij dan kunstvoeding krijgt, voelt het toch niet zo goed voor me terwijl ik als zorgverlener altijd roep: met kunstmelk worden kindjes ook gewoon groot (ben er zelf een van). Gek is dat hoor, hoe de psyche werkt.. haha. Ik zou zeggen, neem er de tijd voor. Ga pas verder met afbouwen als je lichaam gewend is aan een flesje minder. Je wilt geen borstontsteking hebben ofzo.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Herkenbaar. Hier veel gestruggeld met onderproductie door geen noodzaak kun ...
Zonder het woordje ‘geen’

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt overdag minder, hij eet van alles en ik werk ook, om die reden leegt hij letterlijk al mijn borsten in de nacht. Dus de productie is ook bij mij minder.

één jaar geleden

Ik had ook nooit verwacht dat ik het zo lang zou volhouden 😅. Inmiddels krijgt hij in de avond wel een papfles (ja, hij slaapt nu wel echt beter) in de ochtend voed ik hem nog zelf en dat vind ik toch wel een heel fijn momentje. Ik had gezegd ik wil voeden tot een jaar. Nu wordt hij dus over anderhalve week 1 en eigenlijk wil ik nog niet stoppen met die ochtend voeding 🫣. Het is niet heel veel maar het lijkt wel stabiel kwa productie 🤷🏼‍♀️. Ik probeer er nog van te genieten zolang dit nog duurt ❤️.