30 Reacties

8 maanden geleden

Wij doen het eigenlijk net als TS, mijn vriend en ik maken allebei precies hetzelfde bedrag over naar de gezamenlijke rekening. Hier betalen we de vaste lasten + alle kosten van ons huishouden/gezin van. Mijn vriend verdiend ook een stuk meer dan ik, echter zou ik het zelf niet naar rato willen. Ik ben heel tevreden met het feit dat wij ons huishouden qua taken & geld voor 50/50 runnen. Echter zie ik wel een groot verschil mbt. De situatie van TS. Ik hou namelijk zelf echt prima genoeg over om alles te bekostigen + te kunnen sparen wat ik wil. Terwijl TS minder kan sparen dan dat ze wil. Ook is ze minder gaan werken waardoor ze minder is gaan verdienen. Ze geeft aan dat dit een eigen keuze is, maar wat mij betreft is dit een keuze voor /van het gezin. In de situatie van TS zou ik het dus veel eerlijker vinden dat er gekeken wordt naar een verdeling waar haar man een groter gedeelte van de vaste lasten betaald. Ik zou dus zelf het gesprek aangaan en tot een nieuwe verdeling proberen te komen. Succes!

8 maanden geleden

Heb je het wel eens met hem besproken. Helaas in de zelfde situatie en het gesprek heeft niet geholpen. Ik krijg namelijk de reactie; jij kiest ervoor om minder te gaan werken.. ( ik vind wij nemen kinderen, dan moeten wij als ouders meeste voor zorgen) ik werk 3 dagen en hij 5. Hij noemt mijn vrije dagen dan ook echt als je hebt 2 extra vrije dagen, terwijl ik dan voor ons kind zorg en het huishouden bij hou. Dus ik lees mee🙈

8 maanden geleden

Wij betalen de hypotheek en de kinderopvang 50/50. De rest naar rato, waarbij we vooral kijken naar hoeveel we beiden over houden om te sparen en proberen dat dat ongeveer gelijk is. Dan is het aan de persoon zelf om te bepalen of alles gespaard wordt of uitgegeven aan hobby ed. Ik zou hier wel het gesprek over aan gaan. Heb ooit een collega gehad die ook al haar salaris opmaakte aan de kinderen, man vertelde op een dag doodleuk dat ie wilde scheiden. Zij had niks en hij had een lekkere spaarrekening achter de hand

8 maanden geleden

En bovendien, jij werkt niet minder he?! Je werkt net zoveel als je man, alleen doe je een groot deel onbetaald werk (opvoeding voor je kind en huishouden).

8 maanden geleden

Reactie op 1991Lisanne

Heb je het wel eens met hem besproken. Helaas in de zelfde situatie en het ...
Jeetje wat lastig dat ie er zo over denkt. Is hij nooit een volle dag alleen met de kinderen? Je zou toch denken dat ie beter moet weten.

8 maanden geleden

Wij verdelen het ook naar ratio. Ik kan in mijn functie makkelijker een dag minder werken. Voor mijn vriend zou het betekenen dat hij een andere baan zou moeten zoeken of 5 dagen in 4 moeten proppen. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik een stap terug zou doen qua werk en meer zorgtaken op me neem, maar financieel wel evenveel zou moeten bijdragen. Wat is zijn argument waarom dit wel fair is?

8 maanden geleden

Ben met jullie meningen het gesprek maar weer eens aangegaan. Dood leuk zei die eerst ja maar jij wilde minder werken. Idd gezegd ok dan ga ik ook meer werken en betalen we meer aan opvang. Er zijn uiteraard nog meer dingen besproken. Conclusie hij gaat meer overmaken naar de rekening en ik minder. Met praten kom je veel verder mee thanks voor alle reacties

7 maanden geleden

Reactie op Mommysam

Ben met jullie meningen het gesprek maar weer eens aangegaan. Dood leuk zei ...
Kijk dat is een fijne oplossing! Wij hebben het ook naar verhouding. En ook al zou ik evenveel werken als mijn man zou ik bij lange na niet hetzelfde verdienen als hem...

7 maanden geleden

Topic gesloten op verzoek van topicstarter