17 Reacties

één jaar geleden

Oh vreselijk, heel herkenbaar. Onze kleine man heeft vanaf 3 maanden heel even doorgeslapen en toen was het feestje voorbij. Het begon ons nu ook erg op te breken. Helaas, dit wilden wij absoluut niet, de keuze gemaakt om hem even te laten huilen. Dit pas nadat hij alles heeft gehad bij het naar bed brengen in de avond. Ons meneertje heeft 5 min gehuild en slaapt sindsdien door. Uiteraard af en toe nog wel even wakker maar herpakt zich na een paar minuten. Hadden we dit maar eerder gedaan. 5 min was voor ons ook zeker de max. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Liefs! X

één jaar geleden

Hier ook een slechte slaper, en nachten waarbij we 3/4 keer naar hem toe moeten zijn bij ons ‘goede nachten’. Speen heeft hij nooit gewild, dus daar kunnen we hem niet mee troosten. Ook tussen ons in leggen helpt niet. Enige voordeel daarvan is dat we dan niet steeds uit bed hoeven om hem te troosten. Overigens slaapt hij overdag ook nog vaak slecht, nog regelmatig slaapjes van Max 30 min. Dus; ja herkenbaar. Maar hier zelfs nog een tandje erger geloof ik. Dus ook hier erg moe. Maar het wordt ooit beter… lijkt me😅 succes!

één jaar geleden

Reactie op IC8823

Hier ook een slechte slaper, en nachten waarbij we 3/4 keer naar hem toe mo ...
Oh jeetje wat heftig voor jou/jullie! Inderdaad nog een tandje erger.. heb het met jullie te doen! Hier word ook steeds gezegd het komt goed.. maar tot die tijd wacht ik vol smacht tot het moment komt haha. Hoe oud is jullie kindje?

één jaar geleden

Reactie op Mariekebur

Oh vreselijk, heel herkenbaar. Onze kleine man heeft vanaf 3 maanden heel e ...
Bijzonder hoe dat zo van een op ander moment heel anders kan gaan hè. Onze kleine sliep eerst keurig van fles tot fles maar toen de flessen er ‘s nachts afgingen werd het eigenlijk gewoon drama. Wij hebben geprobeerd om bij hem te blijven staan, hand op hem neerleggen en laten weten dat we er zijn, met hem in de stoel zitten, laten huilen hier ook echt 5 min de max daarna heengaan speentje geven en weer weglopen, maar zo kon ik dan uren door blijven gaan. Nu ben ik bang dat wij voor hem een “slaap associatie” zijn en hij niet alleen ‘s nachts weer inslaap kan vallen. Terwijl het inslapen alleen prima gaat! Maar meestal na 1:00 ‘s nachts begint hij te spoken.

één jaar geleden

Hier ook overdag prima, na veel gedoe en ook wat gehuil voorheen. Maar nu is hij overdag zo vertrokken voor 2x anderhalf uur. Maar s avonds/ s nachts.. hij slaapt standaard op de kamer nog want ehm.. ik trek t niet zo vaak naar zijn kamer te moeten s nachts. Dus vooral herkenning, ik lees even mee!

één jaar geleden

Reactie op deeeeemi_

Oh jeetje wat heftig voor jou/jullie! Inderdaad nog een tandje erger.. heb ...
Jaa op dat moment wacht ik ook. M’n jongste is begin september 1 geworden, even oud als die van jou dus ongeveer! Sterkte. En het scheelt toch alweer om te lezen dat we niet de enige zijn🤞🏼🍀

één jaar geleden

Hier ook een kindje die niet doorslaapt. Soms verlang ik zo naar meer slaap 😴

één jaar geleden

Die van mij heeft nooit doorgeslapen, hij is een flesweigeraar en wil geen speen. Het enige wat hij wilt is de borst. Dus zolang hij niet doorslaapt doe ik het ook niet. Ik ben wel heel erg moe aan het worden.

één jaar geleden

Mag ik vragen hoe jullie het doen? Ik heb een slaap coach gehad en die vertelde dat de baby's voelen dat middag slapen kort is en avond slaap dus langer is. Mijn dochter slaapt dus in de middag alleen maar avond moet ik bij haar zitten. Heb je dat gedaan? Gewoon in bed gezet en met de stoel ernaast gezeten. Ook weet ik sls ze in de nacht vaak wakker worden dat het komt dat ze ochten minder slapen en dan in de nacht dus onrustiger zijn.

