54 Reacties

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Hier drinkt hij al heel goed uit een anti lek munchkin beker maar hooguit e ...
Hier ook aan de forlax. We hebben het steeds in een fruithapje gedaan. Een klein beetje en daarna wel stukjes fruit a la kleintjes methode. Maar voor de forlax werkt t goed. Geen gedoe met naar binnen krijgen door die zoete fruithapjes. Weet dat het geadviseerd wordt in water te doen maar dit werkt voor ons goed.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Hier ook aan de forlax. We hebben het steeds in een fruithapje gedaan. Een ...
Los van hoe je het geeft, doen wat het beste werkt, met forlax moet je wel een bepaalde hoeveelheid vocht binnen krijgen. Thnx voor de reminder, dat deze dus ook nog meespeelt😑had er niet bi stil gestaan zo snel. Die fles blijft hier dus zolang ze geen ander vocht accepteert.

één jaar geleden

Forlax gaat bij ons in de fles trouwens. Ik weet niet wat erger stinkt. Een boertje met forlax of een boertje met de melk vanwege kma🤢

één jaar geleden

Hier alleen avond 200 ml gekolfde melk, daar maak ik pap van. En de nacht drinkt hij nog aan de borst. Overdag gewoon water.

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Los van hoe je het geeft, doen wat het beste werkt, met forlax moet je wel ...
Zit wat in idd. Dat krijgt deze jongen doordat we het combineren met een beker water.

één jaar geleden

Reactie op Lalala10

En hoeveel water drinken jullie kindjes dan ? Als ze minder flessen krijgen ...
Ze drinkt over de dag heen zo’n 350-400 ml water of thee. Inclusief de 2 flessen krijgt ze dan tussen de 700 en 800 ml vocht binnen + idd nog wat vocht uit fruit en groente 🥒

één jaar geleden

Nu sinds deze week 3 flessen. De middagfles wilde ze niet meer, wel een boterham daarentegen. Om 07:00u, 20:00u en 23:30u krijgt ze nog een fles, infatrini.

één jaar geleden

Hier nog een fles voor de ochtenddut rond 9 uur van 180 en savond voor bed rond 7 uur nog 180. Voor de rest drinkt ze ongeveer 1,5/2 rietjesbekers leeg. Verder gewoon boterhammen, snacks en savons zo veel mogelijk met de pot mee eten. Ze is 10 maanden.

één jaar geleden

Hier bij opstaan in de ochtend 180 en voor het slapen gaan in de avond ook 180. Tussen de middag vaak nog een flesje van 120 of 150. Hij eet al behoorlijk goed vast voedsel, maar merken dat hij nog wel behoefte heeft aan een klein flesje. Zo lang hij aangeeft er behoefte aan te hebben blijven we dat doen. Nu zijn we op vakantie en gaat het eten net even anders (ander eten, andere tijdstippen, iets minder eten) en geven we weer iets meer flesvoeding.

één jaar geleden

Reactie op LCharlotte

Hier bij opstaan in de ochtend 180 en voor het slapen gaan in de avond ook ...
En dan nog water tussendoor of dat niet?

één jaar geleden

Reactie op Lalala10

En dan nog water tussendoor of dat niet?
Ja zeker, inderdaad water tussendoor uit een rietjesbeker. Wisselt wel wat hoe goed hij water drinkt. Ene keer heel goed en 2 volle bekers op. Andere keer steeds maar paar slokjes. Dan doen we nog wel eens meer water in de fles bij de voeding

één jaar geleden

Hier krijgt ze s ochtends bv, s middags bv voor het slapen (maar een paar minuten dus ik denk niet veel) en s avonds een flesje van 200. Ze drinkt ongeveer 150ml water overdag erbij.

één jaar geleden

Misschien een domme vraag, maar waarom is het eigenlijk zo noodzakelijk om flesjes af te bouwen? Mijn zoon eet supergoed drie keer per dag, en drinkt ook nog heerlijk zijn flesjes van 150ml drie keer per dag. Waarom is dat eigenlijk niet oké?

