18 Reacties
3 jaar geleden
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2022/cerclage-2zZpy3
Hier vind je misschien meer steun. En anders even met de zoekfunctie cerclage, dan vind je best wel wat topics 👍
3 jaar geleden
Reactie op marinast
Dankjewel voor je reactie.
Deze gaat over preventieve cerclage… lijkt miss ...
Nee het gaat daar ook over cervix problemen.
In je vraag vraag je: cervixinsufficientie, funneling en of noordcerclage. Maar ik begrijp dat je enkel op zoek bent naar dames met een noodcerclage?
Ik heb zelf ‘alleen’ de eerste twee.
3 jaar geleden
Hoi, ik moest met 25 weken met spoed naar het ziekenhuis na controle bij de vk. Ik had nog 11mm met funneling. Na 3 dagen een pessarium gekregen en mocht naar huis met bedrust, utrogestan 3x per dag. Nu ben ik 32 weken, bedrust afgelopen tijd is niet zoals in het ziekenhuis geweest en ik ben actiever geweest dan het zou horen maar met weinig hulp kon ik niet anders. Alles wat ik hoop is om 36 weken te halen.
Vrijdag opnieuw controle…
3 jaar geleden
Ik woon trouwens in België en wat ik weet is dat ze in het ziekenhuis geen noodcerclage wilden zetten, te groot risico vonden ze daarom heb ik een pessarium gekregen als noodoplossing.
3 jaar geleden
Reactie op marusje111
Ik woon trouwens in België en wat ik weet is dat ze in het ziekenhuis geen ...
Hoi marusje. Klinkt idd heel gelijkaardig… ik ben morgen 31 wkn en « hoop » tot aan 32 weken te geraken (laatste dagen meer harde buiken…). Die hoop -termijn lag eerst op 24 weken en is zo gelukkig al een aantal keren opgeschoven.
Ik ben ook van België, lig nog steeds in zol Genk. Denk dat 24 wkn de grens is om noodcerclage te plaatsen, daarom misschien pessarium?
Heb donderdag ook weer controle, toch altijd weer een spannend momentje…
Fijn dat ze je naar huis lieten gaan. Ik duim met je mee om de 36 wkn te halen.
3 jaar geleden
Hi Marina, veel succes vandaag bij de controle! Laat mij weten hoe het is gegaan.
Ik duim voor je.
3 jaar geleden
Reactie op marusje111
Hi Marina, veel succes vandaag bij de controle! Laat mij weten hoe het is g ...
Hoi Marusje, fijn dat je ernaar vraagt.
de controle is uitgesteld naar 8 augustus (jammer, want echo is toch altijd weer een « contact/controle » momentje). Deze week, en bijzonder deze ochtend, veel harde buiken, ook op monitor. Prom test gedaan (gelukkig negatief) en urine is nu in onderzoek. Als de spanning blijf zal er vandaag of morgen alsnog een (inwendige) echo gedaan worden.
In de voorbije weken al veel gevloekt dat ik hier al zo lang lig, maar nu toch blij dat alles zo kort opgevolgd kan worden.
Hoe gaat het met jou?
3 jaar geleden
Hi! Ik ben vandaag op controle geweest. Alles zag er goed uit bij interne onderzoek, buik was rustig op de monitor. Volgende week heb ik de 32 weken echo, altijd een spannend moment. In ieder geval ga ik het weekend rustig in.
3 jaar geleden
Reactie op marusje111
Hi! Ik ben vandaag op controle geweest. Alles zag er goed uit bij interne o ...
Hoi Marusje. We hebben vandaag groei echo en controle echo cerclage gehad. Ze wordt geschat op 1.8kg (31.5 wkn), dus dat is mooi. Ik verschrok er wel van hoe dicht haar hoofdje bij de cerclage ligt… maar op zich is het nog “rustig” rond de cerclage.
Nu wel wat meer harde buiken, denk nasleep van echo…
Veel succes met je 32 wkn echo
3 jaar geleden
Reactie op marinast
Hoi Marusje. We hebben vandaag groei echo en controle echo cerclage gehad. ...
Hi Marina,
Dat is goed nieuws bij jullie!
Hier ging de echo ook goed. Zeis geschat op bijna 2 kilo en hoofdje lag ook echt heel dichtbij mijn pessarium.
Ik had nog gevraagd hoe lang het zou kunnen duren voordat ze geboren wordt als ze het verwijderen en dat zou nog 3 weken kunnen duren, hoeft niet altijd direct te gebeuren…
Ik heb volgende week controle in het ziekenhuis en dan hoor ik ook hoelang ik nog bedrust heb en hiermee moet rondlopen.
3 jaar geleden
Wat fijn dat je nu naar huis mag!!! 😄 De 29ste zal mijn pessarium verwijderd worden en dan is het ook een spannend moment om te zien hoe het er voor staat met mijn cervix. Momenteel is het moeilijk te zeggen hoe lang die is.
3 jaar geleden
Reactie op marusje111
Wat fijn dat je nu naar huis mag!!! 😄 De 29ste zal mijn pessarium verwijde ...
Hoi marusje , hoe gaat het intussen met je?
Bij mij is vorige week cerclage ook verwijderd, we dachten dat de bevalling op gang gekomen was maar ik loop nu nog steeds met maar 2cm ontsluiting rond (blijkbaar heeft cerclage voor wat littekenweefsel gezorgd dat de boel nog dicht houdt…).
3 jaar geleden
Hoi, Tamara is twee weken geleden geboren via een keizersnede. Mijn vliezen waren gebroken en na 48 uur kwamen de weeën nog niet goed op gang ( mijn baarmoedermond was ook echt nog te hard door de pessarium ) daarnaast zagen ze dat haar hartslag naar beneden ging.
We hebben op neonatologie gelegen sindsdien en gaan morgenochtend naar huis. 🤩🤩
3 jaar geleden
Reactie op marinast
9/9 bevallen van ons dochtertje Lilly na een hoge vliezenscheur hebben ze m ...
Gefeliciteerd met Lily. We mogen trots zijn op onszelf dat het gelukt is om twee gezonde meisjes op de wereld te zetten na een zwangerschap met de nodige complicaties. De lange bedrust was het allemaal waard. 💕