29 Reacties
één jaar geleden
Heee BR LA, ik snap je heel goed! Mijn zoontje is 12 mnd en ook een slechte slaper. Ik geef borstvoeding en geef dat de schuld van het feit dat ie me 's nachts nog zoekt. Honger heeft ie niet; het is echt de drang om te sabbelen en ermee in slaap te vallen. Sinds een week of 3 slaapt hij wel in zijn eigen kamer en dat heeft het al een stuk beter gemaakt. Ook ben ik de borstvoeding heel langzaam af aan t bouwen. We zijn nu zo ver dat ik nog bv geef op de dagen dat ik thuis ben. Dit heeft hij nodig om in slaap te vallen. Nu hij in de 12 mnd slaapregressie zit, ben ik niet begonnen met het daar afbouwen. Elke minuut die hij overdag slaapt, ben ik op dit moment blij mee. 'S avonds rond een uur of 19 breng ik hem naar bed en krijgt ie bv. Tegen een uur of 1 wordt hij wakker en geef ik hem een fles kv. Dan slaapt hij tot een uur of 5. Net als 1 uur, is ook 5 uur een tijdstip waarop hij 'gewend' is om wakker te worden. We zijn wel zo ver dat ie nu 9 vd 10 keer zelfstandig weer in slaap valt en ik niet hoef te voeden om 5 uur. Rond half 7/7 wordt hij dan weer wakker en dan geef ik wel bv, ook omdat ik dan vaak op moet staan en geen zin heb om te kolven. Ik wil eerst proberen om het wakker worden om 5u volledig te stoppen. Zodra dat zo is, ga ik werken aan dat om 1u.
Hij wordt nu dus 1 a 2 keer per nacht wakker. Wellicht helpen de bovenstaande adviezen jou ook. En wellicht wordt jouw dochter ook nog maar 1 of 2 keer per nacht wakker en heb je er dus niks aan. Wij komen echter echt van ver; mijn zoon werd om de 2u wakker ongeveer op een gegeven moment. Dit is voor mij dan ook echt een verademing al :-(
één jaar geleden
Onze dochter is 12.5 mnd en ook zij slaapt niet door. Dus ik snap de frustratie.
Nu in de slaapregressie (+koorts) komt ze heel wisselend. Vaak 1x vroeg in de avond voor 12 uur en dan nog ergens rond 3 uur.
Slaapt vaak door tot 6.30/7.10(daarna maken we haar wakker)
Ook nachten dat ze maar 1x komt of zelfs 4x
We geven nu melk als ze wakker wordt. (wakker=krijsen). We geven 80ml+2 schepjes. Als de regressie voorbij gaan we verder afbouwen. Bij ons lijkt het op gewenning en niet op honger gezien de hoeveelheid.
één jaar geleden
Hi, ons zoontje slaapt ook niet door, heeel af en toe een nachrje maar normaal komt hij 1 of 2 keer.. Soms is hij wel een uur of langer wakker en soms enkel speentje, wij bieden ook bijna altijd fles dan aan wat vaak wel helpt met sneller in slaap vallen. Ons zoontje slaapt tussen ons in want in zijn eigen bedje naast ons wordt ie veel vaker wakker.
Gefeliciteerd met je zwangerschap 🥳! Ik ben zelf ook zwanger van de 2e, nu 31 weken alweer. Ik heb zelf het niet doorslapen wel geaccepteerd, maar goed ik werk niet momenteel dus heb ook wel makkelijk praten daarmee.. Wat mij wel helpt is om zelf ook optijd te gaan slapen zodat ik ondanks de 1 a 2 uur snachts wakker zijn toch zo'n 7 uurtjes slaap kan pakken. Misschien is dat een tip?
Succes mama, I feel you! 🙏
één jaar geleden
Het is heel normaal dat je dochter niet doorslaapt, maar helaas maakt dat het niet minder zwaar.
Hier helpt het om samen op 1 kamer te slapen, zodat ik niet op hoef te staan als er iets is. Daardoor val ik makkelijker weer in slaap en kom ik meestal wel aan genoeg rust in de nacht, ondanks dat mijn dochter minimaal 2x per nacht wakker is.
één jaar geleden
Inderdaad, heel normaal hoor! Hier ook nog een meisje van 13 maand die nog geen enkele nacht heeft doorgeslapen. 2 keer wakker is voor ons al een goede nacht.
Het is inderdaad zwaar maar het accepteren en loslaten heeft mij enorm veel geholpen. Ik volg liefde van een moeder (zelfs de cursus gedaan) en weet gewoon dat ik niet wil slaaptrainen maar er voor haar wil zijn wanneer ze ons nodig heeft en daarom hou ik het vol.
Weet dus dat je niet de enige bent!!
één jaar geleden
Reactie op AL10
Inderdaad, heel normaal hoor! Hier ook nog een meisje van 13 maand die nog ...
