23 Reacties

één jaar geleden

Exact hetzelfde probleem. Was al bang dat het aan mij lag 🫢

één jaar geleden

Haha hier hetzelfde probleem 🤭

één jaar geleden

Stilstaand via de zijkant gelijk op je zadel opstappen! En zorgen dat je met je voeten bij de grond kan.. want indd met een zitje is van de fiets op en af hupsen niet te doen.

één jaar geleden

Volgens mij adviseren fietsenmakers wel dat je het zadel zo laag zet dat je met je voeten aan de vloer komt, voor de veiligheid met een kindje.

één jaar geleden

Ik heb het ook idd. Het lukt mij wel om mijn been langs het fietszitje te doen en dan op het zadel te gaan zitten. Ik raak net met mijn tenen de grond als ik rechts sta met de fiets. Kan jouw zadel nog wat lager misschien?

één jaar geleden

Ik heb hier ook last van, maar ik ben ook 18 weken zwanger inmiddels, dus ik dacht dat het aan mijn buik lag 😂 ook een Urban Iki op een mamafiets. Ik ga mijn zadel eens flink lager zetten zoals hier getipt wordt, misschien helpt dat!

één jaar geleden

Ik moest aan het begin ook even wennen dat ik anders moet opstappen. Ik ben rechts en de fiets staan dus ook rechts van mij. Ik zet dan mijn linkervoet op het pedaal en ga steppen tot de fiets rijdt en ga zitten, dan hoeft alleen mijn been er nog tussendoor. Het is vreemd maar werkt. En je moet inderdaad wel met je voeten bij de grond kunnen!!

één jaar geleden

Precies hetzelfde probleem 😔

één jaar geleden

Ik heb een mamastuur op mijn fiets gezet en heb nu echt genoeg ruimte om normaal op en af te stappen

één jaar geleden

Ik heb een mamafiets met Bobike zitje en nog zoveel ruimte dat ik tussen het zadel en zitje kan staan...

één jaar geleden

Welke fiets heb je dan siets? En jij Josje?

één jaar geleden

Ik heb een Stella Fiore mamafiets. Toen ik hem kocht hadden ze alleen nog maat L beschikbaar en daar kon ik prima op fietsen, maar toen zat er geen zitje op. Ik kan mn hele leven al niet met mn voeten bij de grond dus ben niet anders gewend 😂 Wel slecht dat ze niks hebben gezegd dat dat met kinderen wel te adviseren is om met voeten bij de grond te kunnen

één jaar geleden

Ik zorg dat mijn rechter been op het pedaal staat en ik op het zadel zit. Mijn linker voet staat dan verhoogd op de stoep en zo kan ik dan wegrijden. Anders lukt het mij ook niet om er tussen te komen, haha.

één jaar geleden

Reactie op eeffff

Welke fiets heb je dan siets? En jij Josje?
Ik heb een Cortina Family mamafiets

één jaar geleden

Reactie op JosjeJM

Ik heb een Cortina Family mamafiets
Oh gelukkig, deze heb ik ook besteld 😅😝

één jaar geleden

Ik heb een Stella Fiore mamafiets. Toen ik hem kocht hadden ze alleen nog m ...
Ja dat is wel balen

één jaar geleden

Kruislinks steppen en been doorhalen is bij mij de enige manier. Wel eerst even oefenen zonder kindje 😉

één jaar geleden

Opstappen lukte mij eerst ook niet op een comfortabele manier. Nu 't zadel helemaal laag gezet, dan pas ik er beter tussendoor. Voeten kunnen bij de grond nu, dus ik ga op 't zadel zitten met m'n voeten op de grond, en kan dan wegfietsen. Gaat prima nu! 😃

één jaar geleden

Reactie op Ilseh3

Opstappen lukte mij eerst ook niet op een comfortabele manier. Nu 't zadel ...
Voor mij was dit ook de oplossing, gaat prima nu!

één jaar geleden

Ik kan wel met mn voeten bij de grond, doe mn fiets iets schuin, zwiep mn been erdoor, ga op zadel zitten en zet m weer rechtop.