97 Reacties

5 maanden geleden

Hier ook. Bijna 16 maanden en staat wel stevig los al en doet dan van alles maar lopen zit er nog niet in

5 maanden geleden

Sinds gister besloot ze ineens om zelf te kunnen staan. Ze loopt zo nu en dan op handen en voeten. Gister kwam ze vanuit die stand ineens omhoog. Klappen, lachen, helemaal trots. Beetje bang dat ze het nu weer laat voor wat het is. Alles op haar eigen manier 😅 maar man wat was ik trots en blij! 🥳

5 maanden geleden

Ben ik de enige die heel onterecht een ‘teleurgesteld’ gevoel heeft? Ik heb uiteraard het leukste, liefste, slimste kind op de wereld (net als wij allemaal 😄) en ze kan zó veel dingen wel al. Maar alle kindjes om haar heen zijn al aan het lopen en ik zit toch een beetje te balen dat ze nog niet los loopt. Voel me er echt schuldig over maar ik zou het zo leuk vinden

5 maanden geleden

Reactie op JChristine

Ben ik de enige die heel onterecht een ‘teleurgesteld’ gevoel heeft? Ik heb ...
Nee hoor, je vent niet de enige! Gelukkig zie ik ook genoeg kindjes van haar leeftijd die een poosje blijven hangen op waar ze staan. En waar ze nu ineens enorme sprongen maakt en ze zo voorbij kan zijn. Werk in de kinderopvang, dus zie er een hoop haha. Maar bij je eigen kind is er altijd die twijfel ofzo. En die mijlpalen zijn ook gewoon magisch. En soms willen we dat zo snel mogelijk 😅

5 maanden geleden

Reactie op JChristine

Ben ik de enige die heel onterecht een ‘teleurgesteld’ gevoel heeft? Ik heb ...
Mag toch best! Die van ons loopt, maar zegt nog geen papa of mama (of welk woord dan ook) en daar toch ook wel wat teleurgesteld over.

5 maanden geleden

Reactie op JChristine

Ben ik de enige die heel onterecht een ‘teleurgesteld’ gevoel heeft? Ik heb ...
Nee hoor ik voel je! Ik heb 2 kindjes met 10,5 maanden verschil ertussen. Ik haf gehoopt dat mijn tweede sneller zou lopen dan de eerste deed zodat ze wat meer aan elkaar zouden hebben op dit punt en ik mn rug kon besparen met tillen.. maar helaas, de jongste blijkt hypermobiel en doet dus enkel nog billenschuiven. Kreeg afgelopen week te horen dat het wel tot 28 maanden kan duren voor hij zn eerste stappen kan gaan zetten😭 en hij weegt een shit load want beweegt dus niet zoveel ik ben 1.60 dus je kan je voorstellen dat ik inmiddels eruit zie als de gebochelde van de notredam😅😂

5 maanden geleden

Reactie op survivalguide

Nee hoor ik voel je! Ik heb 2 kindjes met 10,5 maanden verschil ertussen. I ...
Pin je niet te veel op die 28 maanden vast hoor! Hier ook hypermobiel, achterstandje en daarbij erg voorzichtig (karakter). Maar ineens stond ze dus los op 1e kerstdag. Ineens ging ze gewoon staan. Ze kunnen gekke fratsen uithalen ineens. Hier werd ook gezegd dat het pas met 20-22 maanden zou zijn. Hopelijk gaat hij bij jou snel bedenken dat staan en lopen ook handig is😅

5 maanden geleden

Gister heeft ons zoontje (15,5 maand) z’n eerste stapjes gezet 🥰. Nu zijn we constant aan het oefenen.

5 maanden geleden

Nou inmiddels zijn hier de eerste stapjes gezet. Hij oefende de ochtend vantevoren met op staan en op z’n billen neerploffen. Dat vond hij heel grappig. Dit was nog aan de rand van een kat die hij vast hield. In de middag bedacht hij dat hij wel kon staan en gelijk enkele stappen kon zetten… veel meer dan die stappen zijn er nog niet gezet overigens maar het begin is er. Echt lopen zal nog wel ff duren denk ik.

5 maanden geleden

Vorige week maandagavond zijn hier ook de eerste losse stapjes gezet, wel 10 keer achter elkaar. De tranen stonden in mijn ogen 🥹 daarna precies 0 keer meer gedaan. Vandaag is ze 16 maanden

5 maanden geleden

Hier hetzelfde! Ik maak me er niet te veel zorgen om. M’n oudste (net 3 nu) liep pas bij 1,5 jaar maar doet het super. Toentertijd maakte ik me wel zorgen, maarja de een loopt nu eenmaal sneller dan de ander. Ze vinden het spannend, nog net te weinig balans of wat dan ook. Het komt vanzelf wel :)

5 maanden geleden

Ze loopt de hele dag achter haar loopwagen en wil de hele tijd in de hand lopen, ze pakt constant van iedereen de handen vast om te lopen. Maar los lopen doet ze nog niet echt, heeft ze een paar stapjes gedaan een paar keer.

5 maanden geleden

Hier ook nog niet! Loopt wel achter loopwagen paar keer kamer op en neer maar aan de hand is hij ook niet echt fan van. Komt vanzelf :)

5 maanden geleden

Yess hier hebben we nu een loper 🙌🏻. Steeds ietsje verder. Duurt denk ik nou wel een tijdje voor ze echt buiten kan lopen 😬

5 maanden geleden

Hier sinds een weekje ook 16 maanden🥰

5 maanden geleden

Hier loopt ze aan de hand wel mee. 2 handen vast en gaan. Ook buiten. En best ver voor zo een guppie. Los doet ze nog niet

5 maanden geleden

Hier gaat ze de hele kamer door achter de loopwagen. Bij het kdv denken ze ook dat ze het allang kan, maar gewoon nog niet durft. Van de week liet mijn vriend haar los, liep ze een paar stappen door, schrok toen van zichzelf en ging weer zitten 😂 Ze klimt overigens wel probleemloos de zoldertrap op als je niet oplet 🫣

5 maanden geleden

Reactie op Micky | 24baby

Yess hier hebben we nu een loper 🙌🏻. Steeds ietsje verder. Duurt denk ik ...
Oke het kan ècht heel snel gaan! Vrijdag begon ze echt los te lopen en intussen loopt ze los door het hele huis en verkiest ze lopen boven kruipen. Had niet gedacht dat dat zo rap zou gaan. Denk ook deze week buiten wandelen!

4 maanden geleden

Hier ook nog kindjes die alleen achter loopkar en langs de bank lopen maar nog niet aan de hand oid?

4 maanden geleden

Reactie op Bloem____

Hier ook nog kindjes die alleen achter loopkar en langs de bank lopen maar ...
Yup 🙋🏼‍♀️ hier heeft ze het gaan staan en klimmen en klauteren eindelijk goed onder de knie, en sinds een paar dagen schuifelt ze voorzichtig een paar stapjes langs de rand van de salontafel en de bank. Achter haar loopwagentje gaat ze nog steeds op haar knieën de hele kamer door.