37 Reacties

één jaar geleden

Nog steeds op verzoek van dochter :) Sommige dagen best wel vaak. Dan voelt het net een newborn. Andere dagen 4-5 keer. Altijd nog paar keer snachts. Soms dan zit ze op schoot en blijft ze drinken-loslaten-drinken achter elkaar maar gelukkig valt er goed met haar te communiceren dat dat vervelend is en dat we nog 1 slokje doen en dan weer het tshirt omlaag doen. Zelf was ik erg verbaasd dat ze dat al begreep.

één jaar geleden

Reactie op Merengue

Hier ook nog vier keer, mits hij doorslaapt :) @TS: Heb je een bepaald "do ...
Het lijkt mij geweldig om de twee jaar grens te behalen! Het "borstvoeding geven" geeft mij veel plezier en omdat het sinds de start zo soepel verloopt, kan ik er van genieten en moet ik er niet aan denken om af te bouwen... Wel merk ik dat ik vanuit de omgeving soms vragen (met voor mijn gevoel een soort veroordeling) krijg als: "wanneer ben je van plan om te stoppen met borstvoeding?" Waarop ik vaak antwoord: "zolang wij het allebei nog willen, gaan we lekker door." Ik denk dan vaak ik ga toch ook niemand vragen hoe lang ze nog kunstvoeding gaan geven? Gelukkig staat mijn man achter mij nu hij ziet hoe gelukkig ons meisje is als ze bij mij drinkt en nu hij mijn telkens weer opgedreunde lijst met voordelen van bv wel kan dromen 😄 (tijdens de zwangerschap zei hij nog dat hij een jaar bv wel mooi en lang genoeg vond).

één jaar geleden

Reactie op Blijengelukkig2022

Nog steeds op verzoek van dochter :) Sommige dagen best wel vaak. Dan voelt ...
Bij mij graait ze soms als ik haar in mijn armen houd ongegeneerd in mijn bh 😄!

één jaar geleden

Reactie op Felici

Bij mij graait ze soms als ik haar in mijn armen houd ongegeneerd in mijn b ...
Hahahaha ja doet ze inderdaad ook... probeer het heel rustig te leren dat dat beetje gek kan zijn. Maarja dat snap ze natuurlijk nog niet, en dat is helemaal oke 😂

één jaar geleden

Reactie op Felici

Het lijkt mij geweldig om de twee jaar grens te behalen! Het "borstvoeding ...
Wij gaan ook zeker proberen in elk geval tot de 2 jaar. En misschien wel langer, en als het lukt gewoon tandemvoeden als 2e kindje geboren wordt. (Willen na haar 2e verjaardag graag weer zwanger worden)

één jaar geleden

Ik voed nog wisselend (zoontje bijna 15 mnd). Op dagen dat ik thuis ben in elk geval voor het middagdutje (heel soms doet hij er nog twee dus dan twee keer), voor het slapen gaan 's avonds en dan nog als hij wakker wordt 's nachts. Hoe vaak dat is is, is wisselend. Soms 1x, soms 2x maar kan ook 3x of vaker zijn. Ik wil eigenlijk al twee maanden stoppen met bv. Ik bied nu kv aan voor elk dutje. Daar waar hij het eerst uit mn handen sloeg zowat, drinkt hij nu wel wat. Helaas nog onvoldoende om ermee 'in slaap te vallen'. Vaak drinkt hij de fles op en wil dan perse nog bv om echt in slaap te vallen.

één jaar geleden

Reactie op Felici

Het lijkt mij geweldig om de twee jaar grens te behalen! Het "borstvoeding ...
Sowieso apart dat ze het vragen. Ze vinden het gek dat sommige nog borstvoeding geven, en zien dat graag veranderd worden naar een gewoon glas melk. Aangezien kleintjes toch nog veel zuivel nodig hebben. En iedereen weet wel een beetje hoe zuiver zuivel is 😅. Lekker genieten van de borstvoeding. Ik mocht het helaas niet vanwege medicatie. Ik zou zo graag nog een kindje willen, om te weten hoe het is om borstvoeding te geven. Lijkt me ook zo mooi.

