54 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Ws
Hier al sinds 9 maanden nog maar 2 flesjes, ‘sochtends rond half 8 en savon ...
300 ml? Mijn fles gaat maar tot 210 🤣
één jaar geleden
Reactie op AnneliesDu
Hier bijna 12 maand en nog steeds 4 a 6 flessen. Onze meid heeft koemelkeiw ...
Bij mij klinkt het net andersom. Vanaf het begin een slechte drinker geweest, toen ze een week oud was ook twee weken aan de sondevoeding. Daarna ging drinken even goed, toen zwakte het weer af. Uiteindelijk aan de infatrini. Maar hapjes.. die gaan erin als zoete koek. Maakt niet uit wat ik haar geef. Ze eet nu ook gewoon met de pot mee, naast haar eigen potje die ze een uur eerder krijgt 😂.
Ik denk daarom dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Denk dat ze de melk steeds wel wat meer zat gaat worden. Niet dwingen, wel blijven aanbieden en verschillende smaken en structuren laten kennen. En laat haar vooral ook lekker met het eten kunnen spelen..
één jaar geleden
Reactie op Elenita
Ja klopt, wij wonen in Mexico! Ons schema is ongeveer dit:
7:00 150 ml mel ...
Ik gaf mijn dochtertje ook altijd twee keer een warme hap (als lunch en als avondeten). Was een tip van de kinderdiëtiste. Was eerst heel erg aan het forceren om brood te geven, want dacht dat dat moest. Warme hap ging er beter in. Ze zei dat in veel landen baby’s 2x een warme maaltijd krijgen, buiten Nederland is dat helemaal niet raar 😂. Brood schijnt helemaal niet eens zo heel goed te zijn voor een baby, dus snap die focus op brood niet zo goed..
één jaar geleden
Reactie op MamaK2020
Omdat het niet goed is voor de mondmotoriek om te lang de fles te drinken. ...
Wel gek dat de borst tot 2 jaar geadviseerd wordt..
één jaar geleden
Wel gek dat de borst tot 2 jaar geadviseerd wordt..
Borst is wel een hele andere drinktechniek dan de fles.
Maar ik zit ook nog een beetje te twijfelen wat ik dan straks wil. Dochter krijgt borstvoeding, tot nu toe op de opvang uit de fles. Maar moet ik daarvoor dan straks ook een beker mee gaan geven ofzo? Associeert ze dat dan ook met een vol gevoel? Want hier is de hoofdmoot echt nog wel melk, en het vaste voedsel is heel erg bijvoeding. Ingewikkeld. 😂
één jaar geleden
Reactie op Elenita
Ja klopt, wij wonen in Mexico! Ons schema is ongeveer dit:
7:00 150 ml mel ...
Dit klinkt echt zoveel gezonder. De Nederlandse eetcultuur laat echt te wensen over, jammer dat wij dat onze baby's als zo jong meegeven. Veel brood, en daardoor te weinig groenten en variatie.
Hier nog 2x borstvoeding en 2x 150+5 kunstvoeding (bijna 1 jaar). De kunstvoeding gaan we na de verjaardag wel rustig aan proberen af te bouwen, maar dan moet ze eerst beter vast gaan eten. Nu is melk nog zeker meer de helft van de voeding.
één jaar geleden
Reactie op Pufje94
Dit klinkt echt zoveel gezonder. De Nederlandse eetcultuur laat echt te wen ...
Mijn dochtertje is niet zo gek op brood. Geef haar ook 2x groentehapjes, aangemaakt met olijfolie (onder de curve). De kinderdiëtiste uit het ziekenhuis zei dat ik alle landen, behalve Nederland, 2x een warme hap wordt gegeven en dat het eigenlijk ook beter is voor het maagje.