737 Reacties

één jaar geleden

Jep, hier ook beetje hetzelfde... morgen 8 weken. Ik lees graag mee

één jaar geleden

Hier het zelfde, alleen maandag pas 7 weken en ze is geboren met 37+2. Dus weet nou niet of dit ook een sprongetje is. Maar herken het helemaal.

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 6 weken en paar dagen oud, precies toen ze 6 weken was stopte ze maar niet met huilen. Hele tijd last van krampjes, niet kunnen slapen, de hele tijd gevoed willen worden.. ik kwam ook nergens aan toe. Het heeft twee dagen geduurd, nu is ze weer wat rustiger. Ik heb haar elke avond in bad gedaan, daar werd ze rustig van en veel huid op huid contact. Samen proberen te slapen, daar wordt mijn dochter in ieder geval rustiger van.

één jaar geleden

Hier 7 weken en wil continue aan de borst. Ik kom letterlijk al gans de dag de bank niet af.. heel vermoeiend maar geef me er maar aan over. Zal wel passeren denk ik dan.

één jaar geleden

Hier zijn we ook met de kleine dame in haar tweede sprongetje beland. Ligt niet graag alleen en wil het liefst gewiegd worden (en waag het om te stoppen 😱😂!!!). Onrustig drinken en daardoor nog meer spugen dan ze al normaal doet. Ze is echt 180 graden omgedraaid 😅. Weet bij mijn eerste wel dat het in het begin zo weer voorbij kan zijn dus daar houd ik me aan vast. Die sprongen die later komen, vond ik persoonlijk echt verschrikkelijk. Niet persee om het gedrag maar omdat het zo lang duurt 😅.

één jaar geleden

Gosh ben blij met herkenning. Ik voel me nu niet meer alleen. Wat een shittie tijd is dit 🫠 hopelijk snel voorbij. Ik ben benieuwd of ze na deze sprongetje dan weer beter gaat slapen of dat dit patroon aanhoud

één jaar geleden

Heel herkenbaar!! al drie dagen raak. Mijn jongen is nu 6 weken+. Veel buik massages en bij mamma zitten. Maar inderdaad, de rest schiet erbij in! 😉

één jaar geleden

Reactie op Loes123

Heel herkenbaar!! al drie dagen raak. Mijn jongen is nu 6 weken+. Veel buik ...
Ik had ook bij mijn meisje rond 6/7 weken echt lang iedere avond heftig krampen. Ging dat net over en toen kwam deze sprong 😵‍💫🫠

één jaar geleden

Jaa! Hierzo ook! Ik denk dat we bijna tegen het einde van sprong twee aanlopen! Kleine nu 10 weken oud. Wil vooral heel vaak aan de borst. En zeker niet meer alleen liggen spelen. Alles samen doen en niet in slaap vallen. Gelukkig helpt het om met hem te wandelen dan valt hij direct in slaap. Maar zodra je stopt bijna elke keer ook weer direct wakker en huilen 😅

één jaar geleden

Herkenbaar! Mijn dochter is nu 8 weken en 4 dagen. Sinds eergisteren was ze rond het avondeten en erna erg onrustig, om vervolgens erna 5/6 uur goed te slapen. Vandaag was echt een drama. Hele dag huilen, behalve op de arm. Wegleggen lukte niet echt en als het al lukte, ging ze na een half uur/uur alweer huilen. Tutje nam ze niet aan of viel snel weer uit. Zoals de “oei ik groei” app aangeeft, zou ze nu naar de vaardigheden fase gaan van haar sprongetje dus hopelijk was dit de piek😅

één jaar geleden

Reactie op PaulineD.

Jaa! Hierzo ook! Ik denk dat we bijna tegen het einde van sprong twee aanlo ...
Hoelang heeft dit bij jou aangehouden. Wanneer is zijn sprong begonnen Ik hoopte dat het met een paar dagen voorbij zou zijn 🥹

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Herkenbaar! Mijn dochter is nu 8 weken en 4 dagen. Sinds eergisteren was ze ...
Hoe zie je welke fase. Ik heb de app ook maar niet echt heel duidelijk voor mij. Er staat nu: Signalen Sprong 2

één jaar geleden

Reactie op Peetje1980

Hier het zelfde, alleen maandag pas 7 weken en ze is geboren met 37+2. Dus ...
Ja het is vanaf je “uitgerekende datum”

één jaar geleden

Reactie op dddi

Ja het is vanaf je “uitgerekende datum”
Dan zou ze dus nog niet eens aan haar eerste sprong toe zijn volgens die berekening.

één jaar geleden

Reactie op Peetje1980

Dan zou ze dus nog niet eens aan haar eerste sprong toe zijn volgens die be ...
Ja staat hier

één jaar geleden

Ik had geen idee van sprongetjes, nooit van gehoord. Lees nu over sprong 1 en dat verklaart een hoop 😅 Meneer sliep ineens niet langer dan een kwartier, constant jengelen en bij me willen plakken. Gaat nu sinds gister weer een stuk beter, wat een opluchting. Nu op naar sprong 2 😆

één jaar geleden

Reactie op dddi

Hoelang heeft dit bij jou aangehouden. Wanneer is zijn sprong begonnen Ik ...
Ik denk nu iets van een week of 1,5 week ofzo🙃 hoelang moet je dan nog?

één jaar geleden

Wat een fijn topic! Onze zoon is zondag 7 weken oud en volgens mij heeft hij sprong 2 momenteel. Hij is normaliter overdag geen goede slaper en vandaag al non stop aan het slapen, wil niet weggelegd worden maar non stop bij ons zijn, eet kleinere voedingen (20-30 cc minder) en heeft krampjes.

één jaar geleden

Reactie op PaulineD.

Ik denk nu iets van een week of 1,5 week ofzo🙃 hoelang moet je dan nog?
Ja bij mij is het net begonnen. In de app staat dat het in een periode van 3weken gebeurt. Dus sprong is tussen 8-10weken. Maar hoelang het duur is per kind anders. Was even benieuwd of het echt drie weken duurde ofzo 😖 Ik zit er denk ik net in.

één jaar geleden

Reactie op September 22

Wat een fijn topic! Onze zoon is zondag 7 weken oud en volgens mij heeft hi ...
Ja herkenbaar