20 Reacties
9 maanden geleden
Wij hebben een slaapcoach van Schnuggle en Dreams geconsulteerd. Een echte aanrader! Onze dochter werd maar 2x wakker, maar was wel 3 uren aan een stuk wakker dus wij waren ook op. Ze hebben een ander slaapschema overdag voorgesteld, na dit 5 dagen toe te passen (met veel moeite), sliep ze door! Geen laten huilen methodes waren nodig.
9 maanden geleden
Reactie op Leabs
Ik voel hier wel veel voor. Alleen zodra ik me aan wil melden, staat er dat ...
Je hebt ook nog liefde van een moeder maar weet niet of zij 1 op 1 doet. Geloof t wel. Anouk van Nuffel heeft wel een cursus en als je dan vragen hebt, kun je die wel mailen en krijg je persoonlijk antwoord. En misschien weet ze andere coaches die ook holistisch werken…?
9 maanden geleden
Reactie op Leabs
Ik voel hier wel veel voor. Alleen zodra ik me aan wil melden, staat er dat ...
Oh en als je haar via Instagram volgt, of even terug kijkt op haar account dan zie je al veel informatie waar je (althans ik had dat wel) misschien al wat aan hebt.
9 maanden geleden
Little sleepers, niet holistisch zover ik weet.
Maar je kan zelf de slaapmethode kiezen. Dus laten huilen is je eigen keuze. Wij lieten huilen maar kennissen kozen een andere methode zonder huilen en beide een mooi resultaat!
Ze heeft ook veel podcasten. Je kunt gratis intake doen.
9 maanden geleden
Weet niet of ze hier al genoemd wordt, maar thenewsleepcoach wellicht een optie? Doet niet aan laten huilen.
9 maanden geleden
Ik wil toch ook een tegenbericht geven.
Wij zijn ook niet van laten huilen, maar hij viel niet zelfstandig in slaap, waren uren zoet, van 1 tot 5 snachts wakker of al dommelend maar dan weer huilen, smorgens vroeg wakker en huilen en er gelijk heen.
We hebben toen een slaapcoach een kans gegeven. Twee nachten gedoseerd laten huilen met in slaap brengen (ja was heel zielig) en sindsdien valt hij zelfstandig in slaap. Slaapt de hele nacht door, wordt smorgens veel later wakker, ligt tevreden in zijn bedje te wachten, als we zeggen lekker slapen is hij enthousiast en blij om naar bed te gaan. Hij was echt oververmoeid en heeft zo veel meer innerlijke rust gekregen.
En in verhouding huilt hij nu nooit meer, altijd tevreden en vrolijk.
Dus ja het was zielig maar ook heel snel effect en nu een veel tevredener en gelukkiger mannetje gekregen. Elke ochtend huilen totdat we uit bed waren gesprongen en nu zo lief brabbelend gelukkig in zijn bed.
9 maanden geleden
Reactie op jacq0704
Wij zijn ook niet van laten huilen ...
Mee eens! Maanden lang ellende met slapen.. Uiteindelijk hulp gevraagd aan de slaap verpleegkundige via het consultatiebureau. 2 pittige nachten gehad met gedoseerd laten huilen. Sindsdien al een half jaar een top slaper. Gaat tevreden slapen, slaapt uit en wordt kletsend wakker.
9 maanden geleden
Reactie op jacq0704
welke slaapcoach hadden jullie ingeschakeld? Onze dochter kan ook nog steeds niet zelfstandig in slaap vallen (alhoewel, soms lukt het met middagdutje) en afgelopen week is het elke nacht drama. Zodra wij haar oppakken slaapt ze gelijk door in onze armen. Als we haar na een tijdje diep slapend wegleggen is ze een uur later weer wakker.. Wij zijn op
9 maanden geleden
Reactie op jacq0704
Wij hebben ook gecontroleerd laten huilen om zelfstandig te leren slapen! Waren we ook eerst op tegen maar andere methodes werkte niet. Op dag 2 zagen we al verschil! Totaal geen spijt van deze keuze.
8 maanden geleden
Reactie op Peet88
welke slaapcoach hadden jullie ingeschakeld? Onze dochter kan ook nog steed ...
Slaaptipsvoorbabys.nl en dan een eenmalig consult. Beste werkte voor ons dat we samen dat gesprek hadden gevoerd en samen kozen van dit gaan we doen. En zij hielp ook mee met de drempel en gewoon vanavond starten.
8 maanden geleden
Reactie op Teske91
Bureau van slaap! Zij hebben op insta ook veel gratis tips, denken per situ ...
Heb hun vorig jaar ook even gecontacteerd. Zij geloven idd in de aanpak waarbij je er bij blijft maar wel steeds verder een stapje achteruit/ verder weg gaat. Dus laat je je kindje huilen maar je bent er wel bij. Ik vind dat overigens ook echt het grootste verschil. Kindjes mogen prima huilen, is overdag met andere dingen ook zo, als je ernaar bij bent en ze niet alleen die emotie laat reguleren want dat kunnen kinderen van die leeftijd nog niet. Co regulatie. Ik vond hun ook prettig. Uiteindelijk zijn wij niet verder gegaan en blijven we er bij in het vloerbed en zien we dat ons kind steeds meer zelfstandige stappen zet uit zichzelf. Draait zich om en gaat nu zelf slapen. Hebben we dus niks aan gedaan. Niks geforceerd. Maar mocht t nodig zijn , dan zou ik hun methode ook aanraden!
8 maanden geleden
Reactie op Margaret81
Heb hun vorig jaar ook even gecontacteerd. Zij geloven idd in de aanpak waa ...
Dit doet slaaptipsvoorbsbys ook.
Er zijn twee werkzame methodes en die leggen ze aan je voor. Of de methode dat je steeds iets meer afstand neemt en wel in de kamer bent. Of de methode dat je om de x tijd terugkomt om troost te bieden.
Waarbij de eerste methode als liefdevoller wordt beschouwd maar in verhouding er wel meer en langer wordt gehuild.
Samen met hun bespreek je dan wat voor jullie en jullie kindjes beste aansluit.
8 maanden geleden
Reactie op jacq0704
Dit doet slaaptipsvoorbsbys ook.
Er zijn twee werkzame methodes en die leg ...
Good to know. Ja zelfs als ik naast hem lig zal hij af en toe huilen. Daar lijkt me op zich ook niet tegen. Zelf vind ik vooralsnog dat vloerbed echt een uitkomst. Want het ernaast liggen is relaxt voor beide en dus is voor mij de druk eraf. Hij slaapt in no time en ik heb ook rust zolang ik daar lig dus vind het absoluut geen probleem. Soms duwt hij me al aan de kant… dus er zit progressie in hahaha.
8 maanden geleden
Reactie op jacq0704
Wat fijn dat dit zo gewerkt heeft voor jullie en jullie kindje. Wij hebben natuurlijk ook het een en ander geprobeerd en kindjes huilen in veel situaties. Het gaat mij erom dat ons kindje zich niet angstig zal voelen.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met een van de slaapcoaches. We gaan alleen net de 18 maanden slaapregressie in. Ik denk dat nog even af te wachten en dan te starten..