Hoi mama’s,
Onze kleine is gek op eten (fijn!). Alleen is koken momenteel een uitdaging. Hij is leuk aan het spelen en als ik dan ga koken hangt hij aan me broek en wil opgetild worden en eten. Is dit herkenbaar. Tips? Hetzelfde geldt voor de fles, zodra die hoort dat we hem aan het maken zijn gaat hij eigenlijk huilen tot dat we hem geven. Dit is eigenlijk al maanden zo. Op de opvang gaven ze dit ook aan zodra zijn groentehapje in de magnetron gaat. Herkenbaar? Tips? Of is dit gewoon een hele lange fase en gaat het met tijd over.
Herkenbaar! Als ik ga koken zet ik haar in de kinderstoel vlakbij en als het dan nog jammeren is, krijgt ze zo'n babymaischipje of alvast een knijpfruitje
Hier ook hoor. Zet haar vaak in de kinderstoel ernaast met een maisstengel of iets. Kijkt dan leuk mee en maisstengel heeft ze iets te knauwen zonder al teveel suiker
hier het zelfde
ik zet haar dan in de box of de afscheiding op de grond
mijn nichtje heeft een kindje die dit ook doet en heeft een traprekje bij de keuken gezet
Mijne is aanhankelijk maar vooral dan heeeel ondeugend en rotzooi makend. Dus ik doe hem meestal nu in de box, soms niet en dan heb ik spijt haha. En niet de stoel want dat vind hij ook niet meer zo leuk, dus die zit tijd gebruik ik liever dan voor tijdens het eten 🤭 . En soms de tv aan als hij in de box zit als hij erg aan het jengelen is.
Mijn dochtertje doet dat ook. Omdat ik het ergens ook leuk vind om haar bij het koken enzo te betrekken heb ik zelf zo'n leertoren gemaakt.
Nu zet ik haar erin als ze wil kijken en geef haar dan n pollepel of bakje om 'mee te doen'. Als ze het iets beter snapt kan ze er zelf inklimmen.
Tijdens het koken zet ik ‘m voor de tv haha of in de eetstoel in de keuken met een snack en vertel ik wat ik doe. Maar soms heeft hij daar geen zin in en werkt dus de tv.