11 Reacties

één jaar geleden

Wentelteefjes misschien een optie

één jaar geleden

ik heb een recept gezien waar ze een pannenkoek beslag maken met verse aardbeien en daar schijfjes banaan in dippen en dan in de pan

één jaar geleden

die van mij eten in de ochtend ook heel graag een gebakken ei ik stukjes en met de handjes of vorkje eten vinden ze heerlijk

één jaar geleden

Een schaaltje yoghurt met muesli of melk met cornflakes. Wel even goed kijken welke echt gezond zijn.Muesli kun je overigens ook makkelijk zelf maken! Daarnaast bak ik in het weekend ook wel eens een ovenschaal vol met havermout, hier ontbijten mijn dochter en ik dan meerdere dagen van. Dit is in essentie natuurlijk pap, maar de structuur lijkt veel meer op cake. Mijn favo recept is: - 200 gram havermout - 2 rijpe bananen - 1 ei - 350 ml melk/ plantaardige melk - snufje kaneel - rood fruit of nectarines in plakjes voor de garnering Gooi alles in een kom (alleen het fruit niet) en mix het door elkaar. Giet het mengsel in de ovenschaal en top het mooi af met het fruit. Dan zo’n 40 minuten in de oven op 175 graden en smullen maar!

één jaar geleden

Pindakaas door de pap mengen doet het hier erg goed! Wij doen sowieso altijd een mix van yoghurt/pap, brood en fruit. Omdat ze van alles wel wat wil, maar er ook snel op uitgekeken is

één jaar geleden

Mij lijkt dat juist een keer leuk om te maken (hier altijd ontbijtpap)! Wat is het recept voor de pannekoekjes? En hoe serveer je het (stukjes, heel, warm, koud?).

één jaar geleden

Reactie op ilain

Mij lijkt dat juist een keer leuk om te maken (hier altijd ontbijtpap)! Wat ...
Haha nou, bij deze! Ik doe het op 2 manieren, wat ik voor handen heb of een vork of een staafmixer. 1 banaan 2 eieren Havermout doe ik op gevoel, maar nog wel dat het nog 'nat' is. Dus zou zeggen een goeie volle hand of twee? Ik doe er regelmatig ook nog blauwe bessen bij, een handjevol. Alles samen prakken of blenden. Havermout wordt wat kleiner met blenden, dus minder textuur. Laatste tijd doe ik er ook soms 100-150 gr spinazie bij, worden ze wat fluffier en groen van 😉. Qua grootte maak ik redelijk groot poffertjes formaat (passen er 4 van dat formaat in onze pan) en zo geef ik ze ook aan ons dochtertje. Warm of koud, vooral met die spinazie kan ik er zo een stuk of 10 maken, dus die gaan dan de koelkast in voor de dagen erna. Ben benieuwd hoe ze bevallen!

één jaar geleden

Reactie op Babyopkomst24

Haha nou, bij deze! Ik doe het op 2 manieren, wat ik voor handen heb of een ...
Oh thanks, ik ga ze maken en laat het weten 😀

één jaar geleden

Chia pudding (chiazaad, vette kokosmelk en wat fruit prakken, nachtje in de koelkast laten weken) Omelet met groente Huttekase met groente Ik mix ook groente door de banaanpannenkoek trouwens 👌 en bak er heel veel en vries ze dan in! Scheelt een hoop gedoe in de ochtend!

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Chia pudding (chiazaad, vette kokosmelk en wat fruit prakken, nachtje in de ...
Goeie tips! Vooral die eerste klinkt heerlijk, ook voor mezelf, haha

één jaar geleden

Havermout met havermelk is hier een topper