Ben al blij om te lezen dat ik niet de enige ben, het lijkt net alsof je dan om je heen alleen maar hoort oh mijn baby sliep al door met 2 maand of oh slaapt ze nog niet door? 2x wakker is inderdaad voor ons ook een goede nacht, de laatste weken komt ze echt heel vaak en is nu vandaag vanaf 19:00 inmiddels al 7x wakker geweest, vandaar dat ik ook echt eventjes de wanhoop nabij ben op dit soort momenten. Slaaptrainen zou ik zelf ook niet doen, ik heb gehoord dat dat zij goede podcasts heeft misschien moet ik die toch maar eens gaan luisteren. 🙈
één jaar geleden
Reactie op IdJvdK
Het is heel normaal dat je dochter niet doorslaapt, maar helaas maakt dat h ...
Ik heb het laatst geprobeerd om haar bedje weer bij ons in de slaapkamer te doen maar ze slaapt zo licht dat ze wakker van ons wordt als we op bed komen 🫣 wel super fijn dat het voor jullie werkt en inderdaad fijn dat je niet helemaal hoeft op te staan!
één jaar geleden
Reactie op Kimannelise
Hi, ons zoontje slaapt ook niet door, heeel af en toe een nachrje maar norm ...
Ik herken het precies, wel fijn dat hij tussen jullie in ieder geval wat beter slaapt!
Dankjewel jij ook gefeliciteerd wat leuk! 🥰 wat gaat het snel he. Ik heb het ook wel geaccepteerd maar zoals de afgelopen nachten wordt ze echt elke 2 uur wakker dus ik ben echt even weer wanhopig op het moment.. vroeg slapen heeft dus ook geen zin omdat de pret al begint in de avond 🤣 maar wanneer de nachten weer iets beter gaan ga ik dit zeker doen. Dankjewel jij ook en succes met de laatste loodjes you got thisss 🫶🏼
één jaar geleden
Reactie op Mamavaneenjongetje19
Heee BR LA, ik snap je heel goed! Mijn zoontje is 12 mnd en ook een slechte ...
Ik snap je heel erg goed! Mijn dochter werd in het begin ook echt elke 2 uur wakker, dus ik snap het helemaal.. op dit moment ook weer zovaak maar ik denk dat het een slaapregressie is nu, want hier was ze wel een tijdje weer vanaf en kwam ze nog meestal 3x per nacht, ik hoopte ook dat het steeds beter werd tot dat het nu weer zo slecht gaat en je je dan echt soms afvraagd wanneer het beter wordt. Wel fijn dat jullie nu een soort routine hebben en hij nog 1/2x komt en ik hoop echt dat jullie zoontje snel lekker door zal slapen. Ik begrijp helemaal waar je vandaan komt en you got this mama!
één jaar geleden
Ik denk dat je als ouder maar beperkt invloed hebt op het doorslapen van je kind. Ik zou mijn energie niet langer stoppen in oplossingen in die richting, maar kijken hoe je het voor jezelf draagelijker kunt maken. Bijv je kind uit logeren doen bij familie, afspraken maken met je man over de verdeling van de nachten, ouderschapsverlof inzetten zodat je 's ochtends langer in bed kunt blijven liggen (en dat je man dan jullie kind wegbrengt naar de opvang ofzo) of juist eerder stoppen zodat je een middagdutje kunt doen... Dat zijn tenminste keuzes die je zelf in de hand hebt.
Hier trouwens ook een baby die niet doorslaapt (+ een 3 jarige peuter). Ik heb me laatst een dag ziek gemeld om bij te kunnen slapen. Gelukkig was mijn leidinggevende heel begripvol.
één jaar geleden
Ik heb een tweeling en gezien het tijdstip (00:20) slapen ze zeker nog niet door. De nachten dat beide doorsliepen zijn op één hand te tellen. Nu zijn ze bijna 13mnd en wij gaan rond 20/21u naar bed, slapen ongeveer 4 tot 5 uur per nacht (niet aaneengesloten). Dus weet wel wat je meemaakt. Zit er helemaal doorheen 😭
Rond 5 a 6 zijn ze hier weer wakker. Klaar voor de dag. Hoe dan.
één jaar geleden
Oh ik voel je echt zo erg. Hier ook echt een slechte slaper zo vaak wakker per nacht.. 1x zou echt een zegen zijn maar helaas. Ik duim elke nacht weer dat ze lekker gaat tukken maar nee hoor we zitten alweer vanaf 22.30 uur moeilijk te doen🥲
één jaar geleden
Reactie op Pindarotsjes
Ik heb een tweeling en gezien het tijdstip (00:20) slapen ze zeker nog niet ...
Al eens geprobeerd om ze eerder naar bed te doen? Eén vd oorzaken van vroege vogels is laat naar bed.
Het werkte voor ons wel. 18 45 in bed de rond 630/700 wakker (wel met nachtvoeding hoor)