134 Reacties

één jaar geleden

‘Gelukkig’ staat ze op het gebied van voeding en groei onder toezicht van d ...
Ik vind de adviezen van het cb sowieso wat amateuristisch overkomen eerlijk gezegd. Alsof ze maar wat doen. Hier zeiden ze: meer groente en fruit geven. Maar toen ik aangaf dat daar toch minder Kcal in zitten dan in melk, zeiden ze juist: groente en fruit beperken. De curven die zij gebruiken zijn niet gebaseerd op wat ern gezond gewicht voor baby's is, maar op wat gemiddeld is in Nederland. Maar het blijft irritant om iedere keer te horen.

één jaar geleden

Hier ook een mannetje dat smal gebouwd is. Bij 5 1/2 maand 65,5 cm en 6500 gram. Dus niet extreem klein, maar ook geen grote baby. Hij zakt in de groeicurve, maar CB maakt zichzelf geen zorgen. Ik ook niet echt, maar soms wel een beetje. Hij eet/drinkt ook niet meer dan hij doet, dan gaat de mond dicht en niet meer open. Ik kan vooral onzeker worden van borstvoeding groep op Facebook. Hij is super tevreden en ontwikkelt zichzelf verder goed, is erg druk en beweeglijk, dus ja... Gek is het dan niet als hij niet veel aankomt.

één jaar geleden

25 augustus geboren met 2150 en 44 cm, vandaag bij t cb 7300 en 68 cm❤️❤️ is nu 7+ maanden

één jaar geleden

Onze dochter is geboren met 36.6 weken en was 1974gram en 44cm (slecht werkende placenta) . Laatste meting rond 6 maanden was ze 5,4kg en 63cm. Allemaal prima op de -2 curve. Het is een heel lief, vrolijk en voornamelijk energiek meisje!

één jaar geleden

Geboren met 894 gram (24 weken) en nu 65 cm en 7.3 kg 😊 hij is nu 10+ maanden (gecorrigeerd 7 maanden precies)

één jaar geleden

Geboren op 4 sep met 46 cm en 2,550 kg op 38,5 weken (minder werkende placenta). Ondertussen is ze 60 cm en gok ik 6kg (was 5,5 kg bij 6 maand). De mijlpaal van de 5kg heeft wat geduurd 🤭 We zijn eindelijk aan het overstappen op maat 62 al kan ze soms nog in m56 :-) Ze ligt op onderste curve maar volgt dit mooi en vermits we beide ook niet heel groot zijn was dit wel wat te verwachten 🤭 Ze is wel een hele sterke meid met veel karakter en pit en eet/drinkt/slaapt goed! 🥰

één jaar geleden

5 september geboren (37+1), 2390 gram en 44 cm (HELLP-syndroom). Nu is ze 7 maanden, 66 cm en 7,8 kilo! Ze begon helemaal onderaan de curve en is nu iets bovengemiddeld (in zover je gemiddelde kinderen hebt 😉😉). Heeft lekker ingehaald dus 🙈

één jaar geleden

Geboren 3-8-22 met 30+2 en 1015 gram. Lang op nenatal gezeten. Ze zit op de -1 lijn qua groei. Niet gek voor een premature/dysmature baby. Motorisch is ze niet de snelste. Veel oefenen. Ik kreeg van mijn moeder te horen dat ik motorisch ook geen ster was. Dus gaat helemaal goed komen met ons meisje.

één jaar geleden

Ze is nu trouwen 6500 gram en 62,5cm

één jaar geleden

Reactie op Veer1503

5 september geboren (37+1), 2390 gram en 44 cm (HELLP-syndroom). Nu is ze 7 ...
Wat fijn!!

één jaar geleden

Reactie op Veer1503

5 september geboren (37+1), 2390 gram en 44 cm (HELLP-syndroom). Nu is ze 7 ...
Verder alles weer goed met jou en je dochtertje?

één jaar geleden

Reactie op Anique38

Geboren 3-8-22 met 30+2 en 1015 gram. Lang op nenatal gezeten. Ze zit op de ...
Wat een schatje 🥰

één jaar geleden

Als ik het zo lees hebben we wel echt een kleintje… 30/8 geboren dus 7,5 maand intussen. Ze woog bij geboorte 2450 gr. en 42 cm. Intussen weegt ze 6,1 kg en 65 cm. Ze heeft koemelkeiwitallergie en dat is pas op 4 maand ontdekt dus tot dan heeft ze weinig gegroeid. Gelukkig komt ze nu wel goed bij en drinkt ze intussen wel goed en graag 😁

één jaar geleden

Verder alles weer goed met jou en je dochtertje?
Zeker! Meteen na de bevalling weer gelukkig. Had ook geen klachten van HELLP, we kwamen er bij toeval achter. Hoe gaat het met de infantrini? Heb je het idee dat dit haar helpt te groeien? Knap dat ze al kan rollen! Hier blijft ze lekker op haar zij liggen spelen, lekker lui😂

één jaar geleden

Reactie op AnneliesDu

Als ik het zo lees hebben we wel echt een kleintje… 30/8 geboren dus 7,5 ma ...
Wat fijn!! M’n dochtertje heeft afgelopen maandag ook bloed geprikt, kijken of er wat is. Wat voor kwalen had jouw dochter met KMA?

één jaar geleden

Reactie op Veer1503

Zeker! Meteen na de bevalling weer gelukkig. Had ook geen klachten van HELL ...
Jaa dat wel. Het is veel calorierijker en ze vindt het nog heel lekker ook 😅

één jaar geleden

Wat fijn!! M’n dochtertje heeft afgelopen maandag ook bloed geprikt, kijken ...
Hier vooral heel veel huilen (niet alleen kunnen liggen want dat was huilen, slapen Max 30 min want was huilen), niet willen drinken, niet bijkomen, veel overstekken. Problemen met stoelgang, eerst verstopt nadien spuitpampers… Echt een vreselijke eerste 4 maand. Ik kon niets doen, niet mezelf wassen, eten, omkleden… ze kon geen sec ergens alleen liggen maar achteraf gezien heel logisch want ze moet super veel buikpijn gehad hebben. Na 2 dagen andere voeding had ik een ander kind 😅 Wat heeft jouw dochter dat ze kma vermoeden?

één jaar geleden

Geboren 31 augustus met 38+2. Ze woog bij de geboorte 2450 gram. Met 5 maanden woog ze 5340 gram en was 60.5 cm. Ze zit in maatje 62.

één jaar geleden

Reactie op AnneliesDu

Hier vooral heel veel huilen (niet alleen kunnen liggen want dat was huilen ...
Ze krabt zichzelf heel veel. Eigenlijk had ze voorheen veel klachten, waar ze wel wat overheen gegroeid is. Ze kon helemaal in elkaar kruipen van de krampjes, moeilijk poepen..

één jaar geleden

Reactie op Mommy Pris

Geboren 31 augustus met 38+2. Ze woog bij de geboorte 2450 gram. Met 5 maan ...
Wat een schatje! 🥰