97 Reacties

7 maanden geleden

Hier ook de kleine meid is bijna 17 maanden en loopt ook nog niet.. gaat sinds een maandje zelf staan dit gaat wel heel goed af en toe ook kleine stapjes aan tafel! Maar ieder zijn/haar eigen tempo

7 maanden geleden

Tuurlijk is dit normaal. Alles op haar tijd. Onze dochter is 18 maand en loopt ook nog niet zelfstandig. Wel met ons en langs de tafel/stoelen/bank maar alleen nog niet. Ze gaan het vanzelf doen , ze is er nog niet helemaal klaar voor.

6 maanden geleden

Hebben sommigen ook het idee dat het nog heel lang gaat duren? 😂 (ondanks dat ik weet dat het normaal is) hij toont nog weinig interesse, loopt wel achter z’n wagentje door de kamer maar aan onze handen lopen vindt hij niks. Merk dat ik het zelf wel heel leuk zou vinden, kan je toch wat meer ondernemen dan als ze alleen nog kruipen 😊

6 maanden geleden

Ik denk dat het hier nog lang kan duren idd. Ze zegt 'lopen, lopen, lopen' als ze de kamer rond wil lopen met ons. Maar lopen doet ze nog niet. Wel de trap op klimmen.

6 maanden geleden

Hier loopt ze nu 1-2 weken los, maar steeds ook maar eventjes (bv max 20 stapjes) en dan gaat ze weer kruipen. Als ze eenmaal los lopen, kan het dus ook nog in fases;)

6 maanden geleden

Reactie op Eval89

Hier loopt ze nu 1-2 weken los, maar steeds ook maar eventjes (bv max 20 st ...
Hier ook! Ze doet binnen zomaar 5-8 meter zelf los.. maar zodra we de woonkamer uit gaan “loopt” ze weer op haar knietjes 🤷‍♀️.. nu echt al bijna 6 weken🙈. Maar merk wel dat ze steeds vaker uit zichzelf verder gaat..

6 maanden geleden

Hier ook een dame die nog niet los wil lopen. Ze is nu 17 maanden. Als ze een vinger vast heeft gaat het prima, maar zodra ik die losmaak gaat ze gelijk op haar knieën. Ook staat ze niet los of gaat ze niet zelf staan (alleen met hulp van een tafel oid). Kruipen en zelf gaan zitten deed ze ook ineens van de een op de andere dag, dus ik ga er vanuit dat dit ook vanzelf goed komt.

6 maanden geleden

Nou he he! Vorige week 18 maanden geworden en gisteren stond ze ineens op, ging ze lopen en is niet meer gestopt 😁 gaat nog langzaam maar ik ben zo trots! En opgelucht, dat tillen werd echt zwaar zeg

6 maanden geleden

Hier nog steeds weinig verbetering, heb juist het idee dat hij het minder probeert of minder soepel doet achter z’n wagentje en aan de hand dan afgelopen weken 😅

6 maanden geleden

Hier ook nog niet durven lopen zonder handen vast. Ze loopt heel de dag met haar loopkar. Rent zelfs. Maar durft absoluut niet los te laten. Fysiotherapeut zei het ook al. De techniek is er, ze laat pas los wanneer ze het zeker weet. Dus we wachten af. Ben benieuwd. Maar op haar eigen tempo.

5 maanden geleden

Hier loopt ze nu sinds 2 weken en direct goed ook. Heel lang achter een loopkar en aan de hand, en ineens liep ze zelf.. overal ook gelijk. Mijn oudste had dit ook bij 1,5 jaar. Vond het te spannend liep daardoor 6 maanden aan meubels, aan de hand maar niet los, totdat ze ruim 18 maanden was. Het is even afwachten maar ze gaan in the end echt allemaal lopen😊

5 maanden geleden

Ja!! Precies 18 maanden en ineens vond ze het zelfvertrouwen om alles en overal te gaan stappen🤩. Zoooo leuk🙌🏻 kan ze eindelijke alle schoentjes aan naar buiten🤪 #zoveelleuks

5 maanden geleden

Hier nu 18,5 maand, stapjes en cruisen gaat al heel erg goed, zolang ze zich ergens vast kan houden en achter de loopwagen enzo, en aan de hand gaat ook al heel goed. Los nog niet helemaal, ze is behoorlijk hypermobiel (heb zelf ook vrij heftige hypermobieliteit, dus ik weet hoe het is), en we merken wel dat dat invloed heeft op haar balans en spierkracht. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat het vanzelf wel komt, gewoon blijven oefenen en bewegen.

5 maanden geleden

Hier nog niks. Ik zie nog steeds de techniek dat ze het kan. Maar 2 handen los durft ze nog niet. 1 hand wel

5 maanden geleden

Reactie op Anique38

Hier nog niks. Ik zie nog steeds de techniek dat ze het kan. Maar 2 handen ...
Als ze de techniek kent komt dat wel goed. Ik deed het zelf zo tot 19 maanden en ik stap even goed als al de rest. Gewoon te bang om te lossen.

5 maanden geleden

Afgelopen weekend heeft ze hier aan 1 voorzichtig handje de hele kamer doorgestapt (en ook zo over de drempel de tuin in, haha), op eigen initiatief. Zo schattig 😊 Ze gaat ondertussen ook als een malle op haar loopfietsje, dus ik denk dat het echt niet lang meer duurt voor ze los de eerste stapjes gaat zetten.