9 Reacties

6 maanden geleden

Wij hebben een potje van de kruidvat gekocht om mee te beginnen. Heb wel het idee dat ze er niet echt lekker op zit maar dat kan ook zijn omdat ze er gewoon nog niet aan gewend is

6 maanden geleden

Van de ikea! Die heeft een groen deel wat je eruit kunt halen en dus makkelijk te legen/schoonmaken. Mijn zoontje van 20 maanden zit er goed op :)

6 maanden geleden

Wij hebben gewoon een basic potje van het huismerk van Prenatal of Mamaloes, weet even niet meer welke van de twee. Werkt gewoon prima, ik zou je niet te veel laten verleiden door mooi/stylish/duizend functies die je eigenlijk niet nodig hebt. Een potje is een potje denk ik dan 😅 Wij zijn begonnen met het inbouwen in haar avondroutine, dus voordat de slaapzak aangaat eerst een paar minuten op het potje zitten met een boekje erover. Toen ze zo een paar keer geplast had zijn we het ook gaan doen voor dutjes. We merken nu dat ze soms al langere tijd droog blijft en ze ze soms zelf al tussendoor aan dat ze op het potje wil, dan doen we dat. We volgen heel erg haar ritme daarin, wij hebben geen haast en elke keer dat het wel lukt is natuurlijk heel mooi. Veel benoemen werkt hier heel goed ook, als ik zelf naar de wc ga komt ze uit zichzelf al achter me aan om te kijken wat er gebeurd, even duidelijk benoemen als ze heeft gepoept, trots benoemen als ze op het potje heeft geplast, boekjes over potjes, etc. Ik denk dat dat allemaal wel helpt om alles logisch met elkaar in een soort logisch verband te zetten voor haar.

6 maanden geleden

Reactie op MamaEkens

Van de ikea! Die heeft een groen deel wat je eruit kunt halen en dus makkel ...
+1 voor potje van de ikea. Ideaal, past ook onder elke kraantje (ook in de wc enzo). Voor onderweg hebben we de buubla, die is mooi compact en opvouwbaar. Beide dochters zijn inmiddels bijna zindelijk 😊

6 maanden geleden

Reactie op rianne92922

+1 voor potje van de ikea. Ideaal, past ook onder elke kraantje (ook in de ...
Super fijn! Wij hebben onze poging gestaakt en nu weer gestart. Nog tips? Op potje zitten vindt ze prima. Maar iets doen helaas.

6 maanden geleden

Reactie op MamaEkens

Van de ikea! Die heeft een groen deel wat je eruit kunt halen en dus makkel ...
Dankjewel voor de tip, ik heb die van de ikea gelijk besteld!

6 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Wij hebben gewoon een basic potje van het huismerk van Prenatal of Mamaloes ...
Dank voor de tips🙏🥰🥰

6 maanden geleden

Inderdaad die van Ikea met het groene deel dat je er uit kan halen!

6 maanden geleden

Wij hebben zo’n trapje en verkleiner in 1 die je op de wc kan zetten. We hebben een dochter die al zindelijk is, dus dat kijkt mijn zoontje af en rent ook elke keer naar de wc als hij moet poepen. We zijn wel elke keer te laat, maar het is een begin 😅. Hij vind het trapje heel interessant l.Bij mijn dochter ben ik toentertijd begonnen met vaste tijden (voor het slapen gaan op de wc) op den duur deed ze een plasje en juichten we luid. Zo hebben we dat steeds meer uitgebreid.