Hoi allemaal,
Ik wil heel graag met mijn dochter van 9.5 maand gaan fietsen. Ik ging eerst even oefenen zonder haar, maar het lukte me niet eens om op te stappen. Het zitje zat in de weg om op het zadel te komen. Ik heb wel een vrij hoge fiets (kan niet met mijn voeten bij de grond als ik op het zadel zit), maar wel een speciale mama fiets. Doe ik iets verkeerd of heeft iemand tips? Ik heb een Urban Iki zitje, deze kreeg ik bij de fiets dus heb me er verder niet in verdiept..
Stilstaand via de zijkant gelijk op je zadel opstappen! En zorgen dat je met je voeten bij de grond kan.. want indd met een zitje is van de fiets op en af hupsen niet te doen.
Ik heb het ook idd. Het lukt mij wel om mijn been langs het fietszitje te doen en dan op het zadel te gaan zitten. Ik raak net met mijn tenen de grond als ik rechts sta met de fiets. Kan jouw zadel nog wat lager misschien?
Ik heb hier ook last van, maar ik ben ook 18 weken zwanger inmiddels, dus ik dacht dat het aan mijn buik lag 😂 ook een Urban Iki op een mamafiets. Ik ga mijn zadel eens flink lager zetten zoals hier getipt wordt, misschien helpt dat!
Ik moest aan het begin ook even wennen dat ik anders moet opstappen. Ik ben rechts en de fiets staan dus ook rechts van mij. Ik zet dan mijn linkervoet op het pedaal en ga steppen tot de fiets rijdt en ga zitten, dan hoeft alleen mijn been er nog tussendoor. Het is vreemd maar werkt. En je moet inderdaad wel met je voeten bij de grond kunnen!!
Ik heb een Stella Fiore mamafiets. Toen ik hem kocht hadden ze alleen nog maat L beschikbaar en daar kon ik prima op fietsen, maar toen zat er geen zitje op. Ik kan mn hele leven al niet met mn voeten bij de grond dus ben niet anders gewend 😂 Wel slecht dat ze niks hebben gezegd dat dat met kinderen wel te adviseren is om met voeten bij de grond te kunnen
Ik zorg dat mijn rechter been op het pedaal staat en ik op het zadel zit. Mijn linker voet staat dan verhoogd op de stoep en zo kan ik dan wegrijden. Anders lukt het mij ook niet om er tussen te komen, haha.
Opstappen lukte mij eerst ook niet op een comfortabele manier. Nu 't zadel helemaal laag gezet, dan pas ik er beter tussendoor. Voeten kunnen bij de grond nu, dus ik ga op 't zadel zitten met m'n voeten op de grond, en kan dan wegfietsen. Gaat prima nu! 😃