16 Reacties

één jaar geleden

Ik vind het persoonlijk overdreven. Net wat jij zegt, als je naar alles gaat kijken is 99% niet goed.. daarom begin ik daar ook niet aan

één jaar geleden

Ik snap het ook niet.. ik keek alleen naar alternatieve omdat ze het gewoon niet dronk. De halfvolle melk moet ze niet, de volle gelukkig wel!

één jaar geleden

Zuivel word vaak afgeraden in het algemeen door bv orthomoleculaire therapeuten. Koemelk zou voor ons als mens niet goed zijn (we drinken de moedermelk van een ander zoogdier dus niet voor ons bestemd) waarom dit niet goed is heeft te maken met laaggradige ontstekingen in het lichaam (ik heb hier zelf cursussen rond gevolgd en ook orthomoleculaire voeding maar zelfs mijn kennis is nog te beperkt) maar dit gaat over veel meer dan enkel zuivel, oa alle soorten bewerkt voedsel, zoals jij zegt moet er dan naar veel meer gekeken worden. Maar over zuivel wordt gewoon veel harder geroepen 😁

één jaar geleden

Ik denk dat veel van wat we eten met mate gewoon goed voor je is. Maar wij vinden het bijvoorbeeld zelf belangrijk om onze keuze voor dierlijke producten te beperken, zo dus ook voor zuivelproducten. Wij kiezen bijvoorbeeld wel voor “gewone” Griekse yoghurt/yoghurt, maar gebruiken sojamelk voor in de havermout en pannenkoeken, amandelmelk als we gaan bakken etc. Ook voor het dagelijkse bekertje melk voor de kleine hebben we het idee om verschillende soorten aan te bieden. De ene keer is dit biologische halfvolle melk en de andere keer soja, amandel of erwtenmelk.. het is dan maar net wat we in huis hebben en open hebben staan. Moet ze het natuurlijk nog wel allemaal lusten hè. We zullen het zien😅

één jaar geleden

Hier krijgt peuter gewoon lekkere volle melk uit een pak uit de supermarkt. Wij komen letterlijk van de melkboer (mijn opa) en zijn daar allemaal groot en sterk van geworden 😊 Mijn mening is dat je alles wel onder een vergrootglas kunt leggen en als je dat doet vind je overal wel iets waar je je bedenkingen bij kunt hebben. Het verandert ook elke keer zoveel jaar weer. Gewoon alles met mate en je gezonde verstand gebruiken is mijn insteek.

één jaar geleden

Reactie op Mendev

Ik denk dat veel van wat we eten met mate gewoon goed voor je is. Maar wij ...
Ik wil ook de zuivelproducten in huis zoveel mogelijk beperken, achterliggende reden is dierenwelzijn. Voor nu krijgt ze zelf nog infatrini.

één jaar geleden

Hier gewoon halfvolle koemelk. Ik heb geen reden waarom niet. Ik ben niet iemand die hier onderzoek naar gaat doen. Wat je zegt, alles dat je gaat googlelen is ongezond toch. Ik zal wel een loedermoeder zijn ofzo 😅

één jaar geleden

Ik ben het zó met je eens. Ergens is het ook gek dat wij onszelf allemaal gek maken met alles. Ik word zo onwijs onzeker van al die topics met dit is slecht en dat is slecht. Als je ècht kijkt naar was slecht is.. dan kun je stoppen met leven. Want uiteindelijk betekent leven ook doodgaan. Je enige zekerheid in het leven. 😉 Sommigen zijn anti suiker, maar je lichaam heeft het ook nodig. Sommigen zeggen, melk is slecht. Sommigen zeggen je kind laten huilen is slecht. Sommigen zeggen je kind altijd meteen troosten is slecht. Sommigen zeggen co-sleepen zorgt voor kinderen die slecht slapen en niet alleen kunnen zijn Sommigen zeggen, wij als ouders slapen ook samen, waarom zouden we dan ons kind in een kamer alleen leggen. Wat ik wil zeggen is. Er zal altijd wel iemand zijn die het niet goed vindt wat je doet. Maar JIJ bent de ouder van jouw kindje. Jij handelt met het beste wat je in je hebt. Je zult altijd een keer een keuze maken, waarvan je achteraf denk.. hmm.. was niet handig. Had ik anders willen/moeten doen. Maar ik denk (en dat is makkelijker getypt dan gedaan) dat je vooral zelf moet nadenken. Wat vind jij er van, of jullie als ouders? En als je je inleest op internet, doe dat dan breed en zo veel mogelijk zonder mening van anderen, maar met feiten. En dan nog voor de moedermaffia.. wees eens een beetje lief. En kraak anderen niet af. Zolang iedereen elkaar in hun waarde laten, komt het allemaal wel goed.