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Misschien een domme vraag, maar waarom is het eigenlijk zo noodzakelijk om ...
Omdat het niet goed is voor de mondmotoriek om te lang de fles te drinken. En omdat ze na 1 jaar in principe genoeg voedingsstoffen uit vast voedsel halen en de fles niet meer nodig is. Dan mag je ook gewoon zuivel geven zoals volle melk, en het liefst uit een beker.

één jaar geleden

Ah zo, goed om te weten!

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Misschien een domme vraag, maar waarom is het eigenlijk zo noodzakelijk om ...
Wat is ongeveer de eetschema van jouw kind en hoeveel eet/drinkt hij. Ik heb ooit ergens gelezen dat je in zuid amerika woont en het daar anders is. Ik kan me soms ook helemaal niet vinden in nederlandse systemen. Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. 🫶🏻

één jaar geleden

Reactie op dddi

Wat is ongeveer de eetschema van jouw kind en hoeveel eet/drinkt hij. Ik h ...
Ja klopt, wij wonen in Mexico! Ons schema is ongeveer dit: 7:00 150 ml melk 9:00-10:00 ontbijt (vaak havermout, yoghurt en fruit, soms rijst en ei met avocado. Alles in grote portie want hij is een flinke eter) Rond 13:00 of 14:00 lunch (altijd een warme maaltijd met groente, pasta/rijst/couscous/aardappel en proteïne en fruit na. Ook een flinke portie) Na de lunch vaak een flesje van 120 ml 18:00-18:30 avondeten (vaak een zelfde soort maaltijd als de lunch maar met andere groenten etc) 19:00-19:30 150 ml melk en naar bedje

één jaar geleden

Reactie op Elenita

Ja klopt, wij wonen in Mexico! Ons schema is ongeveer dit: 7:00 150 ml mel ...
Vind ik toppie. Havermout is ook een goeie ja. Ik heb juisr dochter die beroerd eet. Amper iets. Ze wilt liever hele dag niets eten. Dus ben echt asn uitzoeken en dingen proberen. Of er iets bestaat wat er wel makkelijk ingaat 😂

één jaar geleden

Hier bijna 12 maand en nog steeds 4 a 6 flessen. Onze meid heeft koemelkeiwitallergie en steeds een moeilijke geweest voor eten… vaste voeding pas gelukt vanaf 7 maand eerst enkel groentenpap, dan een periode groente en fruitpap en nu weer enkel fruitpap… van groentenpap gaat haar mond toe vanaf ze het ziet… haar flesjes drinkt ze wel nog met veel smaak op… ze eet heel weinig tussendoor. Enkel knijpfruitjes en soepstengels lukken nog vlot… maar we hopen dat dit een periode is en weer over zal gaan. Voorlopig al 2 weken bezig. Water drinken is niet meer dan enkele slokken voorlopig dus blijven we veel flesjes aanbieden zodat ze toch haar voedingsstoffen binnen heeft.

één jaar geleden

Reactie op dddi

Vind ik toppie. Havermout is ook een goeie ja. Ik heb juisr dochter die ber ...
Moeilijk lijkt me dat! Elk kind heeft zo zijn gebruiksaanwijzing hè, maar voordat je eens de juiste gevonden hebt.. 😅 Heb je iets kunnen ontdekken qua voorkeur voor texturen? Avocado is bijvoorbeeld goed zacht en glijdt bij onze zoon zo naar binnen, net als mango. Hij vindt drogere of korrelige texturen niet zo fijn dus bij kip, couscous of rijst koken we vaak een tomaatje tot een soort sausje of blenden een andere groente en dan vindt ie het veel lekkerder. Maar goed, ik heb makkelijk praten want we hebben heel veel geluk met zo’n goede eter. Mijn man is wel een beetje verdrietig dat ie tortillas helemaal niks vindt, geen goede Mexicaan. 😂