12 Reacties

één jaar geleden

Hier ook. En zelf ook aardig beroerd! Ik geef een zetpil en 3x per dag neusspray en breng haar naar bed wanneer ze slaapsignalen geeft.. maar even geen 'vaste' tijden enz. En hopen dat het snel over gaat.

één jaar geleden

Doe je uitspoelen: krachtig met een spuitje de zoutoplossing erin spuiten?

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Handigste is met het hoofd wat naar voren zodat het het andere neusgat weer uitkomt en niet in het keelgat terecht komt…

één jaar geleden

Ja heftig al die ziekte dingen als je kind naar de opvang gaat of een ander schoolgaand kind hebt. Het dweilen met de kraan open hier. Sinds Julie is hij welgeteld 2 weken niet ziek geweest. Hij kan niet naar de opvang vanwege de opvang, zeg maar. Virussen moet je idd helaas uitzieken… hier spoelen we idd ook uit maar we gaan ook stomen onder de douche. Dus douchekop tegen de muur en dan ‘stoom’ inademen. Of lekker zelf samen douchen maar dan kun je het niet echt warm aanzetten. Je kunt ook speciale uitzuigdingetjes kopen (otrivin baby aspirator), had je die al? Iets met ui en luuf maar dat vind ik zelf verschrikkelijk dus wordt hier weinig gebruikt. We gaan ook vaak in de nacht buiten wandelen als de neus potdicht zit want de wat koudere lucht zorgt ervoor dat de bloedvaatjes in de neus wat minder open gaan staan en het slijmvlies hierdoor slinkt. Dit doen we als slapen echt niet meer gaat. Dit levert hier enkele uren slaap op. Als ik meer tips heb dan stuur ik nog wel een berichtje 🙈

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Ja heftig al die ziekte dingen als je kind naar de opvang gaat of een ander ...
Het= Het is Julie = Juli

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Inderdaad zo doen wij het

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Ja heftig al die ziekte dingen als je kind naar de opvang gaat of een ander ...
Ja wij gebruiken hier ook luuf, een zalfje dat wat lijkt op vicks maar dan babyvriendelijk natuurlijkk, dit helpt vooral om het snachts in slaap te krijgen. Dat uitzuigdingetje hebben we inderdaad ook en dat doen we ook na de neusspoeling, zodat al dat overtollig water in zijn keeltje ook wat weg is. Helpt voor een goed uurtje en dan is het weer hetzelfde verhaal 😂😅

één jaar geleden

Snot all over the place inderdaad en de verkoudheid is hardnekkig joh! Hier al bijna 1,5 week 🫣 Ze begint nu eindddddelijk weer een beetje meer te eten en te drinken. Dronk echt maar een paar slokken water/melk per dag (naast haar enige avondflesje). Beterschap en succes!

één jaar geleden

Bij ons helpt het altijd heel goed om een gesneden ui op een schoteltje onder zijn bed te zetten. Klopt dat hij dan onder het snot zit ‘s ochtends, maar hij wordt tenminste niet wakker van verstopte neus of benauwd gevoel. En, elke keer dat ze ziek zijn, bouwen ze weer meer weerstand op. Dat verzacht de mentale pijn een beetje ;) succes!

één jaar geleden

Hier is het vooral hardnekkig! Al ruim 2 weken!

één jaar geleden

Hier dus uiteindelijk door de stijgende koorts bij de kinderarts geweest. Bleek een zware oorontsteking te zijn waar we allemaal van verschoten want de kleine liet geen enkel teken zien dat hij pijn had. Begonnen met antibiotica voor de ontstekig en nog eens een puffer want blijkt ook nog dat de kleine peuterastma heeft... En hier bovenop nog verkouden natuurlijk. Wat is me dit seg ik ben mentaal en fysiek gewoon op...

één jaar geleden

hier ook allebei de kindjes ziek 🤧 neusje en keeltje spoelen met zout water idd en vitamine c geven voor het groene snotneusje dan word het lichter en gaat het steeds minder worden 🤗 lekker naar buiten even wandelen dat het neusje open gaat