737 Reacties

één jaar geleden

Reactie op mdkdv

Het is nog maar dag 2 van sprong 4 maar ik ben er nu al klaar mee 😂 ze wil ...
Sprong 4 gaat ook samen met de slaap regressie toch

één jaar geleden

Reactie op mdkdv

Het is nog maar dag 2 van sprong 4 maar ik ben er nu al klaar mee 😂 ze wil ...
😭😭

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Sprong 4 gaat ook samen met de slaap regressie toch
Ik geloof van wel!

één jaar geleden

Hier vandaag van half 4 tot 19 uur gehuild.. krijsen. Normaal huilt ze nooit zoveel en lang achter elkaar. Ze is wel ook een beetje verkouden / diaree dus kan een combinatie zijn met sprong 4. Heel heftig in ieder geval om niet te weten wat ze wil en waar je goed aan doet…. Nog meer mama’s met een “huiligere” baby tijdens de sprong? Wegleggen in de wieg is ook weer een ramp.

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Hier vandaag van half 4 tot 19 uur gehuild.. krijsen. Normaal huilt ze nooi ...
Absoluut! Hier nog eentje die veel meer huilt dan normaal. Ik heb dan ook echt geen idee wat ie wilt als ie huilt. Eten? Nee.. schone luier? Helpt niet.. wiegen? Nee! Zitten? 5 minuten! Slapen? Krijsen!!! Uiteindelijk is ie ontzettend moe, wrijven in zijn ogen, maar toch niet willen slapen. Moet echt hardwerken om hem in slaap te krijgen. Zo sneu voor hem!

één jaar geleden

Reactie op Chezzo91

Absoluut! Hier nog eentje die veel meer huilt dan normaal. Ik heb dan ook e ...
Precies dit!! Je wilt een oplossing zoeken maar volgens mij is die er gewoon niet. Ze is uiteindelijk op mijn schouder in slaap gevallen toen ze dus echt dood op was. Ze heeft ook maar de helft van haar fles leeggedronken en ging krijsen als we het weer probeerde. Het is wat zeg.. ik hoop dat dit niet lang meer duurt!

één jaar geleden

Oh ik zit met dezelfde soort problematiek. Baby is 12,5 weken. Fijn om te weten dat we niet de enige zijn, al heb ik ook medelijden met iedereen. ;) Ik zit nu half zombie buiten in een hangstoel te schommelen met een slapende baby in mijn armen, want hij slaapt alleen als we in beweging blijven en wil absoluut niet weggelegd worden. De afgelopen dagen was hij ‘s avonds heel onrustig, schreeuwen in de auto terwijl hij normaal heerlijk slaapt daar, en alleen maar in onze armen willen. Dat terwijl hij tot nu toe in de avond en nacht een goede slaper is geweest. Vannacht dus totaal niet. 🥲 Ik hoop dat het snel weer voorbij is!

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Oh ik zit met dezelfde soort problematiek. Baby is 12,5 weken. Fijn om te w ...
Wat zwaar voor jou, ik voel met je mee. We moeten er denk ik even doorheen, op naar betere tijden. Hopelijk zijn het maar fases die komen en gaan.

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Wat zwaar voor jou, ik voel met je mee. We moeten er denk ik even doorheen, ...
Inderdaad! Gelukkig is hij niet de hele dag zo en maakt zijn blije lachje veel goed. Oh, en het feit dat mijn man vanaf vanmiddag vakantie heeft 😜

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Inderdaad! Gelukkig is hij niet de hele dag zo en maakt zijn blije lachje v ...
Haha een beetje samen afwisselen is inderdaad niet verkeerd! Succes en vergeet niet, je bent een super mama!

