14 Reacties
één jaar geleden
Ons kleintje 10 maanden krijgt ook nog 3 flesjes.
Ochtend 150
Middag 150
Avond 210.
Wij willen binnenkort gaan stoppen met de middagfles, omdat het voor ons ook veel makkelijker is haha. Zo hoeven wij geen flesje meer mee te nemen als we overdag weggaan.
Enige reden waarom wij nog geen 2 flesjes geven is, omdat onze kleine man best een grote eter is haha.
Daarnaast krijgt hij de rest vd dag ook nog broodjes, fruit, crackers, tussendoortjes en water.
Dus wij weten ook nog niet echt wanneer we moeten stoppen haha.
Bij ons zei het CB dat we zelf mochten bepalen hoe wij het gingen afbouwen. Zolang wij maar als hij 12 maanden is op 300 ml zuivel zitten incl yoghurt.
Als ik jou schema zo zie en je wilt graag met 1tje stoppen zou ik die van de middag doen, aangezien die toch maar 60 ml is.
Misschien dat vervangen met water?
één jaar geleden
Reactie op Livingforthemoment
Ons kleintje 10 maanden krijgt ook nog 3 flesjes.
Ochtend 150
Middag 150 ...
En avondeten natuurlijk haha 🙈
één jaar geleden
Dames ik vroeg me zelf nu af of ik ergens fout aan het doen ben?
Mijn zoon is over 11 dagen 1 jaar oud.
Ik geef hem nog 3 fles voeding vaste tijdstip heb ik niet omdat hij elke keer op een andere tijdstip wakker wordt maar zo ziet het er een beetje uit bij mij. Maar ik wil zoizo wanneer hij 1 jaar oud is stoppen met flesvoeding dus nog ff.
Ochtend fles soms in de nacht.
Dan geef ik hem weer fles in de middag
En laatste fles wanneer hij naar bed gaat.
één jaar geleden
Reactie op Meraalh
Dames ik vroeg me zelf nu af of ik ergens fout aan het doen ben?
Mijn zoo ...
Een vriendin van mij geeft nog 4 flesjes en nog geen vastvoeding. Alleen fruit. Haar kleintje weigert vastvoeding. Het CB heeft tegen haar gezegd dat het niet uitmaakt en vanzelf wel een x komt vanaf 1 jaar.
Niet zo snel zorgen maken of je iets fouts doet. Bij elk kindje is het anders, het gaat niet altijd volgens het boekje. Zolang je kindje maar gezond is en groeit is er niks aan de hand 😊
VRIEND
één jaar geleden
Die van mij krijgt er nog 4 😂 zou willen dat ik er 1 af kon halen (die van half 11 🫠)
En daarnaast genoeg vaste voeding 🙈 als je er echt 1 af wilt zou ik die van half 1 doen, vervangen door iets anders te drinken.
één jaar geleden
Reactie op Livingforthemoment
Een vriendin van mij geeft nog 4 flesjes en nog geen vastvoeding. Alleen fr ...
Ah super dankjewel.. Mijn zoon is een grote eter eet alles op alleen heb 2 kleine kinderen vandaar is flesvoeding voor mij soms stuk makkelijker.. Maar zo dra hij de fles voeding ziet is hij zo blij haha
één jaar geleden
Hier een kleine meid van 10 maanden die nog heel wisselend vast voedsel eet. Ze krijgt nog 4 flessen waarvan de 2 overdag wat kleiner dan haar eerste en laatste fles. Daarnaast eet ze mondjesmaat fruit en warm eten gaat prima, maar brood is echt dramatisch.
Zolang ze goed groeit en vrolijk is vind ik het allemaal best. Ze heeft ook pas 2 onder tandjes dus kan alleen zachte dingen eten. Zachte peer, banaan en meloen gaan goed, maar de rest gooit ze voornamelijk op de grond. Op de opvang krijgt ze overdag ook warm eten, maar gepureerd eten wil ze echt niet. Ze houd haar lippen stijf op elkaar als ze gevoerd moet worden, ze wil het echt zelf doen.
Omdat ze nu al richting 1 jaar gaat wil ik liever wel dat ze wat meer vast voedsel gaat eten maar we kunnen haar moeilijk dwingen😅
Als ze straks wat meer tanden heeft en wat beter kan kauwen en bijten gaat het vanzelf beter ga ik van uit. Tot die tijd mag ze lekker ontdekken en proeven en geef ik haar gewoon melk na elk eetmoment met vast voedsel
één jaar geleden
Hier is ze meer vaste voeding gaan eten toen ze door kreeg dat ze nog maar 2x per dag melk krijgt. Eerst bleven het bij halve boterhammen want ze kreeg daarna toch nog melk..
Nu eet ze smiddags 1,5 a 2 boterhammen weg! Smorgen bijna 1 hele,eerst een halve en dan is ze wel de hele tijd om melk aan het miepen. En na de melk nog de rest van de boterham.
En voor het slapen krijgt ze nog melk.
één jaar geleden
Hier bijna 11 maanden. Dit is ons schema (ongeveer):
06.00 papfles 180cc
08.30 fruit
11.30 lunch; warm (krijgt ie ook op de opvang)
13.00 fles 180cc
15.30 cracker/maisstengel/rauwkost
17.30 boterham (1-3)
18.30 fles 180cc
En afgelopen weken zelfs in de avond of nacht soms nog een vierde fles. Hij is zich enorm aan het ontwikkelen en groeien en heeft gewoon echt honger. Extra vast voedsel lukt niet altijd of heeft hij geen energie voor. Dus ik geef gewoon waar hij om vraagt (of waarvan ik denk dat hij dat wil).
Mijn mening: het komt allemaal vanzelf, op zijn eigen tempo.
één jaar geleden
Ik zou ook kiezen voor die van half 1.
Onze dochter is volgende week 11 mnd en hebben overdag nog 3 flessen en 1 in de nacht
8.15 150ml (165ml)
12.30 150 ml (165ml)
18.30 210ml (235ml)
Nacht: zitten in de overgang van 120 ml naar 90 ml. Deze proberen we af te bouwen.
Die 300ml bij 1 jaar gaan wij niet halen denk ik.
één jaar geleden
Niet luisteren naar het CB en op je eigen gevoel afgaan.... Welke is de minste behoefte aan? Dan gaat die er als eerste af.... Ik kan me voorstellen dat het die van 12.30u is, aangezien daar ook nog ander voedsel bij zit 😉
één jaar geleden
Gewoon je gevoel en je kind volgen! Mn zoontje was een enorme melkdrinker.. en bij het cb zeiden ze altijd.. volg hem maar hij doet het prima. Allemaal goed gekomen en inmiddels is hij 3. Terwijl ik toen dacht ooh nee krijgt hij niet teveel? Nu bij mn dochtertje laat ik het los.. ik zie wel. Ong de dagen zijn t zelfde en soms krijgt ze een flesje meer of minder. Wij drinken toch ook wel eens de ene dag meer dan de andere dag?