134 Reacties
één jaar geleden
Reactie op CxTx
Onze dochter wordt 14 maand volgende week en zit op 7,3kg en 70,5 cm. Ze is ...
Die van ons is gezakt in de curve. Van de 0-lijn de eerste 3 maanden naar nu de -2,5 lijn qua gewicht. Dus wel in cm goed, maar qua gewicht heel erg aan t zakken in de curve.
Hij is verder wel gezond, weinig verkouden etc.
Dus idd afwachten wat de winter gaat brengen!
één jaar geleden
Pff ik ben aan het balen. Onze dochter was tussen de 6 en 12 maanden flink afgebogen en te licht geworden. Ze at gewoon heel slecht.
Toen ging ze ineens super veel eten en je zag de wangetjes gewoon boller worden met de dag. Ik keek gewoon uit naar het volgende weeg moment. Maar nu sinds afgelopen vrijdag weer ziek, en al 6 dagen nauwelijks gegeten. Volgens mij is alle winst er weer af 😞
één jaar geleden
Hier jongentje, 14 maanden, bijna 8 kg. Hij was afgevallen nu hij is begonnen bij kdv en zijn nu bezig met wat bewustere keuzes te maken qua eten (meer calorieën, pindakaas, pasta, mango, advocado). Hopelijk wordt ie niet meer heel ziek en komt ie wat aan.. pff wat een stress heb ik ervan!
één jaar geleden
Reactie op Pufje94
Pff ik ben aan het balen. Onze dochter was tussen de 6 en 12 maanden flink ...
Denk niet dat de winst er zo snel af is. En niet te veel zorgen maken, niet dwingen om haar veel te laten eten. Drinken is wel belangrijk. Eten komt wel weer. En dat groeien ook!
Pas je de voeding wat aan, aan je kleine meisje?
één jaar geleden
Reactie op MJohanna1990
Hier jongentje, 14 maanden, bijna 8 kg. Hij was afgevallen nu hij is begonn ...
Af en toe een maaltijd opwarmen in roomboter is ook wel een aanrader!
Eet en drinkt hij verder goed?
één jaar geleden
Onze dame krijgt ook nog dagelijks 4 flessen, als ze deze niet krijgt wordt ze s nachts weer meer wakker van de honger… want zodra ze dan een flesje drinkt is ze weer tevreden en gaat ze slapen.
Nu is ze verkouden en eet ze merkelijk minder dus drinkt ze tot wel 6 flessen per dag… ik denk dan het is teken dat ze deze nodig heeft 🤷♀️
Onlangs naar de pediater geweest en die zei ook van zo verder te doen en gewoon het tempo te volgen want ze volgt mooi haar lijntje op de curve 😉
één jaar geleden
Reactie op Deemsss
Geven jullie allemaal nog veel melk? Mijn dochtertje krijgt nog drie flesse ...
Krijgt mijn dochtertje ook nog hoor. Soms 2 en soms zelf 4 als ze daar behoefte aan heeft 😅. Ze krijgt infatrini
één jaar geleden
Reactie op Deemsss
Ik heb geen te licht kindje (+1lijn)
Ze krijgt 3 soms 4 flessen. Wij geven gewone melk. S morgens en tussen de middag +/- 70ml. S avonds wel poeder 190+6. S nachts als ze komt +/- 80 ml
Maar ze groeit precies met haar lijn mee en eet genoeg vast voedsel. Vergelijkbaar met wat anderen eten op haar leeftijd.
Ze is alleen zeer bewegelijk. Blijkbaar heeft ze het nog en ze is er gek op!
één jaar geleden
Reactie op Deemsss
Nog 2 per dag, 1x kunstvoeding en 1x volle melk met pap. Ik zie de noodzaak niet zo om dat snel af te bouwen. Ze is pas net 1 jaar geworden.
Denk dat ik er met 1,5 wat meer werk van probeer te maken, als het dan nog zo is.
één jaar geleden
Hoi! Even een vraagje. Onze kleine man van 14 maanden is een kilo afgevallen de afgelopen tijd door veel overgeven (nog onduidelijke oorzaak). Hij weegt nu 8,5kg. Wij hebben nutridrank gekregen van de diëtiste maar dat wil hij niet drinken. Sowieso geen makkelijke drinker/eter.
Iemand nog tips voor goede voedzame tussendoortjes? Hij eet graag maisvingers maar daar zit natuurlijk niks in. Brood eet hij moeizaam maar cake achtig vind hij qua structuur wel oke, misschien heeft iemand daar een fijn voedzaam recept voor? Alle tips zijn welkom :)
één jaar geleden
Vandaag naar het cb geweest en 75 cm en 8900 gram. Ze heeft opzich een goede spurt gemaakt maar nog steeds op de -1 lijn.
Kreeg echt een soort preek op alle flesjes die ik nog geef. Was een erg onprettig gesprek 😅. Als klap op de vuurpijl zei ze tegen me “ik zie een buikje”? Doelend op mijn buik terwijl ik niet zwanger ben. Ik ben er echt helemaal van de leg van 🫣.
één jaar geleden
Reactie op Deemsss
Jeetje wat is dat nou weer voor onaardige opmerkingen van die vrouw!!! Mete ...
Vindt het lastig om het naast me neer te leggen, ze heeft toch echt wel een gevoelige snaar geraakt 😳. Maar ik til er al wel minder zwaar aan als gisteren, toen was ik wel echt even van de leg ervan.
Ze begon met dat ze nog onder de lijn groeit maar wel op haar eigen lijn. Ze zei gelijk en die fles heeft ze niet meer nodig, je laat haar een iets wennen wat niet de bedoeling is. Dus ik zei ja ik heb haar 13 maanden borstvoeding gegeven en die flesjes geven vindt ze gewoon fijn. Nou toen ging ze me even vertellen dat ik mezelf ermee heb en ze kan gewoon alles mee eten en kunstvoeding is overbodig.
één jaar geleden
Nouja zeg wat onaardig op het cb!
Als ze haar eigen lijntje volgt is het goed toch..
Die van ons buigt wel steeds meer af. 75 cm en net aan 8 kilo.
Ze krijgt geen flessen meer maar een beker melk bij haar ontbijt en lunch. En eet echt zat. 4 boterhammen op een dag, 2 stuks fruit, flink avond eten en yoghurt met granen en iets van maisfingers/cracottes/ontbijtkoek tussendoor.
Hier advies volle producten te geven ipv halfvol en roomboter en als ze blijft afbuigen naar de kinderarts. Maar maak me niet zoveel zorgen. Ze eet zat, lust veel en is super vrolijk en heel actief. Ik was vroeger ook altijd heel dun.
één jaar geleden
Reactie op MrsDotje-
Nouja zeg wat onaardig op het cb!
Als ze haar eigen lijntje volgt is het go ...
Volgens mij eet ze echt wel genoeg als ik dit zo lees. Bij de kinderarts gaan ze dan kijken of ze iets mankeert, wellicht speciale voeding (mijn dochtertje infatrini). Mijn dochtertje heeft ook allerlei onderzoeken gehad. Wel 4x bloed geprikt… kwam niets uit. Haar vader als ik zaten ook altijd aan de onderkant, zal wel gewoon genetisch zijn.
één jaar geleden
Reactie op Queenie97
Vindt het lastig om het naast me neer te leggen, ze heeft toch echt wel een ...
Pff lekker doen waar jij en je dochtertje je goed bij voelen. Je bent een super mama!