134 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Deemsss

Ja drinken gaat echt prima. Al doen we het op “gevoel”, dus daardoor twijfe ...
Wat voor hapjes gaan er wel goed in?

één jaar geleden

Reactie op Selphya

Hoe is het nu? Weet je Al meer?
Ze heeft genetisch onderzoek gehad en als het goed is volgende week uitslag. Ben benieuwd. Waarschijnlijk verbrand ze ook gewoon veel, heeft haar vader ook. Snelle stofwisseling. Al gaat ze nu, in combinatie met infatrini wel echt vooruit. Kinderdiëtiste zei ook dat zij echt een kindje is dat infatrini nodig heeft en waarschijnlijk ook nog wel een tijdje moet gaan drinken.

één jaar geleden

Wat voor hapjes gaan er wel goed in?
Verschilt echt per dag! Bloemkool en wortel en zoet fruit vind ze heerlijk. Maar soms eet ze 2 hapjes en heeft dan geen zin meer, en soms een heel bord.

één jaar geleden

Reactie op Deemsss

Verschilt echt per dag! Bloemkool en wortel en zoet fruit vind ze heerlijk. ...
Aahh. Mijn dochtertje eet goed nu, maar gaf haar ook wel eens Griekse yoghurt (10% vet) als ze slecht wilde eten of drinken. Dat ging er altijd in.

één jaar geleden

Aahh. Mijn dochtertje eet goed nu, maar gaf haar ook wel eens Griekse yoghu ...
Dat is een goede inderdaad! Lekker vet. Wat duurt dat hele onderzoek bij jou kindje lang trouwens zeg! Is ze nog wel vrolijk enzo?

één jaar geleden

Reactie op Deemsss

Dat is een goede inderdaad! Lekker vet. Wat duurt dat hele onderzoek bij j ...
Hartstikke vrolijk! Ze heeft er zelf helemaal geen last van. Het ziekenhuis had er meer last van dat ze aan de onderkant van de curve blijft zitten en af en toe zelfs erbuiten. Maar de laatste keer met de meting was ze bezig met een inhaalslag. Ik ben dus ook best wel benieuwd naar volgende week. Naar mijn idee is die inhaalslag nog steeds aan het doorzetten 🤭

één jaar geleden

Ik heb ook een klein en fijn mannetje... Is van 2 september (dus bijna 11 mnd) en zit nog in maat 68 en weegt net 8,1kg. Dat weegt hij al een hele poos, maar is ook zoveel aan het bewegen dat hij daardoor niks aankomt denk ik....

één jaar geleden

Reactie op iirrssjjee

Ik heb ook een klein en fijn mannetje... Is van 2 september (dus bijna 11 m ...
Groeit hij wel in de lengte?

één jaar geleden

Onze dochter is ook klein. 24 september geboren, weegt 7.4 kg en is 68cm lang. Ontwikkeld verder goed, kruipt inmiddels. Klein en fijn poppetje. Toen ze 3 maanden oud was moest ik meer eten van de verpleegkundige zodat zij het door de borst zou krijgen. maar later zei de kinderarts dat ze precies op der eigen lijn goed groeide.

één jaar geleden

Groeit hij wel in de lengte?
Zijn benen worden wel langer, want zn broeken worden te kort hahaha

één jaar geleden

Ze heeft genetisch onderzoek gehad en als het goed is volgende week uitslag ...
Ja hier niet anders meneer was eindelijk 2x aangekomen door de infatrini. Kreeg hij 3 weken terug de waterpokken. Hoppa weer 150 gram afgevallen. Nu 77.7 cm en 8.220 kilo. Hij tijgert en is zo bewegelijk dat hij het ook nog langer dan 12 maanden nodig gaat hebben zijn we bang.

één jaar geleden

Reactie op iirrssjjee

Zijn benen worden wel langer, want zn broeken worden te kort hahaha
Haha nou mooi zo.. dan staat hij niet stil 😀

één jaar geleden

Reactie op Selphya

Ja hier niet anders meneer was eindelijk 2x aangekomen door de infatrini. K ...
Maar gaat dus wel de goede kant op :). Uitslag van het genetisch onderzoek was allemaal goed. Ze willen haar nu gewoon iedere maand op controle hebben in het ziekenhuis, om een slag om de arm te houden. Ze was vandaag 67cm en 6670 gram.

één jaar geleden

Reactie op Selphya

Ja hier niet anders meneer was eindelijk 2x aangekomen door de infatrini. K ...
Hoe is het nu na de waterpokken?

één jaar geleden

Onze dochter is ook een kleintje. Bij haar komt dat door het syndroom van Turner. Ze is van 21 september, ze weegt 7700 gram en is 67 cm. Ze zal ook altijd klein blijven. Rond de leeftijd van 4 jaar beginnen we waarschijnlijk met het geven van groeihormonen.

één jaar geleden

Hier ook een fijn meisje, ze is 71 cm en 7,2 kg. Ze beweegt ook enorm veel. Ze kruipt en staat bij meubels omhoog en is altijd aan het bewegen.Haar gewicht was niet veel bijgekomen maar was nog prima vanwege beweeglijkheid.

één jaar geleden

Hier ook een fijntje, ze is al 76 cm en weegt nog maar 7,8 kg. Maar ze is ook super beweeglijk, als ze wakker is kan ze geen minuut stil zitten, altijd aan het kruipen, spelen, rechttrekken. Dus het is wel goed zo. Ze drinkt nog steeds 5 flessen per dag en eet goed fruit en groentepap. Intussen ook de waterpokken gehad, veel ziek en verkouden door de crèche maar ze doet het goed en is lekker actief. Iedereen zegt wel dat ze een meisje meisje is omdat ze zo smal is…

één jaar geleden

Hier weer een weegmoment onder de curve... Naar huis gestuurd met de opdracht tot vetmesten. Iemand tips voor calorierijke recepten?

één jaar geleden

Vorige week woensdag moesten we weer naar het cb. 71 cm en bijna 8,5 kg. Gelukkig was de arts tevreden want had geen zin om de discussie aan te gaan 🙈😂. Wel onder de lijn maar groeit mooi op haar eigen lijn. Vind ik toch wel belangrijker dan al die gemiddeldes 🥰

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Hier weer een weegmoment onder de curve... Naar huis gestuurd met de opdrac ...
Wel eigen lijntje of gezakt? Geen tips mee gekregen dan voor het 'vetmesten'? Wij hebben laatst (om een andere reden) met een diëtiste gebeld van het ziekenhuis en zij zei dat je eigenlijk overal wel een lepel zonnebloemolie aan toe kan voegen omdat het naar niks smaakt. Zo voeg je wel wat extra's toe maar hoef je niet je hele eetschema om te gooien.