19 Reacties

één jaar geleden

Jeetje heel veel sterkte mop… Ik denk t beste familie?🥺

één jaar geleden

misschien een gemeente in nederland bellen en urgentie aanvragen en dan als rede het huiselijk geweld

één jaar geleden

Heb je familie in NL waar je tijdelijk kan verblijven? Om vanuit daar hulp in te schakelen? Je kan veilig thuis bellen voor advies! Heel veel sterkte meid, wees voorzichtig en pas goed op jezelf 💞

één jaar geleden

ik weet ook niet of je zelf een in komen hebt anders misschien particulier zoeken ik heb via rentbird een particuliere woning in 6 weken gekregen maar zijn meestal iets prijziger tussen de 600 en 1200 per maand huur

één jaar geleden

Heel veel sterkte en het getuigt van heel veel moed en kracht dat je deze stap wilt zetten! Ik hoop dat familie jou kan opvangen? Vanuit daar is het wellicht makkelijker om via een gemeente urgentie aan te vragen?

één jaar geleden

Als het urgent is en je voor je veiligheid vreest dan kun je naar een blijf van m’n lijf huis en van daar uit stappen maken. 0800 2000 bellen. Nederlandse netnummer ervoor zetten wellicht? Als je in direct gevaar bent dan het alarmnummer bellen.

één jaar geleden

Heel veel sterkte! Ik zou ook aanraden te beginnen met Veilig Thuis bellen om raad, of in geval van grote urgentie de optie van een Blijf van mijn lijfhuis checken inderdaad. Heel dapper dat je actie wilt ondernemen!

één jaar geleden

Heel veel sterkte en moedig dat je voor jezelf en jouw kind kiest. Ik ben bang dat Nederland pas iets voor jou kan betekenen als je in de gemeente staat ingeschreven. Dus dan zou je het beste particulier kunnen gaan huren (als je een inkomen hebt) of kijken of je tijdelijk bij familie kunt verblijven en jou dan vervolgens op dat adres inschrijven. Echter houd er rekening mee dat het gras niet groener is aan de andere kant. Urgentie is tegenwoordig lastig te verkrijgen, maar een blijf van mijn lijf huis is zeker een optie. Ik woon zelf in België, maar ben van Nederland. Ik heb mij ingeschreven als woningzoekende bij de woningbouw in de gemeente waar ik heb gewoond. Niet omdat ik perse wil verhuizen naar NL, maar om gewoon inschrijvingsjaren op te bouwen. Je weet nooit wat de toekomst brengt..... Wellicht kun je dat ook doen. Soms kun je reageren op woningen op basis van loting. Als de situatie op dit moment onhoudbaar is, kun je ook nog altijd bij een Belgische instantie aankloppen.

één jaar geleden

Hopelijk heb je iets aan deze adviezen. Ik hoop dat je wel laat weten hoe het gaat. En wat je doet.

één jaar geleden

Reactie op IKRAM1990

Heel veel sterkte en moedig dat je voor jezelf en jouw kind kiest. Ik ben b ...
dankje wel voor je reactie, weet je misschien een belgische instantie? of waar ik in belgie hiervoor terecht kan?

één jaar geleden

Je kan 1712 bellen. https://www.slachtofferzorg.be/familiaal-geweld#:~:text=1712%20is%20een%20gratis%2C%20professionele,via%20www.1712.be.

één jaar geleden

Reactie op Nootje1

Je kan 1712 bellen. https://www.slachtofferzorg.be/familiaal-geweld#:~:tex ...
dankje wel! ik ga ermee aan de slag.

één jaar geleden

Fier.nl

één jaar geleden

Fier.nl
bedankt!!

één jaar geleden

Reactie op araski

bedankt!!
Er zijn speciaal groepen voor jonge moeders met kinderen. Sterkte en veel succes 🩷

één jaar geleden

Blijf van mij lijf huis in Nederland.

één jaar geleden

Hoe gaat het nu?

één jaar geleden

@Araski?

één jaar geleden

We hopen dat het goed met je gaat en dat je hulp hebt gezocht en ontvangen. Als je in de gelegenheid bent en wilt delen hoe het gaat, dan horen we dat graag. En anders veel geluk en sterkte in deze heftige situatie!