één jaar geleden

Herkenning zeker! Tips: volg thegentlekidd of liefdevaneenmoeder op insta. Zij leggen heel mooi uit dat dit heel normaal babygedrag is en geven fijne tips.

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Herkenning zeker! Tips: volg thegentlekidd of liefdevaneenmoeder op insta. ...
Bedankt voor je tips, ik ga ze direct volgen!

één jaar geleden

Reactie op momy2022E

Mag ik vragen hoe jullie het doen? Ik heb een slaap coach gehad en die vert ...
Ik zit ook vaak na te denken om een slaapcoach te overwegen. Wat was jou ervaring hiermee? Ik heb ook in de nachten naast mijn zoontje gezeten, maar hij bleef dan zo hard huilen dat ik hem op gegeven moment toch weer bij mij heb gepakt. Het inslapen zelf is hier geen probleem, het is echt in de nacht dat hij begint te huilen en perse mee wil naar onze kamer.. eerder gaat hij niet weer slapen.

één jaar geleden

Wij hebben via het consultatiebureau hulp gehad van een slaap verpleegkundige. Soort van hetzelfde als een slaapcoach maar dan vergoed. Wij hebben van 4 tot 8 maanden op onze tenen gelopen omdat we er zoveel uit moesten snachts. Met de verpleegkundige een plan opgesteld, 2 nachten even pittig en vanaf nacht 3 sliep ze door. Nu ruim een jaar en nooit geen problemen meer gehad.

één jaar geleden

Reactie op anne2222

Wij hebben via het consultatiebureau hulp gehad van een slaap verpleegkundi ...
Wauw wat een positief verhaal! En wat fijn voor jullie dat er rust is ‘s nachts. Ik ga mij laten informeren hierover, ik vind een slaapcoach namelijk best prijzig met geen zekerheid van slagen.. vandaar dat ik het nog niet door heb gezet.

één jaar geleden

Reactie op deeeeemi_

Ik zit ook vaak na te denken om een slaapcoach te overwegen. Wat was jou er ...
Wij hebben bij 6 mnd een slaap coach gehad. En ja het was duur! (consultatiebureau hadden niet meer adviezen) Maar het is elke cent waard geweest. En we mochten nog een half jaar lang mailen voor vragen. Die ze ook echt goed beantwoordde! ons meisje was elke 45 min wakker s nachts. En overdag sliep ze max 3x30 min. Ze was echt oververmoeid! Na 3 weken intensieve hulp sliep ze goed overdag, viel ze zelf in slaap, en zaten we s avonds geen uren te wiegen. Ze slaapt nog altijd niet door hoor, maar alles is beter dan elke 45 min wakker.

één jaar geleden

Ons zoontje werd ook vaak wakker snachts. Totdat ik hem ivm omstandigheden in een tweepersoonsbed moest leggen sliep hij ineens door! Blijkt dat hij gewoon veel ruimte nodig heeft en een ledikant te krap was voor hem omdat hij veel draait. Nu een vloerbed aangeschaft en mocht hij wakker worden kan ik er gewoon naast gaan liggen en verder slapen haha

één jaar geleden

Herkenbaar ons zoontje is nu 1 jaar en sinds de laatste 4 weken begint hij eindelijk wat langer door te slapen. Slaap jullie kindje ook op een eigen kamertje? Dit bleek voor ons echt een groot verschil te zijn. Wij zijn vooral bezig gegaan met eerst overdag goed te slapen en ook zelfstandig zelf in slaap te vallen. Toen dat goed ging hebben we hem nachts op zijn eigen kamertje gelegd en hem wat langer door laten huilen. Al hij echt overstuur was gingen wij der wel gewoon heen en als hij dan weer rustig was legden we hem weer terug in zijn bed. Uiteindelijk pakte ons zoontje dat goed op en sindsdien gaat het stukken beter. Het is even doorzetten, maar kijk wat voor jullie werkt en wissel elkaar ook af zodat jullie wel je rust krijgen. You can do it😘