134 Reacties

één jaar geleden

Ons meisje geboren op 23 augustus met 37+4, woog 2175 gram. Vorige week bij het cb geweest 7,8kilo en 71cm. Zit op de -1lijn. Ze is een heel actief meisje..kruipt, rolt en gaat sinds paar dagen staan. Ze waren bij het cb gewoon tevreden. Het zal nooit geen zware worden

één jaar geleden

Reactie op Charmeleon

Wel eigen lijntje of gezakt? Geen tips mee gekregen dan voor het 'vetmesten ...
Eerste 2 maanden leek ze mooi op p50 te zitten, van 2-6 maanden was het p25 en sindsdien alsmaar dichter bij p5. Niet echt dus. Ik vond de adviezen wat verwarrend. Ze gaven aan bijvoorbeeld Griekse yoghurt, dat snap ik. Maar ook 's ochtends de borstvoeding afbouwen, zodat ze meer zal ontbijten (krijgt nu bv en daarna Brinta). En dat we de hele dag door veel groente mogen geven - daar wordt ze toch niet dikker van?

één jaar geleden

Wat grappig (najah grappig) dat ik heel veel lees dat de meisjes vooral aan de lage kant van de curves zitten. Zelf hier een jongen van 6-9 geboren nu 74 cm en 8 kilo. Als ik soms lees wat andere baby's eten begrijp ik er niks van dat het zoveel kan zijn. Maar deze jongen lacht altijd en cb zegt er niks over. Geboren op +2 en nu -2 sinds 6 maanden

één jaar geleden

Reactie op Mommysam

Wat grappig (najah grappig) dat ik heel veel lees dat de meisjes vooral aan ...
Oh wat grappig dat jouw kleine man ook best groot geboren was! Wij begonnen ook op de +2 lijn en nu zitten we met veel pijn en moeite op de -1. Heeft het cb echt nooit wat bij jou erover gezegd. Bij mij kwamen ze met allemaal belachelijke verwachtingen en ze hebben op iedere afspraak wat te zeuren. Ik had de laatste een andere meid en die zei als eerste niks over haar groeicurve.

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Hier weer een weegmoment onder de curve... Naar huis gestuurd met de opdrac ...
Roomboter, avocado, Griekse yoghurt, kippendijen (en het vet gebruiken met het pureren), half om half gehakt. Paar kleine tips van kinderdiëtiste

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Eerste 2 maanden leek ze mooi op p50 te zitten, van 2-6 maanden was het p25 ...
Groente kan je wat vetter maken met olijfolie. Doe ik ook door de groentehapjes.

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Oh wat grappig dat jouw kleine man ook best groot geboren was! Wij begonnen ...
Ze zeuren eigenlijk nooit, mischien omdat ik de eerst 8mnd de borst gaf. Ze hebben juist excuses aangeboden dat er nooit wat van gezegd is 🤷‍♀️ ik wist niet beter met de eerste keer mama zijn. Zolang die nu maar zijn eigen curve blijft aanhouden maak ik mij niet druk.

één jaar geleden

Reactie op Mommysam

Ze zeuren eigenlijk nooit, mischien omdat ik de eerst 8mnd de borst gaf. Ze ...
Wat gek dat daar dan zo’n verschil in zit per cb. Ik geef ook borstvoeding maar ze praatten mij zo dat ik maar kunstvoeding moest geven. Haar groei zou aan mijn melk hebben gelegen en ik moest met 4 maanden gelijk starten met hapjes en pap en weet ik het allemaal 😅. Toen ik zei dat ik dat niet ging doen en uitsluitend bv zou geven, leek het wel alsof ik niet goed bij mn hoofd zou zijn 😂. Maar wat jij zegt, de eigen curve volgen is het allerbelangrijkst!

één jaar geleden

Onze dochter woog bij haar geboorte 3020 gram (we hadden tijdens de zwangerschap al extra groeiecho's, achteraf viel het reuze mee). Nu met 11 maanden is zij 70 cm lang en weegt ze 7,3 kilo. Ook een kleintje dus. Omdat ze keurig op haar eigen -2 lijn groeit, qua ontwikkeling het prima doet en ik ook erg slank ben, maakt het CB zich totaal geen zorgen. Enige tips die wij kregen waren roomboter onder haar broodbeleg en extra olijfolie toevoegen bij het avondeten.