één jaar geleden

Hoe oud is jouw kindje? En had ze ook eerder last van sprongetjes? Dit zou volgens het boek sprong drie moeten zijn, maar die andere twee heb ik niet opgemerkt. 😅

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Hoe oud is jouw kindje? En had ze ook eerder last van sprongetjes? Dit zou ...
Mijn meisje is aanstaande zondag 15 weken en zou nu ongeveer 5 dagen in sprong 4 moeten zitten.. De andere sprongetjes heb ik ook niet zozeer gemerkt. Het enige verschil wat ik merkte was dat ik haar eerst goed weg kon leggen overdag in haar wiegje, toen twee weken in slaap moeten wiegen of dragen en toen kon ik haar ineens weer goed wegleggen. Sinds vandaag dus weer een drama…. Ik ga er dus maar vanuit dat dat met de sprongetjes te maken heeft. En ze drinkt haar flesjes niet leeg (135cc met 4 schepjes). Soms ineens wel. Dus ook dit wisselt. Merk jij ook wat aan zijn drinkgedrag?

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Mijn meisje is aanstaande zondag 15 weken en zou nu ongeveer 5 dagen in spr ...
Ik merk vooral dat hij vaker wil drinken. Hoeveel hij per keer drinkt is moeilijk te zeggen omdat hij borstvoeding krijgt. Hij kan wel een beetje suffig aan de borst liggen zonder veel actie soms, haha. Succes met de slaapjes! Mijn zoontje heeft vandaag meer geslapen dan de afgelopen dagen (yes!) maar wel alleen in mijn armen. De rugpijn neem ik maar even voor lief. 🥲

één jaar geleden

Hoi meiden! Wat ben ik blij dat dit topic er is! Ik ben nooit zo van de sprongetjes theorie maar nu hoop ik eigenlijk wel dat het er eentje is 😅 herken veel van wat jullie schrijven en in die blog! In m’n armen liggen (en slapen) is voor kleine baby’s en niet voor als je 12 weken oud bent, dus dan zetten we het op een hysterisch brullen… de draagzak is ineens voor 1,5u om je heen kijken ipv lekker slapen… en we gaan natuurlijk helemaal niet slapen op de vaste bedtijd! Heb gister de hele dag gedacht “wat doe ik fout” en nu ik dit allemaal lees denk ik, zou dat het zijn? Hoe lang duren die sprongetjes normaliter?

één jaar geleden

Reactie op maria88x

Hoi meiden! Wat ben ik blij dat dit topic er is! Ik ben nooit zo van de spr ...
Hangt een beetje van de sprong af, week 3 ongeveer een week maar voor sprong 4 staat een maand 😅

één jaar geleden

Reactie op dddi

Ohnee 😭 hou me op de hoogte ik wik het echt volgen. Ben er zo bang voor
Nou het is echt hel. Nr 3 viel reuze mee vergeleken met dit! Drinken drama, slaapt vervolgens 30 min krijsen krijsen want ja honger 🥲 weigert te slapen, krijsen in m’n armen. Nu een poging voor 2e dutje. Ken hem echt niet zo 😭

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Nou het is echt hel. Nr 3 viel reuze mee vergeleken met dit! Drinken drama, ...
Dit klinkt als hoe bij mij de eerste 2,5maanden is gegaan. Was letterlijk alleen krijsenkrijsen. Soms paar minuten ogen dicht en dan weer en weer. Dagen door. Daarom ben ik soms beetje obsessief bezig met ritme en dingen enz. Ik heb een kleine kleine beetje rust bereikt. Zat aan randje van instorten en geen slaap. Hormonen. Bevalling en niet bijgekomen. Alles bij elkaar. Dus als die 4e maand weer zo gaat. God sta mij bij.

één jaar geleden

Kan het zijn dat de sprongetjes eerder komen? Over 3 dagen, volgens de oei ik groei app, begint sprong 4.. Maar hij is vanaf vandaag veel meer aan het spugen, wilt meer eten en wilt niet worden neergelegd in de box of wipstoel… De flesvoeding gaat nu ook enorm hard want hij wilt om het uur een fles 😆

één jaar geleden

Kan het zijn dat de sprongetjes eerder komen? Over 3 dagen, volgens de oei ...
Ja zeker kan eerder of later. Het is per kindje anders.

één jaar geleden

Kan een lichte verhoging twee opeenvolgende dagen ook met een sprongetje te maken hebben? Ze heeft doorgaans onder de 37 en nu al 2 dagen 37,7 of 37,8.