2 Reacties

9 maanden geleden

Ik herken of ken het niet maar denk dat de tijd het zal leren of het wagenziekte is of even niet lekker waardoor het bij een autorit er juist uit kwam. Wij hebben een autostoeltje tot 3jr die zowel voor als achteruit kan (cybex sirona). Misschien moet ze wennen aan het vooruitkijken en zijn de referentiepunten waar ze naar kijkt anders (heb je wel nodig voor evenwicht en zo). Eventueel een stoeltje aanschaffen waarbij ze nog achteruit kan kijken? Wij hebben de cybex pallas alvast aangeschaft (alleen vooruitkijkend) maar alleen voor nood/ korte stukjes zoals naar opvang op en neer. Ze mogen dan wel vanaf 15mnd vooruit zitten maar advies is geloof ik zolang mogelijk achteruit. Wij doen dus een mix zeg maar haha. Hopelijk was het eenmalig maar de kans dat ze het van jou heeft georfen (is dat een woord?) is aanwezig. Fingers crossed.

9 maanden geleden

Persoonlijk denk ik eigenlijk dat dit toeval is. Als ze bij een ritje van 20 minuten namelijk al meerdere keren overgeeft dan denk ik dat het iets anders was. Anders was ze waarschijnlijk ook al met langere ritjes in dr maxicosi ziek geworden. Meestal duurt het ook wel wat langer voordat ze moeten overgeven door wagenziekte. Dus ik hoop echt voor je dat het wat anders is. Zelf was ik vroeger ook vreselijk wagenziek en heb echt heel vaak alles onder gespuud. Wij hebben nu ook het vermoeden dat onze dochter er last van heeft. Toen we van de zomer op vakantie waren heeft ze namelijk tijdens 2 ritjes na een half uur overgegeven. Maar dat waren ook echt hele bochtige wegen waar ik zelf ook al bijna weer ziek van werd.. Toeval is wel dat ze toen ook voor het eerst vooruit in de stoel zat omdat er geen maxicosi was. In Nederland heeft ze daarna ook nog 1 keer overgegeven na een ritje van ca. 40 minuten (wel in de maxicosi) en sinds ze hier ook in de grotere stoel vooruit zit gaat het eigenlijk een stuk beter denken we. De tijd zal het leren als we weer eens een langere rit maken..