13 Reacties

10 maanden geleden

Ziek zijn hoort er bij helaas. Op het kdv zijn heel veel kindjes met heel veel virussen. Dit houdt ook echt wel een poos aan voor je kindje voldoende afweer op heeft gebouwd. Wellicht dat jullie hier ook aan mee gaan doen trouwens. Dat waar je kind mee thuis komt, krijgen jullie ook. Wat zegt het kdv over hoe het gaat daar? Met betrekking tot gedragsverandering geen tips helaas Doen wat goed voelt!

10 maanden geleden

Onze zoon was in het begin ook veel ziek, het gaat nu al stukken beter. Het hoort er helaas bij en is goed voor haar afweer. Kindjes uiten hun emoties vaak op een plek waar ze zichzelf het meest veilig voelen. Ze is waarschijnlijk bij jullie aan het ontladen van alle prikkels/ emoties/ ervaringen die ze op het kvd op doet. Bij onze gastouder is onze zoon ook ontzettend lief, eenmaal thuis kakt hij helemaal in en krijgt dan vaak een driftbui. Ik moet ook zeggen dat het bij deze leeftijd hoort.

10 maanden geleden

Op een manier moeten ze weerstand gaan opbouwen, dat doen ze of nu op het kdv of straks op de basisschool maar ziek worden ze toch wel. Bijvoorbeeld waterpokken kun je beter maar op jonge leeftijd gehad hebben.

10 maanden geleden

Hoi hoi, Wat een omschakeling hè! Ik werk op een kdv, een babygroep van 0 tot 1,5 jaar. Dit zijn dagelijkse struggles van ouders.. helaas.. Wat het ziek zijn betreft. Dat is heel normaal. Soms lijkt het wel of ze non-stop verkouden/ziek zijn. Of misschien 1 weekje niet en daarna weer wel. Dat is uitzingen, hopelijk heeft ze er niet te veel last van en jullie ook niet. Dan gaan we over op de driftbuien.. Op een kdv zijn heel veel prikkels. Er gebeurd veel en het is er heel anders dan thuis. Ze leren veel nieuwe dingen en zien ook veel van andere kinderen. Eenmaal thuis, komt de ontploffing. Al die prikkels die ze hebben binnen gekregen moeten worden verwerkt, dat kan alleen op een veilige plek. Dan nu het goede nieuws, dat is dus thuis, bij jullie. Iets minder leuk, de driftbuien zijn dus bij jullie in de buurt, daar waar jullie kindje zich veilig voelt om alles te kunnen uiten. Het zou best kunnen zijn dat je ook nog in een fase komt waarbij je kindje het sowieso al iets zwaarder heeft. Een poosje wennen, de tijd geven, dan wordt het wel minder. Maar ontprikkelen blijft altijd wel nodig denk ik.. ook na bijvoorbeeld een schooldag of werkdag.. alleen ziet dat er vaak iets anders uit, dan huilen en schreeuwend op de grond.

10 maanden geleden

Sterkte in ieder geval!

10 maanden geleden

Reactie op annaniempje

Hoi hoi, Wat een omschakeling hè! Ik werk op een kdv, een babygroep van 0 t ...
Wij hebben het in het begin toen hij ging ook gehad, dat we merkten dat hij gevoelig was voor al die prikkels. Vooral in het afschakelen voor het naar bed gaan. Hij gaat al vanaf dat hij 3,5 maand was naar kdv en nu bijna 16 maanden. Heeft bij hem ook echt even geduurd voor hij eraan gewend was en naarmate hij ook ouder werd, is het nu gewoon weg!

10 maanden geleden

Hoi, hier hetzelfde helaas meegemaakt. We zijn met de kinderopvang gestopt. Ik vond het echt vreselijk, die buien, het huilen, ik dacht echt wat zijn we nou aan het doen. Ze zijn nog veel te klein om het allemaal te begrijpen. Er werken helaas te weinig mensen met echte liefde voor kinderen bij de opvang. Mocht je wel goede medewerkers hebben gevonden is dat heel fijn. Ik vond het bij ons maar koud&kill. Kinderen horen met liefde op te groeien, kijk waar je je goed bij voelt. Wij zijn gestopt en zijn erg blij met de keuze.

10 maanden geleden

Reactie op denisedijkstra

Hoi, hier hetzelfde helaas meegemaakt. We zijn met de kinderopvang gestopt. ...
Sorry hier wil ik even op ingaan. Ik ben het totaal niet eens dat “te weinig mensen met echte liefde voor kinderen werken bij de opvang” Ik denk juist dat er heel veel mensen met passie werken in de opvang en het onderwijs. Dit hoor ik ook echt van heel veel om mij heen.

10 maanden geleden

Reactie op annaniempje

Hoi hoi, Wat een omschakeling hè! Ik werk op een kdv, een babygroep van 0 t ...
Hier inderdaad een zoontje van 15 mnd die bij zijn avond eten nadat hij op de kdv is geweest lekkere driftbuien heeft. Dus dit is heel goed om te weten dat hij zich thuis veilig voelt 😆

10 maanden geleden

Mijn dochter gaat naar de opvang sinds ze precies 1 jaar is en ik herken alles wat je schrijft. Ik gaf borstvoeding tot 1 jaar en daarvoor was ze thuis en nooooit ziek. Ook ik ben nog nooit zovaak en zolang ziek geweest als nu. Sinds 1 okt dit jaar nonstop: norovirus, hoesten, verkouden, koort, etc😅 Het wordt ooit beter is me verteld

10 maanden geleden

Reactie op himan

Mijn dochter gaat naar de opvang sinds ze precies 1 jaar is en ik herken al ...
Ja en wat wel weer fijn is, is dat ze er dan eenmaal op school over het algemeen minder last van hebben. De kinderen hebben tegen die tijd een beter afweersysteem opgebouwd, dus pikken daar niet meer alles mee, of milder.. Uiteraard heb je altijd uitzonderingen..🙈

10 maanden geleden

Reactie op Mommysam

Hier inderdaad een zoontje van 15 mnd die bij zijn avond eten nadat hij op ...
Wellicht een mooie zin om te zeggen tegen jezelf als je even niet meer tegen die buien kunt; “Hij voelt zich veilig bij mij, hij voelt zich veilig bij mij, hij voelt zich veilig bij mij” en dat keer 100 of, net zo veel als nodig is..🫣🤪

10 maanden geleden

De eerste vier maanden had ons kindje 80% van de tijd 40+ graden koort. En ik deed mee. Ik ben gestopte werken en inmiddels is het minder maar de frequentie virale infecties blijft even hoog. Ik doe inmiddels werk dat beter te combineren is. Eigenlijk kan hij niet naar de opvang vanwege de opvang. Geloof dat alle kinderziektes inmiddels ook al voorbij zijn gekomen. Herken je verhaal dus aardig. Maar van die driftbuien heeft hij niet zo. Kdv hier is wat kleinschaliger. En als hij niet zo lekker is, blijft hij al thuis. Hier drie dagen opvang.