23 Reacties

één jaar geleden

Ik wil dit ook niet haha. Vind het ook intiem en iets voor de papa en mama eigenlijk

één jaar geleden

Wat is het verschil tussen een draagzak en de baby heel veel bij je houden om te knuffelen? (Gewoon benieuwd naar de meningen)

één jaar geleden

Reactie op naomi!

Ik wil dit ook niet haha. Vind het ook intiem en iets voor de papa en mama ...
Oke dan ben ik niet de enige 😂🙈

één jaar geleden

Als jij dat vindt dan moet je daar naar luisteren hoor :) helemaal je eigen weg volgen. Mijn moeder gaat het straks wel ook doen, in de draagzak dan. Ik gebruik zelf een draagdoek.. maar ze past op mijn nichtje die nu bijna 1 is en onze dochter.. dus als ze op pad gaat gebruikt ze die sowieso. Maar jij bedoelt misschien meer de hele dag? Of niet?

één jaar geleden

Reactie op Cherryl__

Wat is het verschil tussen een draagzak en de baby heel veel bij je houden ...
Daar heb je inderdaad wel ergens een punt! Vind het misschien ook een beetje eng ook 🙈🙈

één jaar geleden

Reactie op 2Cultures1Baby

Als jij dat vindt dan moet je daar naar luisteren hoor :) helemaal je eigen ...
Is ook zeker zo! Ik ben vooral ook benieuwd hoe andere hier in staan 😊 fijn dat dat zo kan met de kleine. Ze gaat haar dan denk ik ook mee op pad nemen? Ik vond het lastig om te horen omdat ze daarstraks ineens vertelde dat ze een draagzak heeft, ben misschien een zeikerd hoor maar weet ook niet of die zak ergonomisch is ect 🙈 vind het zelf intiem en iets voor papa en mama! Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk ❤️

één jaar geleden

Reactie op babyiscomingsept

Daar heb je inderdaad wel ergens een punt! Vind het misschien ook een beetj ...
Mijn vriend en ik zijn toevallig gister voor het eerst uit eten geweest, mijn schoonmoeder heeft opgepast en ze heeft dus de hele avond met de kleine op de bank gelegen. Vond het heel vreemd van mezelf dat ik het een naar idee vond dat ze de hele avond met hem heeft liggen knuffelen, maar moest stiekem lachen om je berichtje. Zelfde met m'n pink, ons zoontje wilt absoluut geen speen en wordt soms alleen rustig met onze pink. Nu was m'n schoonmoeder er laatst en ze doet zo haar pink in zn mond. Vond ik ook niet zo prettig. Wilde absoluut niet zo'n "muts" worden, maar betrap mezelf er steeds vaker op😂

één jaar geleden

Draagzak is ongeveer het enige waarmee we relatief zeker weten dat onze dochter tot rust komt, ik heb er geen probleem mee als iemand anders dat ook doet. Bij mijn schoonzusje die op is komen passen werkte het alleen niet om haar stil te krijgen. 🙈 Maar ik vind het belangrijker dat mijn baby stil is dan dat alleen papa en mama haar in een draagzak zouden hebben.

één jaar geleden

Reactie op Cherryl__

Mijn vriend en ik zijn toevallig gister voor het eerst uit eten geweest, mi ...
Nou snap wel dat je dat niet prettig vindt… zou ik ook hebben hoor! Ik vind het niet hygiënisch als andere mensen dat zouden doen en ik weet van mijzelf dat ik dan een schone pink heb bijv haha

één jaar geleden

Ik snap je heel goed hoor! Ik moet er ook niet aan denken dat de oma's met hem in de draagzak/doek lopen. Maar heel de tijd knuffelen of met hem bezig zijn ofzo heb ik dus totaal geen problemen mee 🤣 gek eigenlijk hè!

één jaar geleden

Vooropstellend is jouw gevoel het belangrijkste. Het is jouw dochter dus jij bepaalt! Zelf sta ik er anders in. Ik wil dat mijn dochter zoveel mogelijk liefde en geborgenheid voelt en zich veilig voelt en als mijn man en ik er niet zijn vind ik het fijn dat ze ook dezelfde soort liefde en aandacht krijgt. Het maakt mij daarom echt niet uit als oma (of wie dan ook die ik vertrouw) haar in de draagzak draagt of vasthoudt of knuffelt. It takes a village to raise a child en hoe meer geborgenheid hoe beter. Dat is mijn persoonlijke mening :)

één jaar geleden

Enige reden waarom ik het niet zou willen, is omdat ik niet zeker weet of zij de kleine wel goed dragen. Is toch een kunst opzich.

