10 Reacties

10 maanden geleden

Hier ook flinke bos krullen. Ik spray met andrelon Kids in haar haren om de klitten te voorkomen. Want als ik het niet kam, zit het heel slordig. 1 of 2 loom elastiekjes laat ze toe. Maar haarbandjes, speldjes e.d. gaan direct uit.

10 maanden geleden

Hier ook een dame met flink wat haar dat alle kanten op piekt. Ik heb de zwitsal haarlotion in een spray flesje gedaan. 'S ochtends maak ik haar haar een beetje nat met de lotion en doe ik er wat olie bij. Ik kan het dan met een kam in model kammen en een speldje of één of twee staartjes in doen. Ik heb rubberen elastiekjes die wat dikker zijn. Dan kan ik ze er makkelijker uit halen zonder er ook een hoop haren mee uit te trekken. Als ik de staartjes te strak doe trekt ze ze er meteen uit en ze heeft de gewoonte om in haar haar te friemelen of er nou wat in zit of niet. Ik heb geleerd te accepteren dat het niet de hele dag blijft zitten en dat ik soms 3x per dag opnieuw moet doen. Ik ga er een beetje vanuit dat als ik het blijf doen dat ze er vanzelf aan went

10 maanden geleden

Wij doen hier de palmboom. Ze is ook niet echt fan, maar als ik haar direct na het maken van het staartje afleidt vergeet zij het vervolgens 😋

10 maanden geleden

Je zegt liever niet knippen. Nu hebben wij dat wel gedaan, en dat maakte enorm verschil: de kapster heeft niet per se veel van de lengte gehaald, maar wel gezorgd voor wat laagjes zodat het rond haar gezicht een stuk mooier valt (niet zo sliertig), en zodat het meteen wat meer in een model groeit als het toch langer wordt. Ik vond het een enorm verschil maken! Dus je zou ook even met een kapper kunnen overleggen wat er mogelijk is.

10 maanden geleden

Reactie op Cas_88

Je zegt liever niet knippen. Nu hebben wij dat wel gedaan, en dat maakte en ...
Ik wil het zelf liever niet laten knippen omdat ik haar haar echt prachtig vind. Alleen is het nog net iets te kort om bvb goed in 2 staartjes te doen, dat los je helaas niet op met een knipbeurt, en haar haar aan de voorkant valt steeds in haar ogen. Vooral nu ze een beetje een prutoogje heeft is dat niet zo handig ;)

10 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Wij doen hier de palmboom. Ze is ook niet echt fan, maar als ik haar direct ...
Ik denk dat wij ook maar aan de palmboom moeten geloven tot het iets langer is 😅 wat voor elastiekjes gebruiken jullie?

10 maanden geleden

Ik heb de pony ook een aantal keer geknipt. Steeds die haren voor de ogen is ook niet leuk. Ik koop bij kruidvat de loom elastiekjes.

10 maanden geleden

Haarband?

10 maanden geleden

Onze kapper adviseerde om rond de eerste verjaardag naar de kapper te gaan, zodat ze de babyhaartjes kunnen wegknippen. Daarna gaat het ook mooier en beter groeien. Hoe langer je wacht, hoe meer haar ze moeten wegknippen en hoe korter het dan uiteindelijk wordt... dus we gaan toch morgen maar laten knippen. Ook wel met pijn in mijn hart, want ze heeft zo'n mooie bos ook

10 maanden geleden

Onze kapper adviseerde om rond de eerste verjaardag naar de kapper te gaan, ...
Helaas dit klopt niet. Je baby wordt geboren met (of zonder) haar.. de hoeveelheid, dikte, kleur en structuur zijn genetisch bepaald. Het afknippen of scheren zorgt er niet voor dat het haar van je baby beter of dikker wordt of sneller groeit. En daarbij verliezen de meeste kindjes hun baby haren rond de 1e verjaardag. Het heeft dus geen enkele zin om al naar de kapper te gaan om die reden. Ik zou zeggen geniet lekker van die haardos! 💇🏼‍♀️ Ps. Om een model erin te knippen is een ander verhaal 🤭 hier ook een behoorlijke bos haar maar totaal geen model, ik laat het lekker nog even groeien!🥰