9 Reacties

9 maanden geleden

Mijn dochter legde ik ondersteboven (hoofd naar mij toe) op het aankleedkussen en daarna zelf doen. en dat werkte bij haar. Mijn zoontje kan ik omkopen door een kort filmpje van dikkie dik te laten zien, dan doet hij zijn mond open als ik ga tandenpoetsen 🙈

9 maanden geleden

Jup hier ook telefoon met filmpje in de hand, de enige manier dat ik fatsoenlijk kan poetsen of ik moet zelf ondertussen voor clown spelen met gekke geluidjes 😅😆

9 maanden geleden

hier precies zo! lachen wanneer ik zeg dat we haar tanden gaan poetsen. ze loopt dan ook direct naar haar tandenborstel en gaat ernaar wijzen. hier poetsen wij haar echt in een houdgreep, want het is anders niet te doen. krijsen, schreeuwen en tandenborstel weg smijten. dus ze ligt ook tussen mijn benen met haat armen onder mijn benen, zodat ze niks met haar armen kan🙊. had het een keer op insta gezien van een tandarts die zijn zoontje zo de tanden deed poetsen en ik moet zeggen het werkt wel. ik kan zo wel goed poetsen in ieder geval. wanneer het tanden poetsen klaar is, mag ze haar tandenborstel zelf en dan gaat ze er inderdaad op bijten en sabbelen.

9 maanden geleden

Ja hoor! Hier ook drama met huilen en mond dichthouden of met de tong wegduwen!

9 maanden geleden

Oh zo fijn om dit te lezen, dat wij niet de enigen zijn met dit "probleem". Ik merk vaak wel verschil als ik eerder op de dag poets, dat het dan makkelijker gaat ipv vlak voor het slapen. Maar ik moet dat nog even in mijn structuur krijgen.

9 maanden geleden

ook geen fan hier 😅 Ben al blij als ik overal 1x geweest ben. Deels houdgreep en een filmpje, en dan nog nag t maar 10 seconden

9 maanden geleden

oh, dat ik dit ga delen 🙈 maar ik ben van de mnr cactus generatie. ik pak de tandenborstel en ga het met cactus nr lied zingen. ze staat springend en lachend in bed. en ik kom dan overal bij. als ik klaar ben, zing ik: Zoï's tandjes zijn, oké! daarna het nijntje boek lezen voor het slapen om.haar weer rustig te krijgen voor het slapen gaan.

8 maanden geleden

Tip in de kinderstoel en achter je kindje staan. Dan houd je de borstel prettig vast voor het mondgevoel.

8 maanden geleden

Wij hebben het filmpje gekeken van Jokie en Jet over tandenpoetsen en zingen nu dat liedje elke avond. Ze weet precies wat er komt als we dat liedje zingen, doet ze haar mond al open. Misschien helpt zoiets je nog?