51 Reacties
8 maanden geleden
Hier ook weer vaak wakker snachts en huilen. We zijn weer begonnen met een flesje geven ‘s nachts, en als het daarna nog steeds huilen is geblazen nemen we hem lekker mee naar ons bed. Zolang we maar kunnen slapen. Tot nu toe is het altijd goed gekomen en is ook dit weer een fase 😅
8 maanden geleden
Hier exact hetzelfde! Helemaal in paniek en overstuur en lastig in slaap te krijgen. Echt sneu! Ik hoop dat het snel over is 😁 maar we feel you! Haha
8 maanden geleden
Het verbaasd me trouwens niet dat hij zo onrustig is ‘s nachts, hij maakt zulke grote sprongen overdag. Elke dag denk ik weer: huh!? Kan je dat nu ook al? Zowel met taal als fysiek.
8 maanden geleden
De 18 maanden regressie is inderdaad heel heftig.. Ons zoontje heeft nu al ruim een maand af en aan regressie snachts, bij hem uit dat zich in 3 uur lang wakker zijn, bijna altijd van 2 tot 5, of 3 tot 6 sochtends..
Hij is dan alleen wel vrolijk, brabbelt wat, woelen door het bed, alsof hij de dag wil beginnen. Fles of iets niets helpt. Hij slaapt momenteel met mijn man en ik slaap met onze baby van 3 maanden, zo heeft iedereen nog wat slaap. Wij hopen dat het einde van de regressie in zicht is, merk ook heel veel onrust bij hem, in slaap vallen duurt momenteel minimaal 40 minuten, extreem wild woelen, hoofd heen en weer slaan.. Veel ontwikkeling, hij kan nu heel goed lopen zelfs een beetje rennen etc.
Ik denk dat dit echt uitzitten is, hopelijk snel voorbij🙏
8 maanden geleden
Reactie op Mama Van 2 Prinsjes
De 18 maanden regressie is inderdaad heel heftig.. Ons zoontje heeft nu al ...
Heel herkenbaar dit. Toen mijn eerste zoontje 18 maanden was had ik ook nog een kindje van 7 maanden. Allebei slechte slapers. Nu is mijn “baby” 18 maanden en nu weer door deze hell heen 😭 does it ever ends haha kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst echt goed heb geslapen😅
8 maanden geleden
Herkenbaar, maar blijf in gedachten houden dat de wereld ontdekken voor zo een kleintje niet meevalt. Proberen de wereld om je heen te begrijpen zonder dat je jezelf verstaanbaar kunt maken of kunt uiten. Op dit moment hebben ze jou juist zo hard nodig om ze rust en comfort te bieden die ze zoeken in de wereld die steeds groter wordt om hen heen. Zo relativeer ik het altijd. Het geeft me rust als ik er op deze manier tegenaan kijk ipv dat ik geirriteerd ben over het feit dat we weer niet slapen. Maak het jezelf niet te moeilijk, als het uitkomst bied samen te slapen zou ik dat gewoon doen, als dezr fase weer is overgewaaid kan je ze prima weer leren zelfstandig te slapen. Het is niet makkelijk maar hang on want hoe mooi is het dat ze weer nieuwe dingen leren, enjoy the moment we gaan het ooit nog missen en ze gaan sneller vooruit dan je denkt en dan verlang je weer terug naar de momenten dat ze zo klein waren.
🙏❤️
8 maanden geleden
Wauw helemaal herkenbaar! Hier ook uren onze best doen om hem te laten slapen terwijl we voorheen hem gewoon in bed konden neerleggen en meneer ging slapen. Hij blijft wakker en huilen als we weglopen en wil alleen in slaap vallen als we hem in slaap wiegen of een hand op zijn buik leggen. We zitten nu 3 weken in deze regressie en pfoe, wat valt dit me zwaar.
8 maanden geleden
Reactie op survivalguide
Herkenbaar, maar blijf in gedachten houden dat de wereld ontdekken voor zo ...
Wat zeg je dat mooi❤️
8 maanden geleden
Reactie op survivalguide
Heel herkenbaar dit. Toen mijn eerste zoontje 18 maanden was had ik ook nog ...
Haha ja ik kan me ook echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst goed heb geslapen🙈 gelukkig maken hun lieve lachjes de volgende ochtend alles dan weer goed haha🥰
8 maanden geleden
Hier sinds 3 dagen ook een uur in de nacht wakker en slaapt heel onrustig. Wij geven hem een fles melk en dan slaapt hij toch weer verder na wat gerommel 🎉
8 maanden geleden
Zucht, jep wij hebben ook al 5 weken te maken met de slaapregressie (18 mnd). Ik kijk op tegen de avonden. We krijgen mijn zoontje vaak pas 2 uur later in slaap. Wat eerst binnen een paar minuten slapen was, is nu huilen en klieren tot hij eindelijk in slaap valt. In de nacht is hij standaard wel een keer wakker en zijn we 1,5 tot 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen. Eten gaat ook heel slecht.
Bij mijn dochter was dat ook zo, dus ik weet dat het goed komt. Ze ging na de slaapregressie van 24 maanden fluitend naar bed (kijkt helemaal uit naar haar slaapritueel) en slaapt de hele nacht door.
8 maanden geleden
Reactie op femm01
Zucht, jep wij hebben ook al 5 weken te maken met de slaapregressie (18 mnd ...
Goed om te horen dat ze ooit weer normaal gaan slapen. Dit voelt echt eindeloos.... alsof het nooit meer goedkomt en we hem nu allemaal verkeerde gewoontes aanleren (die overigens ook niet werken want hii slaapt alsnog niet, haha)
8 maanden geleden
Reactie op IkPien
Wij vannacht vreselijk. Constant wakker en krijsen. Bijna elk uur op de klo ...
Sterkte 😞 Het blijkt echt bij de leeftijd te horen maar het is echt zwaar (en duurt lang!!)
8 maanden geleden
Reactie op IkPien
Wij vannacht vreselijk. Constant wakker en krijsen. Bijna elk uur op de klo ...
Hoe is dit begonnen bij jou.
Van de ene op de andere dag? Of geleidelijk?
Ik wil mezelf mentaal voorbereiden🤣
Mevrouw is al gestopt met eten. Er gaat geen ene hap meer in.
De nachten wakker. En alles wat ik doe helpt niet. Naast mij liggen ook niet.
Het is zo vermoeiend.