9 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb mijn zoontje in het begin altijd moeten wiegen. Daar ben ik ook nooit mee gestopt ondanks het vele commentaar. Na ongeveer 12 maanden wou hij zelf in zijn eigen bed slapen. Ik heb nooit iets veranderd, hij gaf het zelf aan. Als ik hem nu naar bed breng, knuffel ik hem even en leg ik hem in bed. Soms kan ik weglopen en soms moet ik zijn handje nog even blijven vasthouden. En dat is prima. Het betekent gewoon dat hij je nog nodig heeft. Dat kan je absoluut niet afdwingen met "laten huilen" of andere rare slaaptrainingen. Het enige wat hij nodig heeft, ben jij en je partner
Dus mijn advies, ga zo door! Misschien niet wat je wou horen, omdat het soms zwaar is, iknow.. maar weet waar je het voor doet.
Misschien een handige tip om "liefde van een moeder" te volgen op insta. Zij legt het allemaal uit waarvoor je het doet.
Niks softe moeder, je bent juist een zorgzame moeder! 🥰
6 maanden geleden
Je doet absoluut niets verkeerd. Je doet het juist hartstikke goed. Je kan eventueel het boek: "the nurture revolution" lezen. Het is gewoon wetenschap dat een kindje je nodig heeft, zeker de eerste 3 jaar. Elk kindje op zijn eigen manier en eigen hoeveelheid van nabijheid. Als je geen tijd hebt om het boek te lezen kan je de schrijfster van het boek ook volgen op instagram: greer kirshenbaum (neurowetenschapper).
Wij cosleepen nog steeds, nog steeds borstvoeding, ook nog snachts. Krijg niet perse veel commentaar maar ik weet wel dat mensen er wat van vinden. Maar ik vind de mening van die mensen minder belangrijk dan ons kindje. Mijn man staat achter me, dat is het belangrijkste.
6 maanden geleden
Reactie op Blijengelukkig2022
Je doet absoluut niets verkeerd. Je doet het juist hartstikke goed. Je kan ...
Ik ben nu wel sinds twee weken gestopt met borstvoeding want er was zo weinig melk. Mijn zoontje werd dan boos in de nacht, omdat hij te weinig had en ik had gewoon maag pijn van de kracht die hij gebruikte om te drinken. Dus nu krijgt hij een volle fles melk. Ons kind slaapt ook met ons, ik doe hem nu wel in zijn bedje bij ons en dat vond hij eerst ook spannend, maar ik merk wel dat hij het wel prettig vindt een eigen plekje. Ik volg mijn gevoel en ik zie dat dit werkt. Maar ik merk wel dat ik het onderwerp probeer te vermijden, omdat mensen er iets van vinden.
6 maanden geleden
Boeiend, ik wieg mijn dochter van 19 maanden ook nog in slaap. Ze is echt een slechte slaper. Ik geef nog borstvoeding en daarna krijgt ze nog een slokje water van haar waterfles en vervolgens met haar speen gaat ze liggen op mn benen met een kussen bij haar hoofd. Vervolgens wieg ik haar in slaap. Alleen zo slaapt ze. Ze wil zelf absoluut niet slapen 🥹 wanneer ze slaapt leg ik haar in haar eigen bed. Dit duurt meestal ongeveer 10 min en soms 20/25 min totdat ze echt slaapt. Ik heb tot nu toe niet echt commentaar gekregen, misschien omdat men ook ziet dat hun mening mij 0 boeit 😂
5 maanden geleden
Wij hebben ons zoontje ook heel veel gewiegd. Ik heb het mijn ouders ook aangeleerd zodat ze hem konden wiegen als ze oppasdag hebben (die hadden nog nooit van in slaap wiegen gehoord, hallo generatiekloof)
Nu slaapt ie eigenlijk altijd goed. Als hij wat slechter slaapt of ziek is, dan wiegen we hem ook en dat vindt ie heel fijn!
Kortom, mijn ervaring is dat babies het fijn vinden ok gewiegd te worden, geborgen en liefdevol. En volgens mij ben je dan geen softe moeder maar juist een goede moeder..
5 maanden geleden
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat op de opvang doen dan? Of gaat je kindje daar niet naar toe? Daar zitten ze er echt niet op te wachten om een kind van die leeftijd nog in slaap te wiegen. Kinderen moeten leren zelf in slaap te vallen, net als dat ze moeten leren lopen en fietsen en alles op een dag moeten leren. Ik denk dat je zelf ook veel rust krijgt als je kindje wel zelf in slaap kan vallen. Maar goed, als het jezelf niet boeit is er geen probleem toch?