9 Reacties
MOD
één jaar geleden
Hier op tussen 7.30 en 8.00
Slaap tussen 11 en 12 tot 13 a 14. Wisselt hier heel erg in haar behoefte.
En savonds tussen 19-19.30 op bed.
En zoals een goed kind betaamd, loopt het ook allemaal wel is niet en kijken we vooral naar wat ze aangeeft en nodig heeft. En soms ligt ze later op bed omdat het gewoon zo is.
één jaar geleden
We zijn hier rond de half 7 meestal wakker, laatste paar dagen 8 uur. Ik probeer heel hard het slaapje te rekken tot half 11 want in de middag wilt hij echt niet meer slapen ondanks het wel nodig is. Maar ik kijk wel per dag hoe hij het doet. Soms is het dus eerder naar bed en soms is het avond bedtijd iets later. Soms slaapt hij in de middag nog weleens, maar dan eigenlijk in de box in slaap gevallen 😅. Avondbedtijd is door heen middagslaap 18:30/19:00. Gaat erg goed.
één jaar geleden
Als ik het goed begrijp, hebben jullie dus eigenlijk een giga slaapkop?
Nacht van 12 uur of langer en overdag ook 2x2 uur ongeveer?
Ik kan het mis hebben, maar misschien is je kleine toe aan wat langere wakkertijden dan 2 uur aan een stuk en is gewoon nog echt niet moe als ze naar bed gebracht wordt??
Hier de laatste week rond 7.00 wakker s ochtends. Dan vaak rond 10.00 er in voor 1 tot 1 1/2 uur. Dan vaak rond 14.00/14.30 nog 1 tot 1 1/2 uur. En dan zo rond 19.00 naar bed. In de nacht is hij vaak nog 1 of 2x wakker.
één jaar geleden
Reactie op LiekeG
Als ik het goed begrijp, hebben jullie dus eigenlijk een giga slaapkop?
Nac ...
Klopt mij dochter slaapt van 20:00 tot ochten 08:00.
En dan slaap ze rond 10uur weer en dat deed ze heel snel maar nu kijk ik dat ze 11uur niet meer slaapt.. echt met moeite🫠
één jaar geleden
Wij hebben als advies gekregen voor 13 mnd - - > 2 uur slaap overdag.
S morgens 30 of 45 min
S middags 90 of 75 min
Tussen de middagslaap en avond max 4 uur.
Dus misschien slaapt ze overdag wat te veel waardoor er onrust komt, of de tijd tussen middag en avond te lang (weet de tijden niet)
één jaar geleden
Hi! Mijn dochter van ruim 12 maanden heeft een vergelijkbaar schema als die van jou. Sochtends is ze al snel weer moe en slaapt ze met gemak 2 uur. Ik maak haar dan vaak zelf weer wakker. Smiddags wisselt het nog wel, maar vaak ook wel 1,5u. En savonds is ze ook gewoon weer moe haha.
Bij ons is ze ook 2 weken erg onrustig geweest savonds. Steeds haar knuffeltje uit bed gooien en dan paniek hebben. Inmiddels is dat weer voorbij en slaapt ze weer zoals normaal.
Wat bij ons wel is, is dat ze bij de opvang slecht slaapt. Daar slaapt ze hooguit 1u per slaapje (3 dagen pw). Ik heb daarom ook het gevoel dat ze op onze vrije dagen wat extra bij slaapt.
Ik zou vooral naar je kindje blijven kijken. De adviezen zijn altijd gemiddelden. Dus daar kun je ook best iets boven zitten. Wij houden het voorlopig zo. Ze geeft vanzelf wel aan als ze minder wil slapen.
één jaar geleden
Ik probeer de 2-3-4 regel te volgen, dat helpt hier best goed. Dus 2 uur nadat hij in de ochtend wakker is (rond 7 uur/half8) weer naar bed. Dan slaapt hij meestal 1,5-2 uur. En dan 3 uur nadat hij wakker is naar bed voor zn middagslaapje. Die is vaak iets korter, 1-1,5 uur. En dan 4 uur daarna avond bedtijd. Hij is in de ochtend vaak snel weer moe, in de middag heeft hij meer energie. En het verschilt per dag. Ook heeft hij afgelopen tijd veel ontwikkelingen doorgemaakt (hij loopt! En veel tandjes) dus dat heeft ook effect op zijn ritme