één jaar geleden

Ik snap je punt van intiem wel, maar juist daardoor zou ik het fijn vinden als oppas oma het ook zou doen (als ze weet hoe het moet). Ze is tenslotte heel de dag met de baby, de baby vindt het fijn om dichtbij te zijn en zelf vind ik hele dag vasthouden in armen ook belastend. Bij mensen die minder met de baby hebben zou ik het ook niet fijn vinden als die gaan dragen

één jaar geleden

Mijn moeder doet mijn dochter ook gewoon in de draagzak onder de jas. Puur omdat ze alles op de fiets doet en er nog geen andere manier is om haar dan makkelijk mee te nemen. Snap niet zo goed wat je er op tegen zou moeten hebben je weet in ieder geval wel dat ze veilig en lekker warm zitten. Maarja keuze is aan jou😅.

één jaar geleden

Reactie op Babymama94

Mijn moeder doet mijn dochter ook gewoon in de draagzak onder de jas. Puur ...
In de draagzak op de fiets is niet veilig! Om meerdere redenen, het staat o.a. hier uitgelegd: https://www.liefdevoldragen.nl/fietsen-met-je-baby-in-de-draagdoek/ Voor de topic starter: als het veilig gebeurt (dus thuis/bij wandelen) zou ik er geen probleem mee hebben. Ik heb een draagdoek, mijn oudste vond dat heerlijk, maar mijn (schoon)moeder en zus pasten en die vonden het knopen allemaal te ingewikkeld en waren bang dat ze hem dan zouden laten vallen. De jongste heb ik sowieso veel minder in de draagdoek, die vind het veel minder fijn. Ik zie het verschil niet zo tussen draagdoek/zak of de hele dag vasthouden en knuffelen, behalve dat het wat minder zwaar is voor je armen/schouders en je je handen meer vrij hebt. Juist fijn toch als je kleintje ook geborgenheid krijgt als je er niet bent. Er zijn zelfs kinderdagverblijven waar ze kinderen dragen die behoefte hebben aan nabijheid tijdens het slapen, dat zou ik juist een groot pluspunt vinden ipv een nadeel… Als je je zorgen maakt over of het een goede draagzak is, vraag je toch wat voor 1 het is en zoek je dat uit. Oma wil ook vast gewoon een goede draagzak :).

één jaar geleden

Ik zou het denk ik ook niet heel fijn vinden maar mijn schoonmoeder krijgt überhaupt geen vaste oppas dag. Onze dochter krijgt borstvoeding en ook in de draagzak dus mijn man kan haar niet eens dragen want dan gaat ze huilen omdat er geen tiet met melk is 😂

één jaar geleden

Grappig, mijn ouders passen standaard een dag in de week op en ik ben heel blij dat ze de draagzak willen gebruiken. Dochter is vanaf de namiddag met geen mogelijkheid meer in bed te krijgen, dus slaapt dan in de draagzak. Ze ligt dan echt zo lief, duidelijk te genieten van de warmte en geborgenheid. Het is inderdaad wel intiem, maar met naaste familie (die dus ook een heel actieve oppasrol hebben) vind ik dat alleen maar mooi. Ik vind het een fijn idee dat ze lekker knus bij één van hen ligt, het alternatief is dat ze met heel veel huilen in bed moet.

één jaar geleden

Is het juist niet goed dat de oma's iets intiems kunnen hebben met je baby? Zo bouwen ze misschien wel een hele goede band op wat alleen maar bevorderlijk is voor het oppassen. Ik zelf zou het meer een beetje lastig vinden vanwege de veiligheid. Ze moeten wel weten hoe het werkt en waar ze op moeten letten, ook met de ruimte om goed te kunnen ademen. Sommige oma's kunnen nogal eens laks zijn met het idee van "ik heb ook kinderen groot gebracht dus weet heus wel wat ik doe". Maar als jij je er niet fijn bij voelt dan moet je het niet doen.

één jaar geleden

Reactie op babyiscomingsept

Is ook zeker zo! Ik ben vooral ook benieuwd hoe andere hier in staan 😊 fij ...
Ja ik snap je gedachten wel hoor! Wat je kunt doen is die draagzak een paar keer proberen met je moeder, dan zijn die gedachten in ieder geval minder of weg straks. Of samen naar een draagconsulent? :)

één jaar geleden

Ik heb zelf een draagzak, heb heel goed uitgezocht welke ik wilde die past bij mij en m'n baby. Nu wilde dochter tijdje terug alleen maar stil worden in de draagzak. Mijn moeder gaat een vaste dag oppassen en gaf aan dat ze ook zelf een draagzak wilde. Ik bood aan om mijn draagzak mee te geven omdat deze goed is voor m'n kind en dat ze daar goed in zit. Nu heeft ze mijne 1 keer uitgetest... M'n moeder, eigenwijs en af en toe wat kortzichtig, vond de mijne 'erg ingewikkeld' en wilde een 'simpele en makkelijke draagzak' kopen voor zichzelf. Nu zit ik er heel erg mee dat dat niet ergonomisch verantwoord is, omdat ik weet dat ze daar niet naar kijkt. Ik weet nog niet hoe ik dit ga oplossen. Qua intimiteit maakt me dit niet veel uit. Ik wil dat m'n kind (en zéker in het eerste jaar), opgroeit in liefde en aandacht, of dat van mij of mijn moeder is, is voor mij dan van ondergeschikt belang.