134 Reacties
één jaar geleden
Hier ook zo'n poppetje. Lengte is vrij gemiddeld, maar slank.
Worden jullie ook zo gek van het consultatiebureau? Ik heb een hartstikke vrolijk kind dat barst van de energie, en het enige waar zij het over hebben is dat ze moet aankomen. We bieden haar zat voeding aan, maar ze wil gewoon niet meer. Mijn man en ik zijn beide ook slank, dit is gewoon haar lichaamsbouw. Volgens mij zijn die groeicurven veel te beperkt.
één jaar geleden
Reactie op Pufje94
Hier ook zo'n poppetje. Lengte is vrij gemiddeld, maar slank.
Worden julli ...
‘Gelukkig’ staat ze op het gebied van voeding en groei onder toezicht van de kinderarts en diëtist uit het ziekenhuis 😅. Mijn vriend en ik zijn ook allebei slank. Zowel m’n vriend als ik zaten aan de onderkant van de curve toen we baby’s waren, dus ik maak me niet echt zorgen. Ze doet het verder hartstikke goed, dat vinden ze in het ziekenhuis gelukkig ook. Wat zegt het CB verder over de ontwikkeling van je kindje? En ze zeggen niet voor niets: mom’s know best 😌. Als je een vrolijk kindje hebt, zou ik me niet te veel zorgen maken.
één jaar geleden
Reactie op Deemsss
Geboren 7 september en is nu 6100 gram, lengte weet ik niet, maar ze is voo ...
62 is net te klein, 68 is net te groot 😅.
één jaar geleden
Hier ook een klein poppetje. Met haar geboorte op 21 september woog ze 3020 gram en was ze +/- 50 cm.
Met 5 mnd bij het CB woog ze 5300 gram en was ze 60 cm lang.
Ze groeit op de -2 lijn. Dat is volgens het CB prima, zo lang ze maar op haar eigen lijntje blijft.
Inmiddels is ze ruim 6 maanden oud en past ze nog in 62, maar van een aantal merken (voornamelijk broeken) ook 68.
Ik weet niet wat haar huidige gewicht is, maar ze is super beweeglijk, vrolijk en alert. Ik maak me dus niet zoveel zorgen
één jaar geleden
Hier een mannetje van 6-9 . Lengte is normaal 68.5 en gewicht is 6.74. Een lange slanke jongen. Wel -5 kruisjes in zijn groeicurve maar cb loopt nu ook te zeggen dat die meer groentenhapjes moet krijgen en minder vaak moet aanleggen 🫡 dikke doei man is ook slank dus prima is vrolijk genoeg de kleine man
MOD
één jaar geleden
Wij hebben een bolle krielkip!
Ze werd met 2700 gram en 43 cm geboren met 40 weken (slechtwerkende placenta) en is intussen met 6.5 maand 61 cm.. maar wel bijna 7 kilo 😄.
Mijn man en ik zijn beiden klein en ze groeit gestaag op haar eigen lijn. We doen in ieder geval lekker lang met de kleertjes, aangezien ze net in maat 62 zit.
één jaar geleden
Hier ook een klein meisje. Bij de geboorte (17-09) was ze 3000gram en 50cm.
Nu is ze ongeveer 63cm en 6,5 kilo. Shirtjes maatje 56 hebben we nu net uit de kast gehaald, broekjes past ze nog wel. 62 is bij sommige merkjes nog te ruim een bij anderen zit het weer goed. Als 68 klein valt kan ze het soms aan.
Ze eet en drinkt wel echt super goed!
één jaar geleden
Reactie op Micky | 24baby
Wij hebben een bolle krielkip!
Ze werd met 2700 gram en 43 cm geboren met ...
Dat laatste hebben wij ook. Ik zie het maar als een voordeel, lekker lang genieten van dr kleertjes 😉😛
VRIEND
één jaar geleden
Mijn zoontje is geboren met 39+4, ongeveer 45 cm en 2900 gram. Inmiddels ruim 7 maand en 66 cm en 7,3 kilo 😊 gaan net richting maat 68 🥰
één jaar geleden
Reactie op Mendev
Ja wat is klein. Zelf nog niet naar onze dochter gekeken als klein😊maar al ...
Tsjah wat is klein inderdaad? 😅 Zag een topic voorbij komen met grotere, zwaardere kindjes. Vond het wel leuk om de andere kant van de curve ook te kunnen bekijken 😅.
één jaar geleden
Hier 12 sept geboren met 47cm en 2800 gram, ze is nu 7 maanden en 62 cm en 6,9 kilo. Hier gelukkig geen gezeur met het CB laatst nog geweest en ze doet het super
één jaar geleden
(16-09-2022) Ons meisje was 2790 gram en 47 cm bij de geboorte. Gister bij het consultatiebureau 7100 gram en 62cm. 💝
één jaar geleden
Reactie op Selphya
Ik heb een lang mager kindje telt dit ook?
Met de geboorte 55cm en 3736 gra ...
Ja dat mag ook! Haha. Geef je ook Infatrini?