één jaar geleden

Helemaal eens. Ik vind het persoonlijk goed om niet teveel zuivel te nemen, vanuit milieu oogpunt . Daarom koemelk afwisselen met plantaardig. Elke soort melk heeft zijn voor- en nadelen en daarom is variatie goed. Dat geldt voor al het eten trouwens

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ik ben het zó met je eens. Ergens is het ook gek dat wij onszelf allemaal ...
Ja precies dit. Ik zag laatst nog ergens een uitspraak: ouderschap is net als het opvouwen van een hoeslaken. Niemand weet precies hoe het moet.

één jaar geleden

Ja je word er op moment helemaal gek van overal om je heen is iedereen alles aan het uitzoeken etc… we zijn allemaal groot geworden volgens mijn is er met ons ook niks mis.. tuurlijk de kleine krijgt echt geen heel zakje snoep met veel suiker maar af en toe een iets waar een beetje suiker in zit word ze echt niet slechter van als het allemaal maar niet teveel wordt

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Helemaal eens. Ik vind het persoonlijk goed om niet teveel zuivel te nemen ...
Precies. Bij mij heeft het ook met milieu en dierenwelzijn te maken. Vind ik nou eenmaal belangrijk. Over wat gezond is voor een kind zijn zoveel uiteenlopende adviezen: doe vooral wat goed voor je (en je kindje) voelt!

één jaar geleden

Reactie op Liz5792

Ja precies dit. Ik zag laatst nog ergens een uitspraak: ouderschap is net a ...
Op zich wel maar onze kraamverzorgster had m toch wel knap netjes opgevouwen en ik dacht; hoe heeft ze dát voor elkaar gekregen! Uitzonderingen zullen er altijd blijven 😁

één jaar geleden

Zowel mijn man als ik zijn gevoelig voor lactose. We kunnen wel wat producten aan per dag (beetje boter of klein beetje kookroom) . Maar een glas melk zorgt voor irritatie. Ik ga het mijn zoontje wel soms aanbieden, maar denk dat ik dan liever voor biologische geitenmelk ga. Mocht hij de behoefte hebben om het te drinken. Ik drink nu ook geen Melk en dat mis ik echt niet. Op dit moment krijgt hij mijn borst. Ik neem ook van alles van slechte snoep tot eigen bio groente. De variatie is belangrijk en vooral de hoeveelheid.

één jaar geleden

Zooooo Helemaaaaaaaal eens!! Na het lezen van al die topics heb ik het ook maar rondgevraagd over melk.. Tot de conclusie gekomen dat ik deze topics niet meer ga lezen, Je maakt je helemaal gek. 🤪 Ik ben toch al een loedermoeder omdat ik flesvoeding gaf… Hij na een maand al op z’n eigen kamer lag. Ik geef af en toe een potje eten Ipv vers. Ik laat hem af en toe huilen. En hij vind halfvolle melk heeel lekker na vandaag 😂👍 En idd. Als moeder weet je wat het beste is voor jou kindje!

één jaar geleden

Reactie op MrsApplejuice

Op zich wel maar onze kraamverzorgster had m toch wel knap netjes opgevouwe ...
Hahaha op YouTube een tutorial kijken. (Heb ik echt gedaan)