375 Reacties
één jaar geleden
Reactie op IdJvdK
Ja hoi. 😂
😂 oké vraagje.
Onze zoon heeft net gedronken. Waarschijnlijk heeft hij weer trek rond 7 uur. Ik moet hem alleen om half 8 bij de gastouder brengen, dus dat red ik niet met voeden en hoog houden.
Nu wil ik hem om half 7 wakker maken en gaan voeden. Hij is dan alleen al vanaf half 7 wakker.. De gastouder moet haar dochter namelijk om tien over acht naar school brengen wat betekent dat m'n zoontje sowieso wakker is vanaf half 7 tot minimaal 9 uur/half 10. Hij moet eigenlijk om 8 uur weer in bed liggen, juist in de ochtend is hij nog erg moe. M'n vriend zegt dat ik hem om 7 uur moet wekken en erheen moet brengen maar dat is dan wel zonder voeding..
Ik kan hem ook laten brengen maar dat is dan pas na kwart voor 9. Dit werkt alleen ons ritme tegen en kan straks ook niet steeds in combinatie met mn werk.
Wat zou jij doen?
één jaar geleden
Reactie op Merengue
Ik vind dit gedoe trouwens echt een reden om hem minder dagen naar deze gas ...
Het is ook wel echt onhandig dat je gastouder bent en om zo’n tijd je kind naar school moet brengen. Zou eigenlijk haar verantwoording moeten zijn haar kind vroeger (vso) af te zetten of daar iemand voor te regelen. 8:10 is echt precies de tijd dat de meeste ouders komen lijkt me.
Heb niet echt een goede oplossing maar zou dan de keuze maken die het beste het ritme voor je zoontje houdt
één jaar geleden
Reactie op JChristine
Het is ook wel echt onhandig dat je gastouder bent en om zo’n tijd je kind ...
Ja precies.. Hetzelfde met ophalen van school. Ze moet mn zoon dan wakker maken om haar dochter op te halen. Ik vind het echt vervelend merk ik. We zijn hem heel erg met z'n slaap aan het helpen en dit werkt dan enorm tegen.
Bij onze andere gastouder brengt haar man de kinderen naar school. Zij krijgt per maart een plekje vrij, zit eraan te denken om hem een dag extra naar haar te brengen. Dan is het 3 dagen deze, 1 dag die met dr dochter.
één jaar geleden
Reactie op Merengue
Ja precies.. Hetzelfde met ophalen van school. Ze moet mn zoon dan wakker m ...
Zou ik zeker overwegen! Ik zou hier persoonlijk echt andere opvang door zoeken. Ik lees wel vaker dat mensen dat meteen zeggen, vaak vind ik t dan wel meevallen. Maar als ik kijk naar hoeveel moeite ik stop in die slaapjes, zou dat echt niet kunnen waarderen
één jaar geleden
Reactie op Merengue
😂 oké vraagje.
Onze zoon heeft net gedronken. Waarschijnlijk heeft hij w ...
Oei lastig! Kan je de kleine in de kinderwagen brengen zodat hij daarin slaapt en dat zij lopend haar zoon naar school brengt en hij doorslaapt? Of is dat ook geen optie? Ik vind eigenlijk dat dit niet jouw probleem zou moeten zijn maar dat zij een andere oplossing voor haar zoon zou moeten zoeken. 🙈
Omdat ik veel moeite moet steken in voldoende kolven zou ik sowieso altijd voeden voor het wegbrengen, dan maar ten koste van wat slaap. Maar als kolven je makkelijk af gaat kan je overwegen slaap de prioriteit te maken. Heel ingewikkeld! Snap dat je daardoor naar andere opvang mogelijkheden wilt kijken.
één jaar geleden
Reactie op dddi
Hoe gaat ie medezombies
De nachten gaan wel weer “oké”. De peuter is niet meer onrustig en slaapt weer zo goed als door. De baby word ook wat rustiger maar komt nog wel 1 of 2 keer voor een voeding, wat ook helemaal prima is. Ze laat zich gelukkig weer wegleggen en gaat weer verder slapen. Alleen ik merk echt dat ik even mijn slaap moet inhalen maar ik zou echt niet weten wanneer. Ben erg snel geïrriteerd, reageer niet leuk op mijn vriend en kan weinig hebben van de peuter die weer enorme driftbuien heeft. En hoe is het bij jou?
één jaar geleden
Reactie op dddi
Hoe gaat ie medezombies
Ik heb inmiddels buikgriep te pakken, al dagen misselijk en buikpijn. Helaas met dochter en doorslapen ook nog geen stap verder. Bij jou dan?
één jaar geleden
Reactie op dddi
Hoe gaat ie medezombies
Mijn dochter heeft een gedeeltelijk verstopte neus, zo sneu tijdens de nachtvoeding net. :( Lig nu te wachten totdat ze diep genoeg slaapt om haar in de cosleeper te kunnen leggen. Hopelijk pakt ze dan weer even een mooi blok slaap. ❤️
één jaar geleden
Reactie op Queenie97
De nachten gaan wel weer “oké”. De peuter is niet meer onrustig en slaapt w ...
Dit is zo herkenbaar. Hier ook echt kort lontje door slechte nachten van de baby en mijn dreumes van 15 maanden ook zieke driftbuien en tegenwoordig 5.00 wakker. Terwijl de baby ook al zo een 180x per nacht komt en dan moet ik volgende week weer gaan werken helemaal top. Waar is dat ticket naar bali?
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Dit is zo herkenbaar. Hier ook echt kort lontje door slechte nachten van de ...
Als je die tickets naar Bali hebt gevonden, meld het me! Dan ga ik mee 🤣.. het is inderdaad echt niet makkelijk. Hoop dat die driftige fase echt snel snel over is. Kan het soms ook niet opbrengen om dan nog geduld te hebben. Terwijl ik weet dat als ik boos ga doen, ze nog bozer wordt 🫠…