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 14,5 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding, vooral voor dat ze gaat slapen. Ze doet nog een dutje op een dag. Ik merk de laatste tijd dat ze ineens vaker komt, ook zo maar. Ik ben nu 13 weken zwanger en merk ook dat mijn dochter op de een of andere manier veel aanhankelijker is 🤣 de hele tijd knuffelen kusjes en bij mij hangen. Geen idee waarom. Ik geniet ook nog van bv geven maar het vergt wel echt veel energie. Geen idee hoe ik ga stoppen hiermee 🥹

één jaar geleden

Reactie op melson

Mijn dochter is nu 14,5 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding, voor ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Even benieuwd: hoe is je melkproductie tijdens zwangerschap? Ik lees soms dat het ontzettend daalt...

één jaar geleden

Sowieso apart dat ze het vragen. Ze vinden het gek dat sommige nog borstvoe ...
Ik hoop dat je het mag gaan ervaren met een tweede kindje! Ik vind het heel mooi om borstvoeding te geven... die tijd met haar aan de borst neemt niemand meer van mij af... dierbare momenten. Ik moet wel meer aan de vitamine D, want ze onttrekt via de melk wel heel veel voedingsstoffen en er blijft zo weinig voor mij over...

één jaar geleden

Reactie op Felici

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Even benieuwd: hoe is je melkproductie t ...
Dankjewel! Nog steeds hetzelfde en soms zelf meer dan normaal, mijn dochter komt de laatste tijd ook wat vaker dan normaal misschien daarom. Maar tot nu toe gelukkig geen problemen mee, hopelijk blijft het ook zo. Ben ook bang dat mijn productie misschien straks verder in de zwangerschap gaat dalen 🥹

één jaar geleden

Reactie op melson

Dankjewel! Nog steeds hetzelfde en soms zelf meer dan normaal, mijn dochte ...
Ik las dat de productie in het tweede trimester kan dalen, maar daarna weer omhoog kan gaan (in het derde trimester). En dat artsen bv geven afraden als er kansen bestaan op een vroeggeboorte, omdat tijdens het bv geven oxytocine vrijkomt die de weeën mogelijk kunnen opwekken... Daarom mocht een vriendin van mij geen seks (orgasme) hebben gedurende de laatste loodjes, omdat dan ook die oxytocine vrijkomt... Gelukkig heb je nu nog melk! Ik ben mij nu ook meer aan het verdiepen in tandemvoeden... nog nooit zoveel geleerd tijdens en na de zwangerschap 😆!

één jaar geleden

Reactie op melson

Dankjewel! Nog steeds hetzelfde en soms zelf meer dan normaal, mijn dochte ...
Ik vind het trouwens knap en heb er bewondering voor dat je bv blijft geven tijdens je zwangerschap... Beiden kosten veel energie en vragen veel van je lichaam, maar ook mentaal...

één jaar geleden

Ik geef in de nacht een paar keer en voor het slapen gaan. Als ik thuis ben soms ook overdag en in de ochtend.

één jaar geleden

Hier alleen nog in de nacht als ze wakker wordt en in de ochtend als ze wakker wordt. Verder drinkt ze met de lunch volle melk en als ontbijt of toetje dan nog een keer volle melk of amandelmelk met havermout

10 maanden geleden

Ik geef sinds hij 15mnd is nog 1x per dag. Dat is savonds voor het slapen gaan. Hiervoor was het vaak rond 5u smorgens nog, dan werd hij telkens ontroostbaar wakker en wilde dan alleen rustig worden als hij bij mij mocht drinken. Hij word nu nog steeds wakker rond 5u, maar slaapt dan binnen 5min weer zonder problemen, dus die is er een amaandje geleden afgegaan.

10 maanden geleden

3-5 keer. Ochtend Avond voor t slapen 1-2 keer in de nacht (soms 3x) Sporadisch overdag voor de troost