2 Reacties

één jaar geleden

Hier wel herkenning wat betreft de wisselende nachten. In slaap vallen gaat hier ook best goed. Hij heeft nu een tijdje gehad dat hij in de avonden een paar keer wakker werd en de nachten doorsliep. Dan opeens weer een avond doorslapen en in de nacht wakker. Dan weer helemaal doorslapen. Wij hebben bij ons zoontje het idee dat hij in de overgang zit van 2 naar 1 dutje overdag. Hij doet soms ook al 1 slaapje, soms nog 2. Wellicht dat die overgang in dutjes wat onrust brengt in de nachtrust.

één jaar geleden

Hier herkenning, helaas geen tips. Mijn dochter sliep een maand of 2 door, tot ze 6 weken geleden ziek werd en sindsdien vrijwel non stop ziek is (buikgriep, verkouden, keelontsteking, vanalles). Nu drinkt ze savonds ineens weer en snachts 1-2x. We krijgen haar niet in slaap zonder melk te geven snachts. Sinds dat gedoe rond ziek zijn eet ze overdag niet meer zo goed vast voedsel, ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft hier. Yoghurt of kwark eet ze wel goed, dus dat geef ik 2x per dag zodat ze wel vulling heeft. Verder hoop ik dat het een fase is die snel voorbij gaat😴