15 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is bijna 15 maanden en begrijpt heeeel goed wat nee betekent. Soms is het een kwestie van kijken hoe ver ze kan gaan, maar langs de andere kant ziet ze het soms ook als spelletje (ze lokt een reactie uit).

één jaar geleden

Reactie op IKRAM1990

Mijn dochter is bijna 15 maanden en begrijpt heeeel goed wat nee betekent. ...
Agh wat goed. Nee ze begrijpt het echt niet, maar als ik zeg kom we gaan eten komt ze wel gelijk 😂 als ik haar afleid met iets dan stopt ze er wel mee maar niet als ik nee zeg

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij vragen ons wel eens af...weet je echt niet dat het niet mag of ben je aan het uitdagen

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Heel herkenbaar! Wij vragen ons wel eens af...weet je echt niet dat het nie ...
Precies

één jaar geleden

Mijn dochter weet heel heel goed wat nee is en het is dan ook niet haar favoriete woord zodra ze Nee hoort gaat ze met haar hoofdje naar beneden bungelend heel zielig huilen en loopt ze weg Ik geef haar daarna altijd een dikke knuffel (ze is 15 maanden oud)

één jaar geleden

Mijn dochter weet heel heel goed wat nee is en het is dan ook niet haar fav ...
Aw wat goed, ik hoop dat de mijne het ook snel leert..

één jaar geleden

Ahwe toeti jaa hier ook me zoontje is 12 maanden en begrijpt het ook goed of ik doe met me vinger pas op dan doet ie het na en loopt ie weg haha

één jaar geleden

Onze dochter weet heel goed wat nee betekend. De ene keer luistert ze, en zegt ze tegen zichzelf nee om daarna ook te stoppen met wat ze deed. De andere keer… krijgt ze de meest ondeugendste blik in haar ogen en dan weet ik hoe laat het is🙈 ze is dan echt grenzen aan het uittesten, en dat hoort ook bij de ontwikkeling. Moet alleen zelf uitkijken dat ik dan niet heel hard in lachen uitbarst.

één jaar geleden

Mijn dochter (14m) zegt zelf duidelijk nee wanneer ze iets niet wil, dus die begrijpt het woord zeker. Wil dan weer niet zeggen dat ze altijd luistert wanneer wij het zeggen. 😄

één jaar geleden

Hier indd ook dat hij het echt wel begrijpt. Als hij iets wil doen wat niet mag dan schut hij soms zelf al met zijn hoofd. Ik herhaal het dan nog van nee, dat mag inderdaad niet. Ene keer gaat die dan toch door (bijv bij de prullenbak) en andere keer gaat die wat anders doen. Maar snappen doet hij het wel en grenzen opzoeken soms ook. Zucht.. 😂

één jaar geleden

Reactie op AMEKP

Hier indd ook dat hij het echt wel begrijpt. Als hij iets wil doen wat niet ...
Nee mijne blijft het expres doen als we nee zeggen. Ik Denk dat ze het niet wilt begrijpen, want voorderest snapt ze alles😂

één jaar geleden

Hier snapt ze ook heel goed als het niet mag, maar luistert ze nog niet goed. Ze kijkt me aan en begint te lachen haha. Ik probeer het nu ook echt alleen te zeggen als iets echt niet ok is, zodat ik er consequent in kan blijven. Als het de ene dag wel oke is om het kastje constant open en dicht te doen en de andere dag niet is dat verwarrend. Dus alleen nee bij dingen die nooit mogen :)

één jaar geleden

Mijn zoontje net zo

één jaar geleden

Nee = lachen en ja doen Ze kent verder al veel woorden, dus ik weet zeker dat ze zich hierin expres van de domme houdt 🫠

één jaar geleden

Ze beginnen het heeeeel goed te snappen. Wacht maar af. Er word niet voor niets gezegd twee = nee. 🫢