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Wat gek dat daar dan zo’n verschil in zit per cb. Ik geef ook borstvoeding ...
Tegen mij zei de kinderarts en kinderdiëtiste juist dat ik rustig aan moest doen met hapjes toen ze 4 maanden of het helemaal nog niet geven, omdat borstvoeding of kunstvoeding veel calorierijker en belangrijker voor haar groei. Raar advies dan van het CB.

één jaar geleden

Tegen mij zei de kinderarts en kinderdiëtiste juist dat ik rustig aan moest ...
Die vrouw was zo ontzettend dwingend en wat zij zei dat was de enige manier. Ook niet dat ik zei dat ik voor de darmrijping sowieso niet aan andere voeding ging beginnen. Met de oudste te veel problemen en tranen mee gehad al die krampen. Ik heb ook het vermoeden dat zij mij gewoon incapabel vond vanwege mijn leeftijd. Ben blij dat ik naar mijn eigen gevoel ben blijven luisteren!

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Wat gek dat daar dan zo’n verschil in zit per cb. Ik geef ook borstvoeding ...
Zo treurig dat het cb dit soort dingen roept. Inspelen op moeders onzekerheid en zo kindjes een langere borstvoedingsperiode ontnemen 😞 Ik herken het wel erg, niet alleen van het cb. Zodra er maar iets "mis" is met je kind, zal het wel aan wel aan jouw melk liggen.

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Zo treurig dat het cb dit soort dingen roept. Inspelen op moeders onzekerhe ...
Ja erg hè! Ben zo blij dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta en het heb genegeerd. Heb nu de afgelopen 2 afspraken een andere meid ipv die dwingende heks 🙈 en zij is echt een verademing. Zij prees mij alleen maar hoe goed ik het doe en stelde mij gerust dat sommige kinderen nou eenmaal hard groeien en sommigen minder. Ik ben zelf ook klein van stuk dus heel gek is het ook niet 😂..

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Die vrouw was zo ontzettend dwingend en wat zij zei dat was de enige manier ...
Heel goed van je. Je bent een super mama 🥰

één jaar geleden

Heel goed van je. Je bent een super mama 🥰
Wat lief van je, dankjewel 🥹

één jaar geleden

'Beweegt op haar lijntje' is iets wat ik ook vaak hoor. Onze dochter is met 30w+2 dagen geboren. Woog maar 1 kilo. Nu is ze een jaar en weegt 8600gr en 70cm. Ze draagt maat 80-86. We zien haar zelfs boven de preemie 0-lijn bewegen. Ze is nog te flexibel in de heupen om snel stapjes te zetten. Maar ze ontwikkelt zich op haar eigen tempo en is prima.

één jaar geleden

Reactie op Anique38

'Beweegt op haar lijntje' is iets wat ik ook vaak hoor. Onze dochter is met ...
Wat doet ze het goed 😊!

één jaar geleden

Onze kleine man (wordt zaterdag 1 jaar) is inmiddels 72 cm en 8.3 kg. Wel extra controles voor zijn hoofdje, want dat blijft al 3 maanden op 44 cm. Verder heeft hij afgelopen weken gelukkig een inhaalspurt gemaakt in zijn ontwikkeling.

één jaar geleden

Hier is onze kleine man bijna 13 maanden. Deze week weer gewogen bij CB. Hij is 75,6 cm dus volgt daar mooi de -1 lijn. Qua gewicht is hij in een half jaar maar ruim 1 kg aangekomen, 7,9 kg is hij nu. Zouden eigenlijk een verwijzing moeten krijgen voor de kinderarts. Maar omdat hij daar al geweest is, durven ze wel aan om nog heel even af te wachten. Ook omdat ze een druk en tevreden mannetje zien dat goed ontwikkeld.

één jaar geleden

Reactie op LiekeG

Hier is onze kleine man bijna 13 maanden. Deze week weer gewogen bij CB. Hi ...
Onze dochter wordt 14 maand volgende week en zit op 7,3kg en 70,5 cm. Ze is sinds geboorte klein en fijn. Wij hebben ook altijd mogen afwachten omdat ze mooi op curve bleef en goed actief is. Vrees alleen wat meer met de winter en ziektes dat ze onvoldoende gaat bijkomen…