16 Reacties

6 maanden geleden

Wauw, ik had dit zelf kunnen typen! Hier hetzelfde dreumes van bijna 21 maand. Het na bed gaan is sinds 4 dagen ellende. Schreeuwt alles bij elkaar, moet weer naar beneden en vervolgens krijg je haar rond 22.00-23.00 naar bed. Zelfs al geprobeerd om haar 45 min te laten huilen, ook geen optie. Lees ook graag de tips mee:)

6 maanden geleden

Hier hielp het door het dutje wat eerder te doen. Die tip kreeg ik op dit forum en werkte direct. Misschien bij jou ook?

6 maanden geleden

Reactie op Flamingootje

Hier hielp het door het dutje wat eerder te doen. Die tip kreeg ik op dit f ...
Middag dutje bedoel ik, ik was te snel;) Ik moet wel zeggen dat de warmte van de afgelopen dagen weer roet in het eten gooit. Het is best warm op zijn kamer.

6 maanden geleden

Ook ik had dit zelf kunnen schrijven.. weer zo’n periode 🫠

6 maanden geleden

Mijn kind ligt er tegenwoordig rond half 10 in de avond in. Ik vind het eigenlijk heel laat maar ik merk dat hij in de nacht beter slaapt.

6 maanden geleden

Ja, ik houd mij ook maar elke keer vast aan het idee dat het een fase is, want hiervoor ging het wel goed, maar vind het een heel lastige fase, haha. Middagdut wil dus ook ineens niet meer zo lukken, dus eerder wordt ook lastig. Ook geprobeerd met korter te laten slapen overdag, dus 1,5u ipv 2u, maar deed ook niet zoveel (of niet lang genoeg volgehouden?). Ben bang dat ze nu ook zo gewend raakt aan deze manier van in slaap vallen... Hoe doen anderen dit? Ook uit bed halen en bij je houden? Of stug doorzetten en dan alsnog heel lang bezig zijn?

6 maanden geleden

Soms laat ik haar heel ff boos zijn (heb nog een peuter van net 3 ook en overdag ben ik alleen thuis) maar uiteindelijk knuffel ik haar in slaap.

6 maanden geleden

Oef ja.. dat hysterische en boos zijn. Herkenbaar. Onze zoon heeft geen problemen met in slaap vallen. Het duurt wel wat lang, maar dat heeft hij eigenlijk altijd al gehad. Hier is het juist dat hij eind van de avond of in de nacht wakker wordt en dan hysterisch is. En zo boos. Hij wil dan niks. Moedeloos word ik er soms van. Wij nemen hem dan na even proberen op zijn kamer maar eventjes mee naar beneden en geven soms nog een klein flesje. Meestal slaapt hij daarna wel weer op zijn eigen bed, maar is soms ook echt wel even een tijdje wakker. Het is overigens niet elke nacht. Maar vermoeiend en onberekenbaar is het wel 😅 lastige fase (hoop ik dan maar) weer.

6 maanden geleden

Zo herkenbaar! Ik was eigenlijk bang dat het was omdat ik zwanger ben en ze het dan toch door zou hebben ofzo. In de app van oei ik groei zit ze in de laatste goede fase met daarna ook geen sprongen meer, dus daar haal ik nu ookniks meer uit helaas. Persoonlijk vind ik hey belangrijk om gehoor te geven als ze signaleert. Dus niet altijd haar zin geven, maar wel altijd reageren als ze roept of huilt zodat ze weet dat we er voor haar zijn en naar haar luisteren als er wat is. De laatste tijd is het dus zo heftig en ze reageert ook slecht op mij en papa. Ontroostbaar en we mogen haar niet meer aanraken en ligt ze bij ons op bed te huilen. Op een gegeven moment is het dan ineens wel weer goed en komt ze wel weer knuffelen en wil ze haar speen weer. Ik heb echt geen idee wat het is en soms laat ik haar dan dus ook maar huilen op haar kamer. Ik probeer er meestal wel gewoon bij te blijven maar als ze huilt omdat ze naar bed moet laat ik haar wel even alleen huilen.

6 maanden geleden

Deze topic is precies het verhaal van mijn zoontje die nu ruim 20 maanden is. Wat wij doen is er bij gaan zitten of liggen en dat geeft hem zooveel rust. Hij gaat liggen en ligt tegenwoordig dan wel nog zeker 30 minuten te draaien. Hij heeft eerder deze fase gehad en die kan je dus ook makkelijk afbouwen als je merkt dat hij het niet meer nodig heeft door steeds een stukje richting de deur te gaan zitten. Uiteindelijk zat ik op de gang en deed ik zijn deur ietsje dicht. Zo had hij het gevoel dat ik er nog wat. Een fase van verlatingsangst noem ik het maar. Succes!!

6 maanden geleden

Reactie op YsabelleV

Zo herkenbaar! Ik was eigenlijk bang dat het was omdat ik zwanger ben en ze ...
Nou het kan best dat het daar mee te maken heeft! Ik ben ook zwanger en ze reageert precies zo. Ook met papa wil ze niks te maken hebben en alleen bij mama zijn. Hoop alleen dat dit niet zolang gaat duren en ze weer fijn gaat slapen om 19.00 en niet alleen maar schreeuwt vanaf het moment dat ze thuis is.

6 maanden geleden

Reactie op Cait3

Nou het kan best dat het daar mee te maken heeft! Ik ben ook zwanger en ze ...
Ik ben ook zwanger, haha heb ook wel het idee dat dat op een bepaalde manier meespeelt. Moet heel vaak absoluut niks van d'r vader hebben, wat het natuurlijk voor ons extra vermoeiend maakt.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde! Begon 3 weken geleden, vlak voor mijn bevalling. Eerst wilde hij niet slapen omdat ie boekjes wilde lezen. Vervolgens lieten wij hem dan alleen boekjes lezen in bed, maar in slaap vallen deed ie niet, hij ging alle boekjes uit zn bed gooien. Inmiddels geven we hem geen boekjes meer. Hij gaat na een fles liggen in bed, oogt doodmoe, valt bijna in slaap en is dan in 1 tel weer klaar wakker, staat rechtop in bed en gaat met zn speen gooien. Wij hebben alles al geprobeerd, meer boekjes lezen, wiegen, liedjes zingen, extra fles, langer erbij zitten, juist direct weg gaan. Niets wat specifiek helpt 🙈 Nu leggen we hem steeds weg en lopen we een paar keer terug als hij weer in bed staat. Soms een extra knuffel, soms nog wat liedjes zingen. Uiteindelijk valt ie vaak na een uur in slaap. Vervolgens wordt ie nog wel s nachts soms wakker voor een fles of is ineens om half 6 in de ochtend klaarwakker. Ik hoop zo dat deze fase snel voorbij gaat, met een newborn erbij slaap ik nauwelijks 😅

6 maanden geleden

Hier hetzelfde sinds een week of 2. En ik ben niet zwanger hoor 😂 denk dat heg weer zo'n sprong is. Ik wieg hem en geef flesjes melk. Dan slaapt hij tegen 21 uur 😅

4 maanden geleden

Kindje van 22 maanden hier en altijd een goede slaper, maar sinds 1 week is het hier ook echt savonds dramaaaa met hysterische huilen en proberen af te dwingen🥲

4 maanden geleden

Ik ben blij om dit te lezen! Hier precies hetzelfde. Ineens sinds twee weken s avonds echt drama met slapen, heel hard huilen. Ik ben ook zwanger en ik snap jullie gevoel van dat de kleine het voelt. Als we er allemaal last van hebben, gaan we er maar weer vanuit dat het een fase is! 🤪