3 Reacties

茅茅n jaar geleden

Hier ook een kindje die vaak poept en zie ook vaak wat er gegeten is. Ik heb niet het idee dat de groei afbuigt.. maar heb mij dit ook wel eens afgevraagd of ons kind wel genoeg voedingstoffen eruit haalt.

茅茅n jaar geleden

Dat de darmen nog niet volledig in staat zijn om de voeding goed te verteren en voedingsstoffen eruit te halen klopt zeker en dit gaat in de loop van de tijd beter worden, normaal gesproken. Als je je zorgen maakt hierover en uiteraard de afbuigende groei dan zou ik dat met een arts bespreken. Onder een jaar is bv of kv nog de hoofdvoeding maar na een jaar niet meer en bied je eerste de vaste voeding aan en daarna de fles. Sommige kinderen krijgen dan nog maar 300ml binnen maar anderen echt nog wel veel meer. Dus het zou niet erg zijn als er eerder 500/600 naar binnen gaat nog. Is je kindje rond de uitgerekende datum geboren of vroeger? Wellicht kun je dan beter uitgaan van de uitgerekende datum want die darmen groeien in de buik al vanaf het moment van bevruchting. Dus t ervoer geboren kindjes zijn dan wel eerder geboren maar de ontwikkeling is niet gelijk met kindjes die rond die tijd ook volgroeid geboren zijn. Dat zou ook mee kunnen spelen. Als dit bij jou t geval is dan. Bespreek t met en arts zou ik zeggen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Margaret81

Dat de darmen nog niet volledig in staat zijn om de voeding goed te vertere ...
Dank voor je uitgebreide reactie. Ze is met 41 weken geboren, dus daar ligt het in elk geval niet. We gaan over een maandje weer wegen, en als het dan weer tegenvalt, ga ik dit voorleggen...