17 Reacties

één jaar geleden

Hier nog 2 slaapjes, maar stoei wel met de slaaptijden. Tegen 12u is haar eerste dutje. Dit dutje duurt 1.5u tot 2u. Daar waar ze normaliter om 16u weer moe werd, zit er nu meer tijd tussen. Tegen 17u/17:30u wordt ze pas moe. Echter dit is kort op het volgende slaapmoment (meestal tussen 19:00/19:30u de nacht in). Als ze echt te moe is en ik het niet kan uitrekken, breng ik haar wel naar bed, maar laat ik haar max 30min/3 kwartier rusten, zodat ze s avonds zonder problemen naar bed kan.

één jaar geleden

Het 2e slaapje schijnt belangrijker te zijn voor de prikkelverwerking. Wij zijn actief het 1e slaapje gaan inkorten zodat het tweede slaapje beter ging. We maken hem nu echt stipt na 45 minuten wakker en slaapt smiddags nu ruim 1,5 a 2 uur. Als ze sochtends te veel slapen is de slaapdruk voor het middagslaapje veel te weinig. Duurde een paar dagen voordat hij het ritme te pakken had, maar gaat nu echt goed! Ochtendslaapje is ook degene die er uiteindelijk af moet, dus het was voor ons ook wel logisch die in te korten. Wie weet helpt het jullie ook!

één jaar geleden

Wij zijn ook aan het stoeien met de slaapjes van ons zoontje. We bieden wel steeds nog 2 slaapjes aan, maar komt op bepaalde dagen ook wel voor dat hij 1 slaapje doet. Lees ook overal dat in principe 2 slaapjes nog nodig zijn. Cb zei laatst tegen mij dat hij bij 1 jaar wel over kan naar 1 dus dat vond ik wel gek gezien alle andere adviezen die ik lees. Hebben het idee dat ons zoontje nu ook in een slaapregressie zit, want het gaat sowieso rommelig met slapen. Als hij dan 1 mooie lange slaap doet vind ik het nog wat, maar op het moment is het steeds kort 😅 denk door die regressie. Maar goed we bieden dus wel steeds 2 slaapjes aan. En als het allemaal niet goed lukt in de avond wat eerder op bed. Uiteindelijk kan je uiteraard de adviezen en wat 'gewoon/gemiddeld' is zo goed mogelijk opvolgen en blijven proberen, maar denk ook dat je naar je kindje moet kijken. Kan best per kindje verschillen.

één jaar geleden

Reactie op Femmiev

Het 2e slaapje schijnt belangrijker te zijn voor de prikkelverwerking. Wij ...
Dankje voor de tip! We hebben dit 3 dagen geprobeerd, maar dan sliep hij dus letterlijk alleen die 45 minuten. 2e slaapje werd alsnog geweigerd. Ik durf het dus niet meer zo goed 🥲

één jaar geleden

Hier wordt het ook vaker en vaker maar 1 dutje. We zitten ongeveer met hetzelfde schema als jullie. We kijken vooral naar haar er zijn dagen dat we merken dat ze het ochtend dutje nodig heeft en dagen dat ze het niet nodig heeft. Als we haar in bed leggen 's ochtends als ze niet helemaal moet is slaapt ze wel maar weigert ze het middagdutje

één jaar geleden

Hier ook, ons zoontje slaapt ook sochtends vaak bijna 1,5/2 uur, maar sinds deze week wil hij dan smiddags ook niet meer slapen... Ik ga misschien toch ook maar proberen om dat slaapje in te korten en dan hopenlijk dat hij smiddags ook nog een dutje doet..

één jaar geleden

Ons dochtertje van 12 maand slaapt sinds 2 maanden 1 slaapje van 12 tot 13.30/14.00

één jaar geleden

Waren we maar eerder overgestapt naar 1 slaapje, hij is nu net 1 jaar. En vanaf 10 maanden aan t spoken en we vonden het te vroeg. Wel echt even twee weken doorzetten en dat hij er aan moest wennen. Nu weer lekker vrolijk, slaapt vanaf half 1 en veeel langer dan voorheen. Ook de nachten gaan weer een stuk beter.

één jaar geleden

Hier nog wel 2 slaapjes. Ik maak haar nu na max half uur wakker in de ochtend... en dan 3 a 3.5 uur wakkertijd en daarna haar middagslaap die start tussen 13.00 a 13.30 uur. Als het te lang gaat duren dat ze haar middagslaap pakt.. dan kort ik haar ochtendslaap nog meer in... naar 15 minuten etc. Totdat ze uiteindelijk overgaat naar 1 slaapje.

één jaar geleden

Sinds een klein weekje zijn wij over op 1 slaapje. Eerst werden de ochtend dutjes ineens heel lang en weigerde ze haar middagdut, dat duurde 2 dagen, daarna weigerde ze haar ochtenddut en sliep ze in de midddag 2 a 3 uur. Daarna 1 slaapje aangeboden van 12 tot 14 en dat gaat eigenlijk super goed!

één jaar geleden

mijn dochter slaapt rond 12:30/1 uur eventjes 1 a 2 uurtjes vaker krijg ik haar niet meer in bed voor een dutje 🙈

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde wat jij omschrijft. Atm wil hij geen ochtend dut meer doen, maar ik heb ook het idee dat hij nog zo klein is..

één jaar geleden

Hier nog meestal 2 slaapjes! Heel soms als het uitkomt 1 slaapje. Soms weigert ze het 2e slaapje, dan ligt ze lekker op tijd in bed.

één jaar geleden

Hier al een tijdje 1 dutje van 12 tot 14u. En dan rond 18:30-19u naar bed. Soms wat eerder, soms wat later. Is maar net hoe de dag loopt. Als hij echt heel moe is, slaapt hij nog weleens heel kort in de middag.

één jaar geleden

Meestal word ons zoontje rond 8 uur wakker. Gaat dan vaak rond 10/11 uur op bed slaapt dan vaak 1 uur tot 1,5 uur. Om 3 uur gaat hij dan weer naar bed en slaap dan tot +- 4 uur. Maar hij begint nu ook steeds vaker dit slaapje te weigeren. Als hij niet wil slapen ligt hij rond 18:00 al op bed en anders rond 7/8 uur. Gisteren lag hij pas om half 10 op bed, omdat de opvang nog meende hem van 4 tot half 5 nog een slaapje te laten doen😩🙄.

één jaar geleden

Reactie op Blessedmomtobe

Meestal word ons zoontje rond 8 uur wakker. Gaat dan vaak rond 10/11 uur op ...
Wat een tussenstap kan zijn is in de ochtend een kort slaapje laten doen en in de middag langer. En anders rekken en steeds 5 of 10 minuten later naar bed laten gaan. Soms is het ook “gewoon” wennen.

één jaar geleden

Thuis lijkt het hier meer naar 1 slaapje te gaan. Op het kdv doet hij er 2. Hij doet het op allebei prima.