11 Reacties
één jaar geleden
Niet geven inderdaad! Gewoon altijd water! Zodra je met iets anders dan water of melk begint, zijn de poppen aan het dansen... ik doe dat pas als er met ze te onderhandelen valt rond 4 of 5 jaar! En dan nog bijna altijd water. De voedingsstoffen halen ze maar uit het eten! En als je gezellig een keer wat met ze wil "pakken", dan doen wij altijd melk met een beetje nesquick. En wij (ouders) koffie ;-)
één jaar geleden
Reactie op Flaproos
Je zou het ook niet meer kunnen geven. Als ze dorst hebben drinken ze echt ...
ja dat heb ik inderdaad geprobeerd maar ze drinken dan ook echt niets tot t punt dat ze 2 dagen niet verder kwam als 1 slokje water dus maar weer appelsap gegeven
één jaar geleden
Reactie op Angelique89
De vruchtensap steeds beetje bij beetje verdunnen
goed idee ja!
één jaar geleden
ja dat heb ik inderdaad geprobeerd maar ze drinken dan ook echt niets tot t ...
Ah ja dat is vervelend. Maar een kind droogt zichzelf echt niet uit tot hij erbij neervalt. Zolang je ziet dat ze gewoon helder en alert zijn, zou ik lekker vasthouden aan water of niets.
(Misschien wel even wachten tot deze warme dagen voorbij zijn)
één jaar geleden
Reactie op MomOfL
Bij mijn zoons van 2 & 4 drinken ze wel water als het op een leuke mani ...
dat ga ik eens proberen ! bedankt
één jaar geleden
De mijne drinkt sinds hij kokoswater hft ontdekt helemaal geen water meer. Ik maak zelf de vruchtensap minder zoet en drinkt hij dat. Melk en water volgehouden 1 week om hem dat aan te bieden en dronk hij maar 2 slokjes en bleef het daarbij. Dus nu maar weer zelfgemaakte fruity sap geef ik hem. Dat drinkt hij goed. Als hij wat ouder is zal ik weer water aanbieden.
één jaar geleden
Hier ook vooral sap. Heel licht aangemaakt. Maar water niet. En dat deed mijn zoontje al meteen toen we water gingen aanbieden naast zijn fles.
Hij dronk dus ècht geen water. En dus lekker een klein beetje roosvicee met veel water.
Ik denk dat je ze gewoon langzaamaan moet laten wennen aan iets minder. Steeds meer verdunnen. Desnoods door het echt even af te meten. Mini stapjes.
En je vooral niet te druk maken over moeder/water-maffia. Want tegenwoordig zit er in water ook van alles wat niet goed voor